Vlokkig wit

A

Anoniem

Guest
Afgelopen weekend wel een heel klein beetje slijm opgemerkt, maandag en dinsdag ook minimaal en vanmiddag was het een klein propje vlokkig wit...
Normaal zie je dit bij een goede eisprong maar de ovu testen hebben niets opgemerkt. Als het vlokkig wordt is je vruchtbare periode voorbij.
Dit gebeurde in mijn vorige ronde van 53 dagen ook.

Ik heb wel eens gehoord dat je dan een lege follikel hebt en dus geen goed ei maar dat mijn lichaam het wel ziet als een eisprong en dus alles in werking gaat zetten voor een menstruatie omdat het niet bevrucht is. Dan zou het betekenen dat ik over 2 weken netjes ongesteld ga worden....

Hoe denken jullie hierover?

Als je een lege follikel hebt, treft je lichaam idd de voorbereidingen voor je eisprong. Het vervelende is dat je eisprong niet komt en je lichaam dus idd reageert als 'niet bevrucht'. De hormonen die voor een eisprong zorgen komen ook niet en dus blijven de testen negatief.

Waarschijnlijk zul je dus over twee weken ongi worden.

Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige, maar bovenstaande is ooit zo aan mij uitgelegd. Misschien dat meiden met ervaring mijn verhaal wat bij kunnen schaven en evt foutjes eruit kunnen halen?

Sterkte, de volgende cyclus wordt 'em. voor jou!

Liefs Daisy

hey daisy

Ik las net je topic over de lege follikels en dacht meteen, hey heb ik denk ik nu ook! Mijn slijm verlies geeft het zo ook aan.
Maar voor jou aan de ene kant balen, heb je je er helemaal op ingesteld...maar wel het beste voor je lichaam! Ik zal op je eigen topic even reageren.

Mijn lichaam heeft nu denk ik echt de tijd nodig...
Maar erg bedankt voor je reactie, is ook mijn gevoel bevestigd door iemand die er (helaas) meer vanaf weet op dit gebied.

Thankx

Daisy, wat me nog even te binnen schiet: heb ik dan nog wel kans op een gewoon ei de volgende ronde? Dit lijkt me nu de tweede ronde zo te zijn geweest... Is dat elke maand maar weer de vraag of je een goed ei hebt?
Sorry misschien stomme vragen maar ik ben er niet zo in thuis...

De volgende ronde is gewoon weer een nieuw begin, dus als je eerder een ei hebt gehad, zou het kunnen. Het kan ook zijn dat je weer geen ei hebt.
Als je vaker geen eisprong hebt, zou ik even langs de huisarts gaan. Mocht je echt regelmatig geen ei hebben, is daar een relatief makkelijk oplossing voor, maar daar heb je wel je huisarts voor nodig die je doorstuurt naar de gyn.
Je krijgt dan ws hormonen die jouw eisprong regelen.

Maar ik loop op de zaken vooruit... Kijk voor jezelf hoe vaak je de laatste tijd geen ei hebt gehad. Daarmee kun je dan naar de huisarts stappen.

Succes!

Liefs Daisy

Het is trouwens niet zeker dat je follikel echt leeg is, dat kan dmv bloedprikken duidelijk worden.

Ik las net alles nog even door en haal geen doemscenario's naar voren. Toch denk ik dat het verstandig is om even naar de huisarts te stappen , omdat je twijfelt over je eisprong...

Succes!

Volgens mij heb ik dat ook weleens gehad maar nooit geweten dat dit zo werkt joh! Ga er eens op letten......... ik heb zo ie zo niet altijd overduidelijk slijm :-(

Terug
Bovenaan