Vocht vast houden, wie tips?

Wie heeft er tips voor mij tegen het vocht vast houden in de voeten, enkels en benen.
Sinds enkele weken heb ik hier vreselijk last van, ik houd mijn benen al zoveel mogelijk hoog en eet weinig zout.

Ik lig veel doordat ik nog maar kleine stukjes kan lopen. Ik ben zwanger van een tweeling en heb bekkeninstabiliteit. Een zware klus dus, ben nu 27 weken zwanger.

Dus als jullie nog middeltjes (huis, tuin en keuken of niet schadelijke medicijnen) weten, laat het mij dan ook even weten.
Alvast bedankt.

Groetjes Patricia

Hé meis,

Er is eigenlijk niet zo heel veel aan te doen, het is vervelend, maar het is zo.
Wat je zou kunnen proberen is bleekselderij eten, is namelijk vochtafdrijvend.
Ik weet helaas wat het is, is niet fijn.
X

Hoi hoi,

vervelend dat je er zo'n last van hebt zeg!
Ik weet er niet zo heel veel op, maar wat wel heel belangrijk is, is dat je goed blijft drinken. Want dan blijf je veel plassen en raak je ook vocht kwijt.

Succes met alles!

Groetjes Nathasja

Je voeteneinde een stukje hoger maken door er een kussen onder te leggen. En veel brandnetelthee drinken. Niet echt een lekkere thee, beetje saai, maar het helpt enorm goed!! Te krijgen bij de reformzaak.

GRt Ikke 75

bleekselderij werkt bij mij enorm!! verder veel water drinken, peterselie kan ook nog wel eens helpen, en wat bij mijn vorige zwangerschap ook enorm hielp was zwemmen ( ik weet niet of dat prettig is met je bekken instabiliteit). Het koude water waar je inlicht is ook vochtafdrijvend. Ik weet niet of je ook last hebt van tintelende voeten? daar had ik heel erg last van, een badje met koud water en evt een bruistablet, hielp daaar ook tegen.
veel sterkte in de rest van je zwangerschap.

Hoi Patricia.

Ik heb hetzelfde. Ik lijk er soms ook maar niet vanaf te komen.
Maar wat ik wel weet, en wat soms ook echt helpt tegen de dorst (want die heb ik ook) is aan het begin van de dag en ook halverwege de dag iets hartigs te eten. Je zegt dat je weinig zout eet. Dat is natuurlijk goed, maar je lichaam heeft wel zout nodig om vocht op te nemen. Dus ik neem dan lekker een stuk kaas, of kaas op brood ofzo. En daarnaast drink ik me helemaal suf. Momenteel drink ik tussen de drie en de vier liter vloeistoffen op een dag. Twee is al lange tijd gewoon niet meer genoeg. Ik wordt er helemaal suf en moe van, ik ben alleen maar meer met mijn vochtbalans bezig, maar het werpt uiteindelijk wel zijn vruchten af. Voetjes zijn weer redelijk slank. En dan volhouden, want 1 of twee dagen in mijn oude drinkpatroon en ik ben weer terug bij af.

Sterkte.

Marjoke

Ik had het vorige zwangerschap aan het eind ook heel erg. toen ik echt bijna helemaal stopte met het eten van zout (geloof me je krijgt genoeg binnen met  je brood) voelde ik me na een aantal dagen echt beter. Daarnaast heb ik ook brandnetelthee gedronken. Ze zeggen ook dat je moet blijven bewegen en als je de kans krijgt met je voeten omhoog, maar dat deed je al schreef je. Misschien kun je in bed ook met je voeten omhoog? Koude baden deden bij mij ook wonderen.
Misschien kun je van zoutarm naar vrijwel zoutloos gaan. Ik hoop dat je je snel beter moet want je moet nog even en ik weet hoe rot je je voelt. Sterkte.

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie tips.
Ik ben maar vast begonnen met de bleekselderij, kijken hoever ik daarmee kom.
Ik weet dat veel bewegen goed is, maar dat gaat dus niet meer, ik doe op bed wel oefeningen met mijn voeten en benen.
Ik heb mijn voeteneinde van het bed ook al hoger staan.

Verder moet ik het maar gewoon nog even volhouden denk ik, langer dan 10 weken zal het wel niet gaan duren tot aan de bevalling.

Het kan ook zo met een paar weken afgelopen zijn, ben nu ruim 27 weken zwanger en volgens de gynaecoloog was het mooi als we de 32 weken gingen halen.
Komt wel goed allemaal.

Bedankt en groetjes Patricia

Terug
Bovenaan