Vliegen met Linde. Tips?

A

Anoniem

Guest
Hej allemaal,

Even een tijdje niet zo actief geweest hier jammer genoeg, maar we hebben het nogal stormachtig hier thuis. Aanstaande zondag ga ik met onze kleine Linde vliegen naar NL. Mijn vader is er bijzonder slecht aan toe en ik ga mijn moeder en zusje  blij maken met onze komst. Ik heb nog nooit gevlogen met een kind, groot of klein, dus ik vind het best spannend. Was vandaag op mijn BVC (=cb) en zei adviseerden me om Linde een dag van tevoren neusspray te geven? Wat vinden jullie daarvan? Ik ben een beetje ongerust over haar oren. Wat gebeurt er met het stijgen en landen met de druk op haar trommelvliezen? Wat nu als ze een uur lang huilt van de pijn in de oren? Misschien doet ze dat wel niet hoor, maar ik ben graag een beetje voorbereid, zodat ik haar goed kan helpen in het geval dat...
Ik neem de Queeny wagen mee (zit). Iemand ervaring of dat kan?
Hoop over een week of twee weer eens wat meer mee te kunnen doen. Bedankt alvast voor jullie tips. Liefs Pippi

Jeetje meid! Wat naar!! Wat een akelige reden om terug te moeten naar nederland.....................ook al zie je dan iedereen weer, liever voor een goede reden........
Wat ik altijd gehoord heb is je kleintje te laten drinken tijdens opstijgen en landen..........net als wij op een kauwgumpje kauwen slikken zij dan ook de druk wat weg..........verder geen briljante tips, ik durf het nog niet aan met Maudy...........whahaha!!!
Anyway, ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je vader snel opknapt!!
Goede vlucht en ik hoop dat verder wel alles goed gaat bij jullie!

kus Rimke

Inderdaad, net als wat Rimke schrijft, je kleine meid wat te drinken geven tijdens het opstijgen en landen. Heb zelf ook NOG geen ervaring met vliegen met de kleine, wij gaan dit zomer (aug '09) voor het eerst, Elise is dan 1 jr en 3 mnd. Dus ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk gegaan is. Laat je het even weten?
Wel een heel nare situatie om naar NL te komen idd. Maar fijn dat je je familie weer ziet en hun jou / jullie. Veel succes en sterkte.

Verder: Een buggy mag mee tot aan de gate, dan leggen ze 'm in het bagageruim en het verschilt per land of je hem dan direct terugkrijgt na het landen of pas op de bagageband. Dit kun je vooraf wel informeren. Is het lang vliegen? Hopen dat je meissie een poosje kan slapen, het verveelt zo gauw, dat gestaar in de lucht, niks te zien. En tót 2 jr hebben ze ook nog geen eigen stoel en dan is de ruimte erg beperkt, vooral als ze willen spelen / bewegen enzo. Bij het opstijgen landen móeten ze op schoot met een speciale gordel.

Groetjes mama van Elise.

Hoi Pippi

Wij hebben toen Celeste 5 1/2maand was gevlogen met haar . Iets makkelijker dan voor jou omdat wij  zijn tweeen waren maar goed. Het ging goed om Celeste  te laten drinken bij opstijgen en zij sliep totdat wij het vliegtuig moesten verlaten en had dus geen last van haar oren. Op de heenweg viel zij zelf in slaap voor het opstijgen. Wij hadden niets bij ons - huurauto bestelt bij plaats van bestemming incl. autostoeltje. Verder alleen  een babybjorn voor op het vliegveld -  en als jij toch ontvangen wordt door familie dan hoef jij misschien ook geen bed, etc. Als Linde nog te  dragen is in de babybjorn kan jij misschien net als goed de buggy/kinderwagen inchecken. Ik heb niets van een neusspray gehoord -  maar als zij verkouden is is het misschien handig om de neus vrij te houden  ivm druk op de oren.  Anders niet.

Succes en heel veel sterkte toegewenst. Ik weet helaas hoe  het is om in het buitenland te  wonen als er iets gebeurd 'met de familie 'thuis

'Mor 74      

Hoi Pippi,

Wij zijn in januari naar Nederland gevlogen met onze zoon toen 7 maand oud (wij wonen in canada). En dat ging gelukkig hartstikke goed  ondanks  een extra 11 uur vertraging op London.  Ik had voor onderweg wat paracetamol zetpillen mee en neusspray voor druk op de oren. En ik heb geen van beiden nodig gehad. Ik heb hem tijdens de eerste vlucht met opstijgen aan de borst laten drinken en dat ging goed, alle andere keren sliep hij tijdens het landen en opstijgen.

Een aanrader is wel om een bedje te reserveren als dat mogelijk is, je krijgt dan een plek toegewezen bij een tussenwand, hier heb je veel meer beenruimte dan in  elders in het vliegtuig, uitgezonderd van eerste klas natuurlijk. Onze zoon kon zelfs voor onze voeten zitten te spelen (ja ze raden natuurlijk aan je kind ter alle tijden in de gordel te houden). Het enige nadeel van een bedje is dat als er turbulentie is en de gordel moet vast dan moet  Linde dus weer bij je op schoot zitten in de gordel, en mag dus niet rustig doorslapen.

