vliegen

Hoi allemaal,
In april gaan we met heel de familie op vakantie als we weg gaan ben ik 28 weken zwanger. Kan iemand mij vertellen tot hoeveel weken zwanger je mag vliegen, zou wel erg jammer zijn wanneer ik dan niet mee kan. Mijn verloskundige kan het me wel vertellen maar hoor ook graag jullie reacties alvast bedankt.
 
Het gaat niet om je eigen gezondheid. In principe mag je vliegen tot je kind geboren wordt. Vliegtuigmaatschappijen hebben hier zelf regels voor opgesteld. Zij willen geen risico nemen dat je in de lucht gaat bevallen. Wil je weten of je mee mag? Informeer dan bij de maatschappij met wie jullie vliegen. Waarschijnlijk kun je gewoon mee, want de meeste maatschappijen hebben een 7 maanden grens.
 
Het verschilt per vliegmaatschappij of je wel of niet mag vliegen. Soms willen ze ook een doktersverklaring zien. Ik denk dat je het beste navraag kunt doen bij de maatschappij waarmee je gaat vliegen. Dan weet je het 100% zeker.

Groeten Kim
 
Ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. Geloof dat het gemiddeld tot 7 maanden mag maar zeg net dat je bij klm (zonder medische indicatie) t/m 36 weken mag vliegen.

Voor je gezondheid maakt het nl. niks uit, het is puur het financiele risico voor de luchtvaartmaatschappijen. Als je toch gaat vleigen na 36 weken en je bevalt aan boord komen de extra kosten (van bijvoorbeeld een tussenlanding) hiervan voor jouw rekening. Niet aan te raden dus...
 
Hallo,

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het zo dat je mag vliegen tot je 7e maand. Daarna is de kans dat je in het vliegtuig kan bevallen groter. Voor jezelf moet je afvragen of je je er lekker bij voelt om nog een reis te maken en het ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat. Zorg er in ieder geval voor dat je een zwangerschapsverklaring door je verloskundige laat maken. Hier kunnen ze bij de luchtvaartmaatschappij om vragen. Hierin staat dat je zwangerschap het toelaat om te vliegen.
Als je besluit om op vakantie te gaan: heel veel plezier en geniet er nog maar van.

Liefs Vera
 
Terug
Bovenaan