Vlokkentest of niet???

Hallo iedereen,

Hebben jullie ooit zo een test gedaan? Wat is dit moeilijk....vandaag mijn resultaat van de combitest en nekplooimeeting gekregen, en dat is dus 1 op 94, aardig hoogrisico dus, voor een kindje met douwn. Ook al hebben we er een afspraak morgen ochtend voor de vlokkentest heb ik een beetje twijfels...omdat je dan kans hebt op miskraam!!! Tja wat zouden jullie doen??
Het is mijn derde zwangerschap, en 12wkn en een dag zwanger!!!

Alle advies is van harte welkom..
groetjes Lu
 
Moeilijk, ik had voor mezelf besloten als de combi test bij mij onder de 100 zou uitkomen ik ook een punctie of vlokkentest zou laten doen. Maar dit was niet het geval.

Die kans op miskraam 1 of 2 % is laag, maar dit was voor mij ook een reden om er goed over na te denken. Ik denk dat je alles zelf die keus kan maken, we kunnen jullie van alles vertellen, maar het blijft heel erg moeilijk!

Succes met je keuzen en wellicht ben je morgen na je gesprek iets wijzer geworden!
 
Moeilijke keuze die je moet maken. Ik heb geen ervaring met een vlokkentest, maar wel met een vruchtwaterpunctie. Bij ons was dit niet naar aanleiding van de combinatietest, maar ivm een slechte 20-weken echo. Ik denk dat het goed is om voor jezelf te beslissen of je wel of geen zekerheid wil. De kans dat je kindje gezond is, is nog steeds groter dan dat het Down heeft.
Ik zou ook niet zo kunnen zeggen wat je moet doen, maar je moet datgene doen waar je je goed bij voelt. In ieder geval veel succes met het nemen van een beslissing.
 
Ik ben net als jij ook zwanger van de 3e en had voor mezelf besloten dat mocht de combinatietest onder de 200 uitkomen ik meteen voor een punctie of vlokkentest zou gaan. Mocht er bij de 20 weken echo iets verontrustends te zien zijn, zou ik ook meteen voor de punctie gaan. Maar waarom een vlokkentest en geen een vruchtwaterpunctie? Succes met de knoop doorhakken.
 
Hay meisie,

Juist omdat zulke keuzes zo moeilijk zijn, hebben wij geen testen gedaan. Ook geen nekplooimeting. Ik kan je dan ook niet adviseren..........wat maakt zoiets je onzeker zeg!

Sterkte xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Ik denk dat het belangrijkste is om eerst te bedenken wat je met de informatie gaat doen die uit de vlokkentest komt. Als een kindje met een afwijking ook welkom is, heeft het dan nut om risico's te nemen. Als een kind met een afwijking niet welkom is, tja dan is het misschien wel handig om de test te doen.
Wij hebben al de test bewust niet gedaan. Wij werken zelf in de zorg en ons maakt het niks uit als ons kindje een afwijking blijkt te hebben. Dat zien we dan wel weer!
Heel veel sterkte met je keuze en sterkte als jullie er voor gekozen hebben om vandaag wel de vlokkentest te gaan doen.
Liefs,
Mar
 
Lieve allemaal,

Nu de vlokentest achter de rug is ben ik blij dat we het gedaan hebben. En natuurlijk hoop dat God ons helpt en dat het allemaal goed is.
Gelukkig viel de ingreep mee. Geen pijn of zo. Twee dagen rustig aan en twee weken wachten en wachten...ik zo ongeduldig..haha.
Ik wil jullie een voor een bedanken, voor de ervaringen en jullie gevoel, dat jullie met mij wilde delen.

liefs Lu
 
Terug
Bovenaan