Vluchtkoffer

<p style="text-align: center;">Oke het einde nadert, de laatste loodjes.. Maxicosi staat klaar, tas voor de kleine staat klaar. Alleen voor mijn gevoel staat mijn vluchtkoffer nog niet klaar. Ookal zit het bomvol ik heb het idee dat ik vanalles vergeet. Wat mag ik absolut niet vergeten? </p>

Ik had helemaal speciale kleding voor het bevallen, maar ben uiteindelijk gewoon in m’n nakie bevallen, haha! Het interesseert je geen worst meer wat je aan hebt als het moment daar is. Alles was te veel voor me. Kon niks aan m’n lijf hebben.
Voor na de bevalling had ik een fijne grote trainingsbroek (vooral fijn als je een knip hebt gehad) en een zwangerschapsshirt. Je buik is namelijk nog lang niet weg in de meeste gevallen. Ik had ook nog een lekker vest mee.

Ik had ook speciaal kleding gekocht voor de bevalling wat mij prettig leek. Nou uiteindelijk lag ik daar ook in mijn blootje en maakte mij het allemaal niet meer uit. Ik was wel blij dat ik mijn badjas bij mij had. Voor om naar de toilet te lopen, af en toe om mij heen als ik op de stoel zat en na het douchen. Ook haarelastiekje was onmisbaar. 
Verder inderdaad een comfortabele broek voor erna, waar ook dat gigantische kraamverband in past. 
Ik had ook labello en dextro mee, maar daar denk je op dat moment echt niet aan. Althans ik dacht er pas weer aan bij het uitpakken van de vluchttas 2 dagen later.
En 2 setjes kleding in maat 50 en 56. Ik moest nog een dag en nachtje blijven in het ziekenhuis en de kleine begon al snel met spugen. Dus ik was blij dat ik extra schone kleding voor hem had. 

Hoi.
Vergeet vooral geen warme sokken mee te nemen, Dextro, lippenbalsem en een extra pyjama/kleding voor als je moet blijven. Goede grote onderbroek voor het kraamverband idd is ook onmisbaar. Tevens kan je muziek/koptelefoon meenemen, een boek of tijdschriften, je toiletartikelen, je voedingskussen, pantoffels, badjas, foto,- filmcamera incl volle batterij en lege geheugenkaarten. Vergeet ook vooral niet kleding  toiletspullen en een schone onderbroek voor je man mee te nemen. Sommige bevallingen duren wel even en vindt hij het ook wel fijn om zich op te kunnen frissen en om te kunnen kleden.
Als je Googlet naar wat zit er in je vluchtkoffer, kom je vast nog op meer ideeën.
Succes!
Liefs, Maaike

Ik heb de tip gekregen boxershorts van mijn man mee te nemen zodat het maandverband er in past. Verder eventueel muntgeld voor een rolstoel, oplader voor je telefoon en misschien een lijstje met telefoonnummers voor het geval je je telefoon vergeet.

Terug
Bovenaan