Vliegen met Linde. Tips?

Hoi Pippi,

Er wordt inderdaad altijd aangeraden om bij stijgen, maar zeker bij het landen wat te drinken te geven. Nu duurt het landen meestal wel een kwartier, terwijl onze dochter na 5 minuten wel klaar is met drinken. Als oplossing geven we nu gewoon een fruithapje. Heeft ze altijd wel zin in en daar doet ze een stuk langer mee!
Wat wij ook handig vinden is om een hoofdkussen me te nemen. Daar kan ze dan lekker op liggen (slapen).

Groetjes, Patricia

Hej!

Jeetje meiden hartstikke bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Dat is leuk! Mijn man zei tegen me dat ik de Quinny niet mee moet nemen, dat die te groot is. Hij ziet alleen buggy's als hij vliegt. O! Nou dan moet ik dat misschien maar doen? En de buikdrager gaat zéker ook mee. Nu kan het nog, straks is ze al weer te groot... En een flesje neem ik ook mee, maar dat mag maar 100 ml zijn... Gelukkig hoef ik niet lang te vliegen, hooguit 1,5 uur. Ik vind t wel een heel avontuur hoor.... pfff, best spannend. Vooral het praktische: maar 2 handen hebben, die sturen een buggy, maar hoe moet dat met mijn koffer??? Ha,ha,ha. Manlief zei al: neem dan een rugzak mee. Ja, da's ook een idee...
Waar ik maar druk mee ben he..... Nou, ik zal t wel laten weten als ik veilig en wel weer netjes geland ben thuis in Zweden! Misschien moet ik kort daarop wel weer....... hopelijk niet eigenlijk, want dat zou betekenen dat het niet goed gaat met mijn vader. Ik hoop dat zij deze kant op kunnen komen, maar dat valt nog te bezien.... anyway, ik stop straks weer een nieuwe ervaring in mijn rugzakje! Nogmaals bedankt, ik lees t vast nog een paar keer door voor ik echt ga  Liefs Pippi

Hej allemaal!
Ben inmiddels weer een klein weekje terug uit NL met onze Linde. Het vliegen ging hartstikke goed joh! En dan moet ik inwendig toch wel weer een beetje lachen om mezelf, dat ik me zo'n zorgen maak, om niet veel bijzonders in dit geval.
Ik vloog naar Weeze vanaf Göteborg, makkie!! Kleine vliegvelden, alles zó overzichtelijk! Ik had de Quinny meegenomen omdat ik in NL het liefst gewoon die wagen had en geen buggy. De buggy hadden we ook mee hoor, met een voetenzakje erin, voor alle zekerheid. Maar manlief kon die weer meenemen naar huis. Ingecheckt, en uiteindelijk naar de trap gelopen vh vliegtuig. Wagen inklappen met één hand, Linde op mijn arm. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd??? Ha,ha,ha, moet je zeker doen!!! En dan wil het kreng niet dicht he!!! En dan staat zo'n man vh grondpersoneel leuk toe te kijken. Tnx for helping.... enfin, wij in het vliegtuig bij het raampje. Madam vond het allemaal prima. Ik had een klein flesje mee, die ik na de securitycheck vulde met water (gekocht ter plekke). We volgen om 14.00 uur, prima tijd! Het landen heeft ze niet meegemaakt want ze viel een half uur ervoor na het voeden in slaap. Dus ik moest haar wakker maken, arm schaapje.
Terug ging iets minder, maar dat had vooral met de tijd te maken. We vlogen toen om 19.00 uur. Dat is precies haar bedtijd. Stijgen en landen was een en al gemopper, maar ach, verder ging het prima hoor. Wat ik zelf wel spannend vond, was dat het donker was en voor het landen gaan dan ineens de lichten uit! Het sneeuwde hard buiten, dus ik vond het een beetje mysterieus aandoen. Ik heb een heel repertoir aan leuke liedjes voor Linde gezongen Zachtjes hè, zodat niet iedereen van mijn zangtalent kon meegenieten, ha,ha,ha. Het was fijn om weer begroet te worden door mijn drie mannen. Zo lief, de oudste van 10 heeft het hartverscheurend moeilijk gehad, bij het afscheid, hij had zijn dekbed natgehuild zei hij.... En bij het begroetenin de aankomsthal, moest hij weer huilen. Hij hield me in de auto nog vast: mijn mama (leuk!!! 10 jaar, stoer en dan dit....) Ik ben weer een ervaring rijker en heb er van genoten. Mijn vliegduur was niet meer dan 1,5 uur, dus ja een schijntje natuurlijk als je het vergelijkt met een tocht van 8 uur.....
Met mijn vader gaat het naar omstandigheden redelijk. De komende tijd nog afwachten. Foei, nu krijst Linde de dakpannen vh huis, ik ga gauw ff kijken!!!
Liefs Pippi

Hoi Pipi,

Fijn te horen dat het vliegen met Linde prima gegaan is, alle zorgen gelukkig voor niks geweest!! Ik hoop dat het met je vader ook goed gaat? Het is nooit mooi om onder zulke omstandigheden naar nederland te moeten vliegen. ja dat is iets dat mij in de toekomst ook vast nog staat te gebeuren met al mijn familie in Nl.
Geniet maar weer samen met je man en kids thuis...in de sneeuw nog zo te horen, ja hier lijkt het voorjaar ook nog erg ver weg....... zucht......

Lieve groetjes Katriena

Hey,

Wat mooi zeg dat alles goed ging met Linde in het vliegtuig. Altijd spannend! Ik ga over 8 wk op vakantie naar Griekenland en wij gaan ook vliegen, en ik vind het ook erg spannend ook al heb ik al wel een paar keer gevlogen met mijn dochter. En wat heerlijk zeg dat je zoon je zo had gemist (natuurlijk toen niet voor hem), heerlijk toch die kids.
Hoop dat het alles goed gaat met je vader!

Groetjes ESther

Terug
Bovenaan