vliegvakantie ervaring met baby van 5 maanden

Wij gaan 1 juni naar Kreta voor 8 dagen. Onze baby is dan 5 maanden oud. Wat namen jullie allemaal mee op vakantie??? (bijvoorbeeld maxicosi/buggy??, voeding, etc) Welke dingen mag ik niet vergeten?? En hoe ging de vlucht??
 
1. paspoort! (heb je je kindje al laten bijschrijven/eigen ID?)
2. 5 maanden is nog wel jong voor een buggy. Beter om de wandelwagen mee te nemen. Vraag even bij de vliegmaatschappij (internet/mailen) na wat daar precies de regels voor zijn. Meestal mag je wel een vouwbuggy of maxi-cosi tot de gate meenemen maar moet je de wandelwagen/reiswieg bij het inchecken afgeven.
3. Voor je baby mag je eten en drinken meenemen in de handbagage. Neem een flesje mineraalwater mee, poeder (als je borstvoeding geeft ook wat melkpoeder meenemen; tijdens een vliegreis wil de productie nog wel eens teruglopen). Als je tijdens het opstijgen de druk in je ore voelt toenemen, geef je de kleine wat te drinken (circa 15% van de baby's heeft  last van de oortjes tijdens het opstijgen).  
4. Hebben jullie op de hotelkamer/appartement een babybedje? Zitten daar ook lakentjes enz. bij?
5. Neem niet teveel luiers mee; die verkopen ze daar ook.
6. Wij vonden het prettig om zo'n kleine koffer als handbagage mee te nemen (ik geloof 20*30*50 cm), met wat schone kleertjes en verzorgingsspullen. Stel dat je kindje moet spugen of de koffers raken kwijt (verdeel ook voor de zekerheid jullie kleding over de twee koffers)
7. natuurlijk wat bekende knuffeltjes en klein speelgoed meenemen. Daar kun je ook  nog wat kopen (zwembandje).
8. verzekeringsgegevens (reis- en ziektekostenverzekering). Ik vind het altijd een erg prettig idee om het gelijk bij de hand te kunnen hebben als het nodig is. Neem ook ORS mee.
 
Hoi,
Ik kan alleen maar zeggen: Goeie keuze! Wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan met onze zoon van toen 6 maanden. het was perfect! Kan het iedereen aanraden.
Wij gaven flesvoeding en had 2 pakken mee (gingen 15 dagen), we hadden 1 koffer voor hem en 1 voor onszelf.
In de handbagage had ik een thermosfles met gekookt water en een fles spa blauw en een torentje poeder...zodat ik waar dan ook een fles kon maken zonder afhankelijk te zijn.
Voordat we het vliegtuig in gingen een schone luier en vlak voor de landing weer.
Onze zoon sliep voordat we de lucht in gingen en werd wakker tijdens de landing omdat hij weer op schoot moest.

Wij hadden een buggy gekocht, omdat ik het zo zonde vond van m'n dure wagen...op het vliegveld smijten ze zo met je spullen....

Wij namen 4 flessen mee. zodat ik ze 1 x per 4 dagen maar hoefde uit te koken. Ik had een mini waterkoker mee om op de kamer een fles te kunnen maken, want niet overal zijn magnetrons.

Verder niet te veel stressen. Het is echt alleen maar leuk! Je kan zelf enorm genieten. Onze banjer sliep heel veel, na het badje 's avonds legde we hem in de buggy (helemaal plat) en meneer sliep....wij konden eten en wandelen. Tegen 23 uur weer terug in appartement, hij z'n laatste fles en naar bed en wij een drankje op het balkon.

Meid, geniet ervan!
Hier dus een hele positieve ervaring!
x
 
Beste mama san,

Leuk om je positieve verhaal te lezen!
Als je dit nog leest zou ik ook graag van je horen wat jullie overdag deden. Sliep de kleine in het hotel in het bedje bijvoorbeeld (en dan zelf gaan zwemmen met babyfoon erbij) of sliep hij overdag ook in de buggy??
Hadden jullie genoeg aan de buggy (wij hebben zo'n 5 standen buggy) of had je ook nog de maxicosi of iets anders bij je?

Alvast bedankt!
Groetjes
 
Hoi
's Ochtends als we wakker werden, kreeg hij eerst een fles en pakte we de tassen weer in. Tegen 11 uur waren we pas bij het zwembad of op het strand. Ik had een grote deken/badlaken voor hem mee en daar lag hij een beetje op te rollen en te spelen. Lekker onder een boom of parasol. Als ik dacht dat het weer tijd was, deden we de buggy helemaal plat en sliep hij in die buggy zo 2 uur! Goed ingesmeerd en in de schaduw. Papa en ik om de beurt een duik nemen en we hebben op deze manier alle boeken kunnen lezen die we mee hadden!
Als hij wakker werd kreeg hij een fles, speelde op het kleed of op ons ligbedje, we wandelen een rondje en gingen met hem het water in.
Daarna sliep hij weer. Wij gingen pas tegn 18 uur weer naar het appartement. We hebben veel "oohs en aaahs" gehoord omdat ons kereltje zo lief lag te slapen. Ik heb ook andere ouders gezien die heel hysterisch (vond ik dan) maar een uurtje kwamen zwemmen, weer naar de kamer, kindje slapen, weer terug.....Daarmee maak je het jezelf heel moeilijk denk ik. Als je zelf relaxed bent is de kleine dat ook.

Wij hadden alleen de buggy mee, ook 5 standen. Voor te slapen was het heel handig, maar ook om een fruithap te geven, kon ie rechtop zitten.
Verder dus op het ligbed gelegen en 's avonds en 's ochtends op het grote bed rollen en spelen en verder op het kleed.
Achteraf gezien heeft hij heel wat uurtjes doorgebracht in de buggy, maar dat werd helemaal zijn plek. Speelgoedje eraan en maak pret!
Wij hadden er wel een zachte handdoek in, met die hitte plakt het zo....en eruit vallen deed ie toch nog niet.

Weet je zo genoeg? Als je meer van mij wilt weten hoor ik het wel.
Jullie vakantie schiet al op. Heerlijk hoor!

Groetjes,
San
 
Oja....ik lees net bovenstaand berichtje en zij zegt dat je niet teveel luiers mee moet nemen. Ik heb geen idee wat het in Griekenland kost, maar op de Canarische Eilanden vond ik de Pampers niet te betalen!! Voor een klein pak 18 euro! Ik was toch wel blij dat ik een grote voorraad mee had..........
1 pak erbij halen is niet zo erg...maar toch!

en voor een week is het ook wel te doen toch? Overal prop je gewoon wat luiers tussen....

x
 
Hoi,

Leuk om te lezen hoe goed het is gegaan! Wij zijn niet zo moeilijk met onze jongen vinden wij. We maken ons ook niet zo druk en zijn ook niet zo precies van de klok. Daarom hadden we ook zo'n zin om met onze kleine op vakantie te gaan en dat hebben we nog steeds. Sommige mensen (en meestal degene zonder kinderen??!!) reageren zo overdreven negatief als je verteld dat je met je kleine op vakantie gaat! ("doe je zeker alleen omdat het gratis is want de kleine doe je er geen plezier mee", of "dat je daar zin in hebt in al dat gesjouw")
Onze jongen slaapt overal in (box, bed, maxicosi etc.) dus dat zal op vakantie ook wel goed gaan.
Kon je trouwens goed met je buggy op het strand komen of lagen er genoeg houten planken en zo op het zand?
Die luiers neem ik zelf wel mee. Wat hebben wij verder nou nodig als volwassenen dan een paar shirtjes/rokjes en wat ondergoed. (mensen verbazen zich er wel eens over hoe weinig wij mee nemen op vakantie haha
Daar passen wel een hoop luiers tussen!!!!

Hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb er veel aan gehad!
groetjes
 
Terug
Bovenaan