Vliegen met twee kinderen ( 2 1/2 en 6 weken)

Hoi Es,
ik wil toch nog graag even reageren op je vraag omdat ik een zelfde situatie heb meegemaakt. Wij zijn met onze kinderen van bijna twee en 9 weken naar Zuid Afrika geweest en dat is prima verlopen. Voor een kleine baby kan je tijdens het boeken een babybasket reserveren.  Dat is zo'n wiegje dat ze vastklikken. Dit hebben ze echter alleen bij bepaalde grotere vliegtuigtypes, dus voor de langere vluchten.
Persoonlijk denk ik dat er geen betere manier met reizen is voor een kleine baby! Ze kunnen de hele weg lekker slapen (dat heeft die van mij gedaan). Je moet er alleen aan denken voldoende te voeden ivm de droge lucht.
Mijn oudste van bijna twee had nog geen stoel nodig (vanaf twee jaar moet je geloof ik een stoel voor ze boeken). In het begin probeerden we haar bij ons te houden maar dit was ondoenlijk, dus op een gegeven moment hebben we haar maar rond laten lopen. Ze kan toch geen kant op... ze heeft de stewardessen lekker geholpen.
Haar slaapje deed ze op de grond (onder het babybedje).
Zuid Afrika is ideaal omdat er geen tijdsverschil is. Ik zou niet weten hoe het gaat als er wel tijdsverschil is.
Al met al vonden wij het een heerlijke vakantie. Eerlijk gezegd denk ik dat reizen met een hele kleine baby echt heel gemakkelijk is, aangezien ze overal kunnen slapen.
Mocht je nog plannen hebben, dan heb je hopelijk wat aan de tips.
Jeannette
 
Hoi allemaal,
nou uiteindelijk is het toch nederland geworden, in een huisje van landal. Volgende week gaan we er voor twee weken heen. Toch houden we het vliegtuig in onze gedachten, misschien volgend jaar met de kids, dan kunnen we nog buiten het hoogseizoen omdat mijn dochtertje dan nog net geen 4 jaar is.
Bedankt voor de reacties,
Gr es
 
Terug
Bovenaan