Vliegen met n baby

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Ik ga vragen of ze de vakantie uit kunnen stellen tot het kleintje minimaal 4 maanden is. Dan kunnen we er allemaal van genieten en heb ik geen vliegstress.
 
En ivm de inentingen even navragen op het consultatiebureau. Via het algemene nummer kan je dergelijke vragnen vast al stellen voordat je kleintje geboren is, ter voorbereiding lijkt mij dast niet onbelangrijk. Er zijn volgens mij wel een aantal inentingen verplicht, maar die kan je soms eerder krijgen... Succes!
 
Hoi,

WIj hebben afgelopen jaar met een kleintje van 5 weken gevlogen. Het mag bij transavia al vanaf 10 dagen oud volgens mij.
Wel hebben wij de eerste inenting laten zetten van te voren, dan kon de kleine ook in het zwembad ed.

Bij ons is alles goedgegaan. We waren samen met een ander stel, en hun jongste is 8 maanden. Nou, voor je eigen rust is 5 weken dan een stuk makkelijker om erbij te hebben. Die slapen gewoon nog overal, en ik gaf borstvoeding, dus aan de voeding hoefde ik al helemaal niet te denken. Ik vond het wel ideaal. Wij hadden overigens wel een extra stoel geboekt in het vloegtuig. Dan mag de maxi cosi mee, en daar heeft de kleine gewoon in kunnen slapen. Maar op verre vluchten kun je ook een stoelplaats met babycrib boeken. Dan heb je een babybedje voor je hangen.
Dus voor de baby zou ik het niet laten.

Ik denk dat het er meer aan ligt of je zelf wel toe bent aan een verre reis... met de hele familie. Men verwacht toch dat je meedoet met dingen ed. En wie weet beval je twee weken later en is het drie weken na de bevalling en heb je helemaal nog geen behoefte aan een reis.

Succes met de keuze.
Wij gaan overigens dit jaar weer met een pasgeborenen op reis omdat nummer drie eraan komt. 1 augustus uigerekend en we gaan voor half september boeken. Aangezien ik twee keer ruim over tijd was heb ik dan altijd 4 weken ertussen zitten zodat de inenting wel kan plaatsvinden. Als het later wordt in het jaar wordt de kans op mooi weer steeds minder en moet je verder gaan reizen. Dus half september 3 weekjes naar Spanje, heerlijk. De oudste is nog niet leerplichtig dus dat kunnen we dan nog net doen.
 
@ joyce, denk dat dat een goede keuze is en jezelf rust geeft. Hopelijk lukt het, of in ieder geval deels (3 maanden).

Succes en toch nog altijd een hele fijne vakabtie naar mooi Canada!
 
Terug
Bovenaan