Ik heb ooit de tip gekregen om wat nieuwe speelgoed te kopen om mee te nemen, omdat het nieuw is, is het natuurlijk veel interesanter dan speelgoed wat Linde al kent!

En last but not least..... hoe relaxter jij bent des te relaxer is Linde tijdens het vliegen. Ik ben namelijk nogal een stresskip en zie al apen en beren ver van te voren, wat ik dus ook op mijn zoon overbreng, met alle gevolgen van dien! Doordat ik relaxed was, was hij dat ook!!

heel veel succes met vliegen, en heel veel sterkte gewenst als je eenmaal in nederland bent....

groetjes Katriena

Ps:ja, een draagzak is zekers een  aanrader omdat je buggy waarschijnlijk gelijk ingecheckt word (bij ons wel namelijk) met inchecken. Ik was erg blij dat ik mijn draagzak mee had!!

Hi.

Vliegen met kinderen is mij altijd heel erg meegevallen.
Ik woon in frankrijk en vlieg ongeveer 6 keer per jaar met de kinderen naar nederland.
mijn zoontje is 2 en 3 maanden en heb een dochter van 7 maanden.

Bijna altijd mag bij ons de maxicosi mee aan boord. Verder heb ik een quinny waar de maxicosi oppast en die mag mee tot aan het vliegtuig. Voor de zekerheid heb ik ook een draagzak bij me maar gebruik ik bijna nooit.
Verder heb ik een tas vol met eten en drinken mee, en warm water. Flesjes en doekjes ed.
Nooit heb ik neusspray gebruikt, bij mijn zoontje ook niet en die heeft denk ik al wel 10 keer gevlogen.
Je kan het altijd meenemen net zoals paracetamol om zeker te zijn als je het nodig heb maar kinderen hebben niet vaak last van hun oren tijdens het vliegen.
Bied een flesje/borst aan tijdens het opstijgen en landen en als ze ouder zijn een koekje of een pakje drinken.

Voor mijn zoontje neem ik wel altijd een kado tje mee. iets heel kleins dat hij kan uitpakken zoals een vliegtuigje of een autootje, daar is hij zo een vlucht zoet mee.

Verder neem ik altijd een extra setje kleren mee, je zal net zien dat ze het onder spugen en alle kleren onder in het vliegtuig liggen bij de bagage

Het valt erg mee vliegen met kinderen, en ja ze huilen maar vaak alleen omdat ouders er alles maar dan ook alles aan doen om ze zo stil mogelijk te houden en dat werkt vaak niet.

Succes en sterkte met je vader.

Groetjes Fee

Hoi Pippi!

Ik weet zeker dat je je familie blij zult maken met Linde! Maak je niet te ongerust over het vliegen, het zal best meevallen. Zo lang als Canada hoef je gelukkig niet en zal reserveren van een bedje ook niet hoeven denk ik. Je zult Linde hoogstwaarschijnlijk op schoot moeten houden met een babygordel aan jouw gordel. Als mama relaxed is is dat toch heerlijk bij mama op schoot?   Ik vloog voor t eerst met Ioannis toen hij 8mnd was. Ik heb alle liedjes die ik kende gezongen geloof ik... Bij het opstijgen bv. Bij de 2de keer opstijgen(Athene-Amsterdam) sliep hij... Heel veel verhaaltjes verteld, en zachte boekjes met veel te zien... Ik vloog ook alleen. Inderdaad schone kleding is handig (had ik gelukkig niet nodig) en comfortabele kleding is fijn.(Trek zelf niet te veel aan, haha)
De 2de keer vliegen was hij anderhalf en was ik 20w zwanger. Toen had ik wat meer speelgoed (een paar autootjes kwijt, rolde weg...) en meer koekjes,geneden fruit etc.
De derde keer had ik een tandemwagen en een net 1jarige en een 2,5jarige, dat was meer gedoe maar nog wel te doen. Nu moet m'n man mee hoor als ik vlieg, met 3 smurfjes... Maar we zijn van plan om volgend winter naar Ned. te komen met de auto, vliegen wordt veeeeeeel te duur...
De neusspray gebruik ik nu als beebje verkouden is, om de boel schoon te spoelen... Als je (zwaar) verkouden bent kan de druk op de oren pijn doen en de spray geeft verlichting. Als Lindes neusje niet dicht zit zal ze nergens last van hebben lijkt me.
Ik wens jullie een goede vlucht en een fijne reunie met je familie (ben best jaloers...)
Ik had zelf ook naar Ned. willen vliegen met m'n beebje alleen, m'n man moest naar Ned. voor een paar dagen voor z'n werk. Maar m'n tand brak en dat kostte me 700eurootjes... Toen was t geld op...
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan