Vliegen met twee kinderen ( 2 1/2 en 6 weken)





Hoi allemaal,
Wie is er al eens wezen vliegen naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden of richting de dominicaanse republiek met jongen kinderen.
Hoe ging het met de kinderen met het tijds verschil, 's nachts vliegen, spullen die je mee mag nemen in het vliegtuig ( bv buggy, maxi cosi, wandel wagen etc.) Zijn er op schiphol en in het vliegtuig facaliteiten voor kinderen. En met lange vluchten ( 10 uur?) hoe ging dat, mijn dochtertje van twee heeft nog wat moeite met stil zitten. Kortom vlieg ervaring heb ik wel, maar ik ben nog nooit met kinderen  met het vliegtuig weg geweest. Een vakantie in een huisje van bijvoorbeeld centerparcs zien wij totaal niet zitten, we willen gewoon even lekker weg uit dit kikkerlandje. Momenteel ben ik nog zwanger van de tweede, en hopelijk als alles goed gaat willen we in juni er lekker even tussen uit.
Groetjes Es
 
hoihoi,

Ik wil net een soortgelijks vragen maar ik zie dit staan. Ik ga in juni in mijn eentje naar Zuid Afrika met mijn zoontje van 2...die erg actief is, slecht slaapt en alleen wil ronddollen. Nu moeten we vandaag tickets boeken (vandaag laatste dag van een zeer goede aanbieding)...ik ben alleen dus ik wil het mezelf zo makkelijk mogen maken. Een aparte stoel dus...mijn man wil het niet vanwege het geld maar ik wil het wel want ik moet er mee reizen...een eigen stoel lijkt me echt makkelijker al is het veel duurder....hebben jullie tips?

Ik sluit me dus graag aan bij Es...(sorry Es...ik heb alleen ervaring met vliegen naar de Canarische eilanden met een baby/peuter...maar geen verre reis...)

groetjes
Esther
 
Hoi Esther,
Heel herkenbaar jou verhaal. Onze dochter van 2 kan ook niet bepaald stil zitten en vind andere mensen reuze interessant. Ik zie het in het vliegtuig al gebeuren, ze kletst de oren van je hoofd. Er zal maar net iemand in het vliegtuig zitten die daar geen behoefte aan heeft. Ik ben net bij het reisburo geweest en heb daar eens gevraagd wat zij er van vonden als je met kleine kinderen een lange vliegreis maakt. Zij rade een vliegreis buiten Europa af ( te lang en voor de 6 weken oude baby misschien niet zo verstandig). Nu zei ze er bij dat ze zelf geen ervaring er mee heeft, omdat ze zelf geen kinderen heeft. Voor een lekkere versnapering is mijn dochtertje altijd wel te porren, maar ik denk dat ik dit een reis van 10 uur niet   vol kan houden.
Ik heb een collega die met haar 2 jaar oude zoontje naar Canada is gevlogen, en dit is allemaal prima verlopen. Nu moet ik erbij zeggen dat haar zoontje graag op schoot zit en een stuk rustiger is dan mijn dochtertje. Ze hebben voor hem wel een apparte stoel genomen, ik zou dit ook echt doen als ik jou was. Al is het alleen met de maaltijden aan boord handig.
Gr Es
 
Hoi Es,

Ja, het is gewoon wat minder moeilijk als je ene kleintje hebt die graag knufflend op schoot wil zitten. Dat hebben wij dus niet...en jij ook niet...ik heb al besloten om een stoel voor mijn zoon te reserveren.

Ik weet inderdaad niet of ik met een kleintje zo lang zou vliegen. Maar aan de andere kant slaapt een kleintje van 6 weken natuurlijk heel veel. Das best handig toch? En vliegtuigen hebben voor zulke kleintjes van die hangmatjes...en daar slapen ze wel in toch?

Ik ga nu ook even bellen om te reserveren...spannend!

groetjes
Esther
 
Hoi Esther
leuk dat je gaar reserveren, wij hebben inmiddels besloten om in iedergeval niet de kant van het Caribisch gebied toe te gaan. We zien het toch niet zo zitten, met ons dochtertje van 2. Meer dan 10 uur wordt voor haar en waarschijnlijk voor ons ook een beetje te lang, en dan ook nog eens het tijds verschil.
Eventueel richting de Canarische Eilanden, het blijkt dat we een losse lijnvlucht kunnen boeken die overdag gaat inplaats van ´s nachts. Nu nog een leuke kindvriendelijke accommedatie zoeken, weet iemand iets?
Gr Es
 
Nou, ik heb dus geboekt...en vertrek half juni en kom op 12 juli weer in NL...spannend hoor.   Wel griezelig om alleen te reizen maar het zal wel goed gaan (en ook al gaat het niet goed..ik heb nu al besloten me niet te schamen naar andere mensen als Ruben vervelend gaat doen!!)

Wij zijn naar La Palma geweest en hebben toen een huisje   gehad...dus geen hotel maar een klein huisje met een tuin ergens buiten een stadje. Dan heb je de rust en privacy met zijn 3tjes...echt super hoor!! Ik heb toen geboekt via Sudtours...die doen ook die huisjes. Echt prima!

En we zijn ook vlak bij Marbella geweest in een klein huisje...dus ook wat verder weg van alles. Toen hebben we veel uitstapjes gemaakt. En wij zijn ook een keer naar Sitges geweest (onder Barcelona)...met de auto 2 daagjes rijden...en ook een appartement via internet. ERG LEUK!!!! Dus geen hotels...maar we hebben altijd gekeken naar 2 slaapkamers....

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Esther
 
Hoi!

Misschien ben ik met mijn reaktie wel te laat, nouja.. pech dan...
Wij zijn met onze zoon, toen bijna 16 maanden, naar Fuerte Ventura geweest.

Super!

Echt alles was perfect. Wij kozen ervoor om de accomodatie lekker dicht bij het vliegveld te hebben. Na het landen hoefden we maar 10 minuten in de bus te zitten en toen waren we er al!
Wij vlogen einde van de middag en waren er om een uur of acht. Allemaal perfect dus. We hebben toen nog lekker wat gegeten (all-in) en daarna met zn drieen onder de wol.
Er was een campingbedje aanwezig in het huisje. De hele vakantie (8 dagen) verliepen lekker relaxed.
We hebben via internet bij Sunweb geboekt, volgens mij was het Caletta del Fuste in Fuerte Ventura. Het appartementen complex was iets van 'Barcelo'. En dan alles All in. Wij denken erover om volgend jaar weer te gaan, het is allemaal super bevallen.
Sindse deze vakantie is Mika, onze zoon, helemaal gek van vliegtuigen. Ze kwamen daar natuurlijk ontzettend laag over, wat hij ontzettend leuk vond. Dit was overigens totaal niet hinderlijk hoor!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes en succes!
(ps. er was naast Sunweb ook Neckermann Reizen, Sudtours en nog een bekende die me even ontschoten is)
 
Hoi Mamika,
nee je reactie is nog niet te laat. Zoals je beschrijft klinkt als muziek in mijn oren. Ga het gelijk in de gids opzoeken. Weet je nog of het appartement een apparte slaapkamer had? Enne hoe was het zwembad, en hadden ze er een speelplaatsje ofzo voor de kinderen? Over 1 1/2 week wordt als goed is bij ons de tweede geboren, en we hebben nog steeds niets besloten wat te doen. We wachten in ieder geval de bevalling af en als het kindje gezond is, en ik er redelijk aan toe ben gaan we boeken. Nu dus nog veel voorpret aan het lezen en kijken in vakantie folders.
Hebben jullie de vlucht appart geboekt (lijnvlucht) of was het een charter( vlucht die bij de accommedatie bijeen zit)?
In ieder geval leuk dat je nog gereageerd heb.
Gr Es
 
Terug
Bovenaan