Vlokkentest of niet???

Pff TWEE WEKEN! sterkte met wachten en hopelijk blijkt alles goed...

@Marjolein24: Doe jij dan geen 20 weken echo? Die wordt namelijk gedaan om te bepalen of het kindje gezond is? Ik zou namelijk wel graag willen weten als mijn kindje iets mankeert. Dan heb je nog even de tijd om je daar op in te stellen. Het leven met een kindje met een handicap vergt aanpassingen. Niet alleen voor de moeder, maar legt ook een druk op je huwelijk en de andere kinderen. Soms is het zelfs een verschil van leven en dood. Als je kindje bijvoorbeeld een simpel te verhelpen hartafwijking heeft, dan ga je bevallen in het ziekenhuis en wordt hij meteen door de kinderartsen onderzocht en eventueel geopereerd. Als je je kop in het zand steekt en het allemaal niet wilt weten dan... ja wanneer kom je er dan achter dat hij iets mankeert? Misschien wel te laat. Dat risico zou ik nooit willen lopen. De keuze over wel of geen prenataal onderzoek is natuurlijk ieders eigen beweging. Maar de keuze om het wel te willen weten heeft niet per definitie te maken met het ook willen laten weghalen. Ik wil ook graag weten of het een jongen of een meisje wordt, ook dat maakt natuurlijk niet uit. Beiden zijn welkom.
xx
 
Fijn dat de vlokkentest goed is gegaan. Sterkte met wachten!
@ Amstermama: Wij doen wel een 20 weken echo. En die doen we niet om het geslacht te willen weten, dat willen we namelijk niet. Wij weten heel erg goed waar een 20 weken echo voor dient. Natuurlijk is het prettig om te weten dat globaal gezien alles er op en er aan zit. Alleen als dat wel allemaal goed is, zegt mij dat nog steeds niets. Ik heb veel clienten waar ouders er vaak pas rond het 2 levensjaar achter kwamen dat er wat mis was. Je hoeft mij niet te vertellen wat voor een impact dat op je leven, gezinsleven ect heeft. Dat zien wij genoeg op ons werk, want het is niet niks om je kind van 7 uit huis te plaatsen! Ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Maar goed, mijn man en ik hebben allebei beperkingen in vele soorten en mate gezien. Tijdens mijn vorige zwangerschap hebben wij gezegt dat mocht er uit onderzoek blijken dat het kindje echt een kasplantje zou worden en niet kan genieten van het leven, dat we het dan zouden beeindigen, maar goed, ik heb inmiddels ook al vaker gehoord dat artsen het fout hebben! Bijvoorbeeld een kennis die haar zwangerschap met ruim 20 weken hebben laten beeindigen omdat kind een dodelijke hartafwijking zou hebben. Na autopie bleek het dat moeder en kind een virusje hadden. Ze had pillen kunnen slikken en dan een gezond kindje kunnen krijgen. Tja, hoe moet je dan verder met je leven?
Maar goed, ieder zijn eigen keuze.
Liefs,
Mar
 
Lieve meiden van hierboven,

Als het uit de combitest niet een hoog risico naar voren kwam (1 op 94), dan had ik waarschijnlijk de vlokkentest niet gedaan. Ik ben net 37 en omdat de test toch wordt aangeboden , we dachten waarom ook niet!! We hebben al twee gezonde moppies (maar afkloppen), en zelf, sorry, zit ik niet echt op een kindje met down te wachten! Zou ik zelf het kindje ook niet willen aandoen. Hoe erg het ook is, mentaal en emotioneel. En ook daarom hebben we voor een vlokkentest gekozen, want vruchtwaterp. wort meestaal rond de 17e week gedaan, en dit vind ik nog erger en moeilijker mocht het anders zijn! En ben zo blij dat iedereen anders denkt!!!

liefs Lu
 
Hey Lucy,
Dus als ik het goed begrijp beeindigen jullie de zwangerschap als blijkt dat jullie kindje downd heeft?Heftig hoor. Maar goed, dat moeten jullie zelf weten, ik kan me er alleen niks bij voorstellen.
Sterkte in iedergeval nog met wachten op de uitslag, hopelijk is het goed nieuws!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan