vliegvakantie met 6 maanden oude baby? Doen of niet?

Nog een positieve ervaring hier. Ik heb gevlogen toen mijn dochter 5 maanden was. Ging prima! Het was wel handig dat ik de borst gaf dus met stijgen en dalen laten drinken (of lekker een beetje tutten eraan). En het vliegveld vond ze zo interessant dat ze in het vliegtuig moe genoeg was om door alles heen te slapen.
Succes!

Misschien nog een tipje: neem voldoende ORS mee (suikers en zouten voor als je kindje diarree krijgt of niet genoeg wil drinken). Zo'n kleintje kan snel uitdrogen. Koop er één die een beetje te drinken is (die voor volwassenen is behoorlijk vies). Aan je oudste kindje kun je eventueel cola geven bij uitdroging (geen light, daar zit geen suiker in), maar bij zo'n hummeltje kan dat natuurlijk niet.
Verder zeg ik: gewoon lekker doen en lekker genieten!

Bedankt, hoe waren jullie ervaringen met hogere temperaturen met kleine kinderen? Ik hoor nu dat men in juli wil gaan.
Kijk als wij een gezond kind krijgen voel ik er nu wel voor om te gaan, maar als het zo heet is??

Pfff ik vind het toch lastig, vooral als je niet weet of je kind gezond is of bijv een huilbaby is.

gr mama van MD

Volgens mij hangt het er vooral vanaf hoe je kindje is en hoe jullie zelf zijn.
Als je een gezonde baby hebt, en je geeft bv dan is het volgens mij prima te doen.

Wij zijn zelf toen de jongste 8 mnd was en de oudste bijna 4 jaar een maand naar Indonesie geweest. Dat ging prima. In het vliegtuig ging ze bij het opstijgen en landen aan de borst of met een speentje, maar een flesje kan natuurlijk ook. Eenmaal daar was de bv ideaal, altijd op temp en schoon, geen gedoe dus. Ze kreeg ook gewoon extra tussendoor als ze dat wilde, meer dan thuis. En anders water uit flessen.

Verder hadden we een draagzak die in het vliegtuig ook makkelijk kan zijn zodat je even je handen vrij hebt voor de oudste en je kindje toch bij je is. Wel opletten dat je kindje het niet te warm krijgt!!!

Maarrrr, als je er zelf niet gerust op bent, dan zou ik het niet doen. Ik zou dus zeggen, kijk hoe je je erover voelt als je kindje er is, kijk hoe je kindje is en neem dan pas een beslissing.

Succes,
Olifantje

Hallo meid,

Nou dan heb je nu al iets leuks om naar uit te kijken. Volgens mij gaat dat heel goed vliegen met een 6 maanden oude baby.

Hoe voel je je verder?

liefs
talke

Heel goed. Mijn buik wordt al echt heel groot en groeit dus goed. Het vertrouwen groeit echt nu. Al is het alleen maar om die twee andere grote kogels....hahaaha echt heel erg. Nog erger dan bij mijn eerste.

Ik heb ook al een gedicht gemaakt voor het geboortekaartje.....ik vind dat nl heel leuk om te doen. Ik heb overal zinnen vandaan gehaald en die vervolgens met eigen woorden aangepast en voila.

Volgende week donderdag moet ik weer voor de echo.

En over de vakantie: ik geloof dat we het gaan doen. De plannen zijn alleen wel voor juli/aug en dat vind ik jammer. Zou liever in juni gaan, maar ja ik ben niet alleen he.

Hoe gaat het verder met jou?? Voel jij je nog goed? Nog een paar weken dan heb je de punctie he. Ben je al nerveus of ben je daar nog niet zo mee bezig?

gr mama van MD

quote: Olifantje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-07-2007 12:10:49'));

Volgens mij hangt het er vooral vanaf hoe je kindje is en hoe jullie zelf zijn.
Als je een gezonde baby hebt, en je geeft bv dan is het volgens mij prima te doen.

Wij zijn zelf toen de jongste 8 mnd was en de oudste bijna 4 jaar een maand naar Indonesie geweest. Dat ging prima. In het vliegtuig ging ze bij het opstijgen en landen aan de borst of met een speentje, maar een flesje kan natuurlijk ook. Eenmaal daar was de bv ideaal, altijd op temp en schoon, geen gedoe dus. Ze kreeg ook gewoon extra tussendoor als ze dat wilde, meer dan thuis. En anders water uit flessen.

Verder hadden we een draagzak die in het vliegtuig ook makkelijk kan zijn zodat je even je handen vrij hebt voor de oudste en je kindje toch bij je is. Wel opletten dat je kindje het niet te warm krijgt!!!

Maarrrr, als je er zelf niet gerust op bent, dan zou ik het niet doen. Ik zou dus zeggen, kijk hoe je je erover voelt als je kindje er is, kijk hoe je kindje is en neem dan pas een beslissing.

Succes,
Olifantje

Dank je wel voor je bericht. Ik geloof dat we het gaan doen, afhankelijk van de gezondheid van de baby. Als dat verder goed is gaan we!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan