vliegen

Hallo   allemaal ,

Wij gaan in september vliegen met onze zoon van dan 2 jaar en 2 maanden we gaan naar Amerika dus we zijn een aardig stukje onderweg.
Heeft er iemand tips met betrekking tot slapen(hij heeft eigen stoel) , rustig houden speelgoed etc?Ik zie er erg tegen op tegen het vliegen met een peuter.

Weet iemand ook of je een draagbare dvd speler het vliegtuig in mag nemen?

gr.sandra
 
Hoi Sandra,

Wij zijn met onze zoon van toen 23 maanden naar Spanje gevlogen. Dat is maar een paar uur. Maar wij hadden wat legoblokjes bij ons, potloodjes, kleurboek en zijn favoriete boekjes. En natuurlijk zijn knuffel. Voor het slapen in het vliegtuig heb ik op zich geen tips, want onze vlucht was maar kort en was niet nodig voor hem om te slapen. Maar ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk jullie zoon slaapt. Maar meestal slapen kinderen van die leeftijd wel als ze moe zijn.
Wat ik wel wil adviseren is om wel warme kleding aan te doen/mee te nemen in het vliegtuig. Want het wordt meestal wel frisjes in het vliegtuig.
In ieder geval alvast een goeie reis gewenst
Groetjes Chantal
 
Hallo,

Wij zijn vorig jaar januari, onze zoon was toen 3, naar Australie geweest. Vraag voor aan boord een kindermaaltijd (bij je boekingskantoor). Er zit altijd wel iets lekkers bij, pannekoekjes, pasta, een leuk pakje drinken een snoepje en een lekker toetje.
Voor het licht uit gaat pyamaatje aan, tanden poetsen, kussentje en deken (ligt op elke stoel bij lange vluchten) en proberen te slapen. Af en toe een klein cadeautje (rozijntjes, klein spelletje, knuffeltje).
Bij het naar binnengaan van het vliegtuig hebben ouderen en mensen met kinderen voorrang. Maak er gebruik van en laat je niet intimideren door businesslui. Stoor je niet aan anderen als je kindje mocht huilen. Als jij relaxt bent is je kind dat ook.
Of er een dvd aan boord gebruikt mag worden weet ik niet. Denk het wel, zorg voor extra batterijen. Vaak zit er in de rugleuning van de stoel voor je een tv-tje. Er is altijd wel een kindernet met cartoons. De engelse taal is geen probleem.
Bij de ANWB is een boekje voor kinderen te koop over vliegen. Alles wordt met veel plaatjes behandeld, van het inchecken tot de landing.
Heel veel plezier
 
heel erg bedankt voor de handige tips.
ik zal extra dikke kleding meenemen en evt zijn eigen dekentje.
ook van die kleine kadotjes vind ik erg handig tnx en voor dat boekje bij de anwb ga ik zeker kijken , dank jewel.


gr.sandra
 
Hoi,
Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar wat bij ons heel goed werkte was nachtvluchten.
Wij zijn eind vorig jaar met ons zoontje van 23 maanden naar Australie gegaan. Hij had geen eigen stoel (was nog geen 2) maar we hadden meestal wel een extra stoel.
Als we nachtvluchten hadden, sliep hij meestal net als we het vliegtuig in gingen. We konden hem dan zo in de stoel leggen en hij sliep gewoon door.
Wij hadden ook kleine kadootjes mee, maar hij vond het vliegtuig veel intressanter. Loop af en toe een rondje met  je kind  en soms zijn stewardessen ook erg lief voor kinderen.
Verder: bedenk als het tegenvalt dat het voor een goed doel is nl. vakantie. Je kunt zo'n klein kind vrij moeilijk dingen opleggen, dus go-with-the-flow en daarna gewoon lekker genieten van je vakantie.
Succes!
 
Onze dochter heeft al heel wat afgereisd. Ze wordt begin juli twee jaar en we zijn al met haar in Costa Rica, Canada en Chili geweest. Alle keren geen enkel probleem.  Toen we in februari terugkwamen uit Chili hadden we zelfs 16 uur vertraging met 2 onverwachte hotelovernachtingen van tussen de 3 en 5 uur. Belangrijkste is daar zelf relaxed bij te blijven, dan blijft je kind het ook. Denk wel aan  extra luiers (als je kind nog niet zindelijk is), voor dit soort vertragingen! Verder hadden wij in het vliegtuig twee kleine knuffeltjes een paar potloodjes met wat papier en een paar  van die kleine kartonnen Dikkie Dik boekjes. Ze hebben echt niet zo heel veel nodig om zich te vermaken hoor. Geef ze af en toe de kans om even op verkenning te gaan. Af en toe even een keer door het gangpad lopen is goed voor de bloedsomloop en het geeft weer wat afleiding. Meestal reageren de medereizigers ook alleen maar positief als je kind nieuwsgierig bij ze stil blijft staan of verstoppertje met ze gaat spelen.
 
Wij zijn van plan om met onze zoons van nu zes maanden en ruim 2 jaar een verre reis te gaan maken. Ws. wordt dat komende winter, dan zijn ze dus  ca 1 en 3 jaar. We hebben zelf veel reiservaring (vooral Afrika, en mijn vriend ook Zuid-Amerika) maar met de kinderen nog niet meer dan trekkend kamperen en huisjes in Europa (ook leuk). We denken aan Zuid-Amerika(Argenrinie, Chili?), Zuid-Afrika en eventueel Azie (Vietnam?)

Ik zou graag horen over jullie ervaringen, vooral in Chili. Alle tips zijn welkom!
groet, Marieke

quote: Tibet reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-04-2006 14:41:49'));

Onze dochter heeft al heel wat afgereisd. Ze wordt begin juli twee jaar en we zijn al met haar in Costa Rica, Canada en Chili geweest. Alle keren geen enkel probleem.  Toen we in februari terugkwamen uit Chili hadden we zelfs 16 uur vertraging met 2 onverwachte hotelovernachtingen van tussen de 3 en 5 uur. Belangrijkste is daar zelf relaxed bij te blijven, dan blijft je kind het ook. Denk wel aan  extra luiers (als je kind nog niet zindelijk is), voor dit soort vertragingen! Verder hadden wij in het vliegtuig twee kleine knuffeltjes een paar potloodjes met wat papier en een paar  van die kleine kartonnen Dikkie Dik boekjes. Ze hebben echt niet zo heel veel nodig om zich te vermaken hoor. Geef ze af en toe de kans om even op verkenning te gaan. Af en toe even een keer door het gangpad lopen is goed voor de bloedsomloop en het geeft weer wat afleiding. Meestal reageren de medereizigers ook alleen maar positief als je kind nieuwsgierig bij ze stil blijft staan of verstoppertje met ze gaat spelen.



 
Onze dochter sliep op de twee uitgeklapte tafeltjes met wat dekentjes als matrasje (had nog geen stoel, was 23 mnd), zo konden we haar goed op haar plaats houden en zelf ook nog een beetje bewegen.Het ligt natuurlijk aan het type tafeltjes of dit gaat.  Vergeet buiten genoeg luiers ook niet wat extra sets met kleertjes en doe een pyama aan als ze moeten gaan slapen.Begin een tijdje van tevoren te vertellen over de vliegreis en hoe alles in zijn werk zal gaan.Vertel ook dat ze in het vliegtuig moeten gaan slapen e.d., dan weten ze wat er van ze verwacht wordt.

kijk ook eens op de www.loneleyplanet.com .Zij hebben een forum speciaal voor reizen met kinderen.Veel mensen met ervaring daar.

Fijne reis   !
 
Terug
Bovenaan