Ik moet bij mijn vluchttas even een kanttekening plaatsen, ik wist dat het een ziekenhuisbevalling zou worden want er bestond een risico op epilepsie aanval tijdens de bevalling, dan zou ik spierverslappers en een (spoed) keizersnede krijgen. Bij mijn tas ging ik uit van een langer verblijf dan we uiteindelijk geweest zijn.. (uiteindelijk waren we om 22.00 in het ziekenhuis en om 9.00 pakte we onze laatste spullen in en gingen we met zn drieën naar huis
Waar ik veel baat bij had was flesje water, vond het prettiger om uit zo'n flesje te drinken dan uit een (plastic) beker..
Verder heb ik lippenbalsem veel gebruikt.
Ik heb ook een tijdje weeën opgevangen onder de douche (dat was voor mij te relaxend want mijn weeën zakte af, oeps).. wat ik toen wel fijn vond was dat ik een soort dun badjasje en slippers bij had om van de douche naar het bed te lopen (vk vond het prettiger om daar controle te doen als ik dat oke vond).. als het goed ging mocht ik namelijk terug onder de douche (wat dus niet mocht dus afdrogen en weer wat anders zoeken)..
Ik had inderdaad voor mijn man ook van alles bij:
Kleren extra set, toiletspullen,slippers,zwembroek, ondergoed, eten/drinken, tablet, wat simpels om te lezen (iets waar hij niet per se heel erg op hoefde te concentreren om te kunnen lezen, iets van tijdschrift of stripboek bijv.) Ook zijn oplader voor mobiel enzo..
Voor onze dochter 3 setjes kleren (1 heel klein maatje want ze zou heel klein zijn, maatje 50 2x waarvan 1 basic voor het geval ze een foutje hadden gemaakt en het toch een zoon zou blijken te zijn, haha)..
Ik had voor mijn man ook een map gemaakt waarin het volgende dat,
Bevalplan - lijst met gegevens van alle "medici" (denk aan Vk, huisarts gewoon en noodnummer, huisartsenpost, afdelingsnummer van het ziekenhuis- kraamhulp etc.) - telefoonnummers te bellen vlak na de bevalling en/of bij nood en de nummers van diegene die we verder ook zelf wilde inlichten - instructie belblad (klinkt heel gek misschien maar ik heb globaal opgeschreven wat er gezegd zou worden aan de telefoon, dit vond mijn man erg prettig omdat hij dan tegen iedereen ongeveer hetzelfde kon zeggen, dat vond hij prettig) - gegevens van het bedrijf voor geboortekaartje te maken met proefdruk, wat er nog op moest, mijn inlogcode van die site etc. - adreslijst voor de geboortekaartjes - kopie van onze id kaart zodat we die bij de hand zouden hebben als het ergens voor gevraagd werd - mijn inlogpatroon van mijn mobiel had ik uitgetekend en ook mijn pincode erbij gezet zodat hij altijd in mijn telefoon zou kunnen (was daarvoor op tv dat ouders hun kind hadden verloren en niet in de telefoon konden terwijl die bewust achtergelaten leek, ze kunnen dus ook niet zoeken naar antwoorden, dat zette mij wel aan het denken)
O ja en ik had een kruik op de heenweg in mijn rug want had ook rug weeën was wel wat comfortabeler tijdens de autorit
Succes en bovenal een goede bevalling gewenst