Hoi,
Ik heb een maandje geleden met jasmijn (28 feb)gevlogen en hierbij mijn ervaring,
-je kan de buggy meenemen tot aan het vliegtuig, op de plek van bestemming wordt hij echter met de bagage meegenomen naar de bagageband. Als Quintus nog niet zo zwaar is zou ik een buikdrager doen en de buggy gewoon gelijk inchecken! Hoef je op de plek van bestemming niet je mannetje door de douane te sjouwen. Is soms best nog wel een eind
(De buggy kan je terug vinden bij odd sized bagage... Ik stond daar maar te wachten en te wachten hihihi)
- Ik had een pakje kant&klare flesvoeding meegenomen voor in het vliegtuig, maar poeder kan ook. Op schiphol zelf is een hele goede kinder- en babylounge waar je je baby kan verschonen en spullen op kan warmen en waar zelfs bedjes zijn.
-Jasmijn had geen last van haar oren mbt het stijgen dalen, maar een speen helpt ook (slik-effect haalt de druk op de oren weg).
- Zorg voor een volle fles warm water voor in het vliegtuig en houd de poeder bij de hand. Wij hadden ín het vliegtuig vertraging en moesten wel op onze stoelen blijven zitten en Jasmijn kreeg honger (yep... de krijsende baby in het vliegtuig...). Daar zit je dan met je díchte pakje kant&klare voeding :-s.
-Als je alleen reist en Quintus heeft niet dezelfde achternaam, zorg dan voor een uittreksel van het geboorte register, dat kan echt behoorlijk wat gezeur schelen met de douane!
Ik heb trouwens gevlogen met een kleuter van 3.8 en Jasmijntje en was alleen. Het was best een klus, maar wij gaan in september weer (en dan naar Amerika), dus zo erg was het nou ook niet