vliegvakantie met 6 maanden oude baby? Doen of niet?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik ben met de feestdagen uitgerekend   van ons tweede kind en nu zijn wij  gevraagd om volgend jaar met familie naar Griekenland op vakantie te gaan (2 weken).

Wij weten niet of wij dit moeten doen. De babu is dan ongeveer 6 maanden en onze oudste is dan als wij op vakantie gaan ruim 4,5 jaar.

Dus graag zou ik vernemen of jullie dit aanraden of juist niet. En zo ja, welke maatregelen/voorbereidingen raden jullie aan.
Alvast bedankt.

a van MD

Hoi,

Ik denk dat je daar nu nog niet over kan beslissen. Het hangt er denk ik erg van af wat voor kindje je krijgt. Is het een makkelijk kindje, die je overal mee naar toe kan nemen. of heb je een kindje wat er gehecht is aan regelmaat.
Daarnaast is het stijgen en landen voor een baby niet erg prettig, maar vergeet ook de hitte niet!!! Het kan daar erg warm worden.  
mocht je besluiten om te gaan, dan zal ik er wel op letten dat je in ieder geval airco op de kamer hebt en dat het een plek is waar kinderen zich goed kunnen vermaken. Dat is wel zo lekker voor je oudste.
Succes  

Hallo,

Als de jongste 6 maanden is is het geen probleem om te vliegen met kinderen. Ik zou me meer zorgen maken om je oudste kind van 4,5. Heeft hij/zij al eens gevlogen? Daar heb je je handen meer aan vol tijdens een vlucht dan de kleinste. Laat ze met opsteigen en dalen drinken of (de oudste een snoepje eten). Verder is het niet heel lang vliegen naar griekenland dus dat is zeker te overzien. Als jezelf vliegangst hebt projecteer dat niet op je kinderen. Laat je partner bij het opstijgen de baby dan opschoot nemen zodat jij je op jezelf kan concentreren. Neem voor de oudste afleiding mee zoals kleurboekjes, boekjes etc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes

Ik ben met mijn zoontje toen hij 3 maanden oud was naar Amerika gevlogen, op familie bezoek. Bij ons is het prima gegaan, hij heeft helemaal niet gehuild en toen we daar aankwamen en het vliegtuig leegliep en wij nog even bleven zitten (want het is wel een heel gedoe met al die extra baggage) toen zei iedereen die langskwam van goh, was er een baby aan boord? Het was wel een gedoe met het flesje opwarmen, want ik heb daar nog best op moeten wachten want het personeel had ook nog wat anders te doen natuurlijk maar verder was het goed gegaan. Als je vroeg incheckt kun je aangeven dat je een bulk seat wil hebben, dan krijg je zo'n plekje vooraan bij de muur en wij kregen zelfs een wiegje dat je in de muur kon vastmaken dus onze zoon heeft heerlijk geslapen. Maar voor een korte vlucht is dat misschien niet nodig, dan kan ie ook wel op de arm.

ik ben trouwens weer met mijn zoontje naar amerika geweest toen hij 2 was en dat ging ook perfect. Mijn tip voor je oudere kind, pak een paar kleine kadootjes in en geef elk uur een nieuw kadootje, op die manier heeft het kind elke keer iets nieuws te doen. Dat werkte prima bij ons. Verder is er natuurlijk ook veel te kijken voor zo'n kind en een kind van 4 kan je natuurlijk ook al veel uitleggen dus ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Mijn zoon had totaal geen last van zijn oren, de eerste keer niet en de tweede keer ook niet maar het kan   natuurlijk wel.

Dank jullie wel voor de reacties.
Wij hebben gelukkig nog even de tijd om er over na te denken, want het blijft toch lastig, vooral omdat wij nu dus nog niet weten wat voor kind we krijgen.

Bedankt

gr mama van MD

Beetje hetzelfde probleem hier, mijn vader word volgend jaar 50 jaar en we willen met zijn allen op vakantie (gelukkig geen warme periode) naar de canarische eilanden dus rond de 20-25 graden.

We gaan het gewoon proberen als het echt een probleem te zijner tijd blijkt te zijn zeg ik gewoon alles af, voeden tijdens het stijgen en landen voorkomt al pijn aan de oortjes en troost zeg maar.

Hoi,
Wij gingen met onze dochter toen ze bijna 8 ,mnd was naar Kreta. Ging super hoor..gewoon doen.
Ze kreeg alle aandacht van ons, en in het vliegtuig was ze wel wakker, maar niet vervelend ofzo.
Alleen is het soms lastig als je midden in de nacht weg moet richting Schiphol..dan zijn ze uit hun ritme. Wel weer een beetje aanpassen op de bestemming, maar ging vrij vlot hoor.
Ik zou het zo weer doen, het was heerlijk genieten.
Groet R..
We wachten nu op de komst van ons derde kindje..11 juli..DE dag..

Terug
Bovenaan