Vliegreis

Iemand al eerder met zijn kindje gevlogen?
Nog tips?
- Hoe ging het met de buggy in het ruim?
- Heb je kant en klare flesvoeding mee genomen?
- Ik heb een tip gehoord over het geven van chamodent dat de oortjes open houdt bij stijgen en dalen?

Andere dingen waar ik aan moet denken?

He!

Laat ik nou toevallig op een reisburo werken.

Buggy> op tijd inchecken dan neem je um mee tot aan de gate bij het boarden, en gaat hij als laatste onder in het ruim, en als eerste er weer uit!

Voeding> Waar ga je heen? Bedoel je dit in de handbagage?

Chamodent> Ik heb er nog nooit van gehoord, zou ook niet wete hoe een middeltje moet helpen tegen de druk op je oren. Maar wie weet.

Nog even andere dingen, baby moet op schoot (logisch). Je mag 10 kilo bagage meenemen, altijd bij boeking opgeven kinderbedje (alles zit er dan bij hoor, dus je hoeft niet met dekentjes te slepen).

Nou als je nog meer wilt weten dan laat je het maar weten, en anders mail je maar via hyves.

Liefs,
Margreet

Hoi,

Ik heb een maandje geleden met jasmijn (28 feb)gevlogen en hierbij mijn ervaring,

-je kan de buggy meenemen tot aan het vliegtuig, op de plek van bestemming wordt hij echter met de bagage meegenomen naar de bagageband. Als Quintus nog niet zo zwaar is zou ik een buikdrager doen en de buggy gewoon gelijk inchecken! Hoef je op de plek van bestemming niet je mannetje door de douane te sjouwen. Is soms best nog wel een eind :) (De buggy kan je terug vinden bij odd sized bagage... Ik stond daar maar te wachten en te wachten hihihi)
- Ik had een pakje kant&klare flesvoeding meegenomen voor in het vliegtuig, maar poeder kan ook. Op schiphol zelf is een hele goede kinder- en babylounge waar je je baby kan verschonen en spullen op kan warmen en waar zelfs bedjes zijn.
-Jasmijn had geen last van haar oren mbt het stijgen dalen, maar een speen helpt ook (slik-effect haalt de druk op de oren weg).
- Zorg voor een volle fles warm water voor in het vliegtuig en houd de poeder bij de hand. Wij hadden ín het vliegtuig vertraging en moesten wel op onze stoelen blijven zitten en Jasmijn kreeg honger (yep... de krijsende baby in het vliegtuig...). Daar zit je dan met je díchte pakje kant&klare voeding :-s.
-Als je alleen reist en Quintus heeft niet dezelfde achternaam, zorg dan voor een uittreksel van het geboorte register, dat kan echt behoorlijk wat gezeur schelen met de douane!

Ik heb trouwens gevlogen met een kleuter van 3.8 en Jasmijntje en was alleen. Het was best een klus, maar wij gaan in september weer (en dan naar Amerika), dus zo erg was het nou ook niet :)

Ik heb met Olivia nog niet gevlogen maar met mijn oudste dochter wel.
Ik heb toen kant en klare voeding meegenomen en ben begonnen met geven toen het vliegtuig vertrok (ivm de druk). Wij gaven die kant en klare flesvoeding toen 'koud'. Er waren meer mensen die de fles daar in de magnetron wilden en daar wilden we niet op wachten ;)

Maar de beste tip die ik je kan geven: neem reservekleding mee in de handbagage! Toen Vera klein was, moest ze altijd poepen nadat het vliegtuig in de lucht zat. En die poep zat altijd tot in de romper! En de eerste keer had ik dus geen reservekleding mee in de handbagage....grrrrr.
Ik weet niet waar je heen gaat, maar wij hebben al wel een keertje meegemaakt dat we als eerste uit het vliegtuig mochten omdat de buggy dan klaarstond bij het verlaten van het vliegtuig (heerlijk!). Maar op andere bestemmingen inderdaad weer op een aparte band.

Wij gaan begin januari met olivia vliegen (Tenerife).

chamodent voor het stijgen/dalen vind ik een vreemde tip.

@mamaw: gaaf dat je met de kids naar Amerika gaat! Vakantie of iets anders?

Nou ik zou eigenlijk ook deze augustus naar Amerika gaan, maar toch afgezegd. Maar de tip die altijd heb mee gekregen is neem niet je dure buggy mee, maar een goedkope! Wij hebben kennisen die op schiphol werken en die vertellen altijd er wordt niet zacht met die dingen omgegaan. en een goedkope simpele buggy kan beter tegen zulke stootjes dan je dure variant!!!
En ik vind het een goede tip die instand voeding, evt termoskan mee, leeg, op schiphol opwarmen daarin doen en voila warme voeding wanneer je wilt tijdens de vlucht. Zo hebben wij gedaan vandaag op wedstrijd, water net iets warmer dan gewone fles, en voor min 3 flessen water, en voeding mee, uit de termos, in de fles schuddden en was perfect op temp.
Maar ook tip nakijken of je instand voeding en evt gekookt water voor een baby ook door douane mag, want doen ze erg moeilijk over, anders lege termoskan mee, water in die kinder lounche koken, kleine beetjes en laten koelen en in termoskan. Ja zit ff te denken. Want ik mocht vorig jaar niet eens een nog volledig afgesloten spa blauw flese meenemen.
En een bedrijf nemen waarbij je online kan inchecken, scheelt je veel tijd in de rij en op het vliegveld. en dan zo snel mogelijk inchecken want dan kan je evt voorkeuren, bijv voorin, met meer ruimte veilig/zeker stellen.
Qua oren zou ik ook zeggen speen of fles met stijgen en dalen, al is dalen erger dan stijgen. en chamoden ken ik zelf niet, dus weet niet of het werkt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!! Wens jullie iig veel plezier!!

in principe mag je genoeg babyvoeding door de douane meenemen voor de reis. Op schiphol doen ze daar sowieso niet zo moeilijk over, maar op buitenlandse luchthavens kunnen ze je vragen om een slokje te nemen van het water bv.

@Twiki, wij gaan dit jaar ruim drie weken met de camper door New England rondtrekken (gebied tussen New York en Canada). In november gaat Heather naar school en dit was echt een droom van ons.
We hebben een giga-camper met een apart kamertje voor de dames. Het ding is zo groot dat 'ie in Europa niet eens op de weg mag hihihi.

even een ding. Babyvoeding mag je wel meenemen in je handbagage. Maar verder geen vloeistoffen in je handbagage.
De meeste maatschappijen hebben nu online incheck.
Maar reizen naar Amerika kost allemaal wat meer tijd qua controles enzo.
Ennnnnn je wel aanmelden voor het esta programma he!!
Tot 7 sept kan dat gratis!
Daarna gaat het 14 dollar kosten.
Ik heb de link wel voor je mocht je die nog niet hebben.

En als je een vlucht hebt met overstap in amerika dan moet je weer helemaal opnieuw inchecken met de bagage.

@pini je hebt helemaal gelijk over een goedkope buggy meenemen! Wij hadden ook 2 buggy's. De goedkope ging mee in het vliegtuig. Bij de derde vliegreis was 1 wieltje stuk en was het ding onbruikbaar (gelukkig pas op de terugreis). Ik heb nu op marktplaats weer een goedkope erbij gekocht.

Terug
Bovenaan