vliegvakantie

serietje

New member
Hoi hoi,

In het najaar gaan wij naar Turkije op vakantie, mijn ouders hebben daar een appartement. Iris is dan al 3 en Lara 1. Nu hebben we vorig jaar voor het eerst met Iris gevlogen naar Ierland, dat vond ik al heel spannend, maar aangezien het ongeveer 2 uren vliegen was en we naar kennissen toe gingen, was het meeste wel geregeld. Maar nu (naar veel door zeuren van mijn ouders) gaan we naar Turkije, wat ongeveer 4 uren vliegen is! En nu met 2 kids. Ik vind het nu al reuze spannend. De buggy gaat sowieso mee, maar verder? In de maxi-cosi zit Lara dan niet meer, en een grote autostoel neem je niet zo maar mee. Hoe doen jullie dat? Waar letten jullie allemaal op?
Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Syreetha
 
Dat lijkt me heel spannend, vliegen met twee kleine kinderen. Het lijkt me toch dat je iets van een autostoel nodig zult hebben, anders kun je daar nooit met een auto op pad. Of je moet daar een (goedkope) autostoel kopen. Of eventueel aan je ouders vragen of ze daar vrienden / kennissen hebben waar je een autostoel van kunt lenen...? Ik zou het anders ook niet weten. Lastig hoor.
Wij gaan voorlopig nog niet op vakantie met de kleine. Thiago is nu bijna 9 maanden en ik ben 16 weken zwanger, dus in de zomer loop ik met een dikke toeter. Vliegen zit er dan sowieso niet in, maar zie het ook niet zitten om ver te rijden. Dus wij slaan het dit jaar over.
We denken er wel aan om volgend jaar met een groep vrienden een huis te huren, met alle kids erbij.
 
Ik zie er nu al enorm tegenop.
Ik was voor de aardigheid aan het kijken naar vliegtickets, maar die zijn behoorlijk prijzig! En het lijkt me niets om alleen maar bij het zwembad/ strand te blijven plakken, ik vind het wel leuk om in de omgeving nog iets te zien/ te doen, vandaar de auto/ taxi/ bus.
Maar niemand van jullie heeft hier verder ervaring mee???
Ik denk dat ik beter een paar jaar kan wachten totdat de kids ouder zijn, zelf goed kunnen lopen, geen middagdutje meer doen. Kortom dat het voor ons allemaal een leuke vakantie wordt! Hahaha!
 
Hoi las je verhaal,zelf heb ik 5 kinderen,de oudste nu bijna 14 en de jongste 7maanden.mijn man komt uit turkije dus wij gaan vaak daar naartoe,en de familie woont niet langs de kust maar bijna tegen de grens van syrie aan.ik vind het altijd wel gied te doen hoor de vliegreis,kids passsen zich vrij makkelijk aan.oke het is even een organisatie maar drna lekker genieten in de vakantie.een maxicosi had ik nooit mee,nam de kleine op schoot in de auto als we ergens heengingen,wel had ik de buggy mee.ook zijn we een keer met de auto gegaan met hele gezin,helemaal geweldig,veel stoppen onderweg maar supergezellig.succes en mocht je gaan een hele fijne vakantie
 
Terug
Bovenaan