Vloeken

*schaam schaam*
t verhaal van irene........ is precies mijn verhaal hahaha.

ook ik heb toen 1 keer verdorrie geroepen, en ook nathalia riep toen gelijk dorrie. dat heeft ze een aantal keer geroepen, maar ik heb het gewoon genegeerd.
nu zegt ze het niet meer.

ik had toch wel iets van: oeps, wat heb ik nu weer gezegd.
moet ook wel zeggen dat ik echt boos was hoor, normaal scheld ik helemaal niet. ( als je dit al een scheldwoord mag noemen)

een kind van 2 kan je idd niet uitleggen dat ze dat woord niet mag zeggen.
gewoon negeren, en op een gegeven moment zal zij het ook niet meer zeggen.

liefs, do

ook hier heeft karlijn t schelden geleerd dankzij pappa
hij let totaal niet op zijn woorden en roept heel vaak in t bijzijn van de kids kut of klote of gvd
tot nu toe heeft karlijn 1 x gottedomme geroepen toen haar iets niet lukte :S
heb haar meteen duidelijk gemaakt dat dit niet mag en ze heeft t daarna ook niet meer gezegd gelukkig

en probeer manlief t schelden ook af te leren

maar kids onderling leren ook erg veel van elkaar ze pikken zo snel iets op dat is niet leuk meer en hoe meer je erop reageerd hoe erger t word hahaha

liefs maurilla

Hier wordt ook wel eens een woord gezegd door de oudste (3,5 jaar) en meestal negeer ik dat. Als het vaak terugkomt (wat nog niet gebeurd is) zou ik uitleggen dat het niet netjes is, en wat de consequenties kunnen zijn als je die woorden gebruikt in het bijzijn van mensen. Dat mensen jou niet netjes vinden en dat ze het ongepast vinden als je dat zegt, zoiets zou ik dan vertellen. Maar laat ik eerlijk zijn.... ik roep zelf ook wel eens wat als ik keihard mijn voet stoot of zo hhaha, en dan is 'verdorie' ECHT niet hetgeen ik roep whahaha.
Ik vind verdorie overigens echt geen scheldwoord.... als dat het enige woord zou zijn dat mijn kinderen zouden gaan zeggen, dan mag ik echt in mijn handen knijpen (maar vrees dat het bij het naar school gaan vele malen erger zal zijn).
Ik ken iemand die toen haar dochter een scheldwoord maar bleef herhalen het volgende deed. Ze moest 5 minuten lang dat woord zeggen, maar dan ook echt vijf minuten. Ze mocht pas stoppen toen de 5 minuten voorbij waren, maar ze vond er na 1 minuut al niks meer aan..... nee, jammer dan, doorgaan tot de 5 minuten..... nou, ze heeft het nooit meer gedaan hahaha.
Succes... het hoort er echt bij!
Gr's Noor

Wij zeggen zelf idd weleens verdorie.. maar echte vloekwoorden of bastaardvloeken komen (zeg nooit nooit) haast nooit over de vloer.
Daniel praat nog niet zo vlot en heeft nog geen scheldwoorden of vloeken o.i.d. dat ie kent.
Succes met oplossen, de oplossing van noor klinkt wel succesvol alleen helaas niet toe te passen denk ik bij 2 jaar...

Liefs Marina

Vervelend Dory, als ze ineens taal gaat gebruiken waar je niet achter staat of schrikt..... En dan vooral: hoe moet je ermee om gaan?
Hier 3 koters boven Leah, dus die krijgt veel mee. Niet direct vloekwoorden, maar soms toch ook echt dingen die ik niet fijn vind. En het is zo: hoe harder de anderen erom lachen, hoe vaker Leah ze zegt.
Ze zegt nu heel snel tegen andere kindjes 'Dombo' of 'Sukkel' en dat vind ik natuurlijk ook niet echt aardig. Ik probeer het dus vooral erg te negeren, dat werkt wel het beste. Maar je snapt dat vriendjes of vriendinnetjes van de kinderen helemaal dubbel liggen als ze 'Sukkel' door de huiskamer roept...... en dan doet ze het gerust nog 10x, want ja, je bent leuk of niet..... :-(
Hier flapt er ook wel eens wat mijn mond uit als ik echt gestresst of boos ben, maar over het algemeen letten we op wat we zeggen.
Succes met je kleine meid, ik hoop dat de 'lol' van het zeggen van nare (vloek)woorden er snel af is bij haar!!!!! Bye!

hoihoi,
vloeken doen wij eigenlijk ook niet tenminste niet zo bewust , gelukkig heeft kelwin het nog geen 1 keer gehoord. ik zei pas voor de gein tegen mn man die was me aan het pesten;: eikel... haha.. dat was dom want kelwin zei het precies na eikol zie hij haha.. maar heb het nog niet vaker bij hem gehoord.

Liefs, Christien

Nou Dory,,hier vandaag ook raak, mijn peetoom kwam een kop koffie doen, hij is hier in de buurt aan t werk en had vannochtend een zaag opgehaald en kwam die terugbrengen..
Nou weegt hij ong 150kilo,,!!
Komt de middelste met de bus uit school en begroet hem heel vriendelijk, dag ome jos en loopt weg, komt ff later terug en zegt vetzak tegen mij oom,, o ik kon wel door de grond zakken van schaamte, mijn jongen die zoiets tegen mn peetoom zegt! nou hem op zijn kop gegeven, uurtje later mijn oom vertrekt, zegt hij doei dikzak, o ik wist echt niet wat ik moest zeggen, stond echt perplex, heb meteen gezegd dat hij dat niet mocht zeggen en hem weggestuurd, maar achteraf ben ik misschien veel te mild geweest, zoiets zeg je toch niet,?!
Hij komt zondag nog een keer met mijn tante samen, zal hem maar eens heel duidelijk gaan zeggen dat hij zoiets nooit meer mag zeggen!
Maar o wat geneerde ik me zeg!!

Gr MJ

hahahahahahahaha MJ
leuk hé kindjes hahaha
moet er toch wel erg om lachen maar kan me voorstellen dat je zoiets echt niet hebben wilt dat zou ik ook niet willen
ook flink aanpakken zoiets en vragen of hij het leuk zou vinden om uitgescholden te worden

veel succes met je aanpak hihihihi

liefs maurilla

Terug
Bovenaan