Vocht vasthouden in mijn voeten

Hoi,

Ik hou verschrikkelijk veel vocht vast in mijn voeten, nu nog steeds, drie weken na de bevalling. Ik had dit ook al gedurende de zwangerschap, maar dan hoort het erbij, tenminste dat kreeg ik altijd te horen.
Maar nu zou het toch weg moeten zijn, volgens mij, maar ik kan nog steeds nauwelijks mijn schoenen aan, eigenlijk pas ik nog maar 1 paar schoenen de rest kom ik niet in.
Kent een van jullie dit probleem ook, weten jullie misschien een oplossing hiervoor?

groetjes Alice

Hoi Alice,

Ik hield ook veel vocht vast tijdens de zwangerschap maar dat was echt binnen een week weer weg.

Wel een beetje vreemd dat je nog steeds vocht vast houdt. Ik zou vor de zekerheid ook de huisarts eens bellen of misschien de verloskundige eens bellen om te vragen hoe lang het zou moeten duren voordat al het vocht weg is.

Groetjes Joyce

De verloskundige weten niet zo goed wat ze er mee aan moeten, dat bleek in mijn kraamweek al. De huisartsen ook niet echt, normaal zouden ze plaspillen voorschrijven, maar omdat ik borstvoeding geef kan dat niet.
En het leek eerst weg te zijn, de dag na de bevalling waren mijn voeten slank, maar vanaf de dag daarop kwam het weer terug.

Balen zeg, voor je.
Je kan even op borstvoedingsforum.nl vragen of zelf even zoeken op borstvoeding.com, daar hebben ze een lijst met medicijnen die toegestaan zijn in de zwangerschap, misschien dat sommige plaspillen toch mogen. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets de borstvoeding doet teruglopen.
Hebben ze ook al bloed geprikt bij je om te kijken hoe het komt?
Tja, en verder kan je volgens mij weinig anders doen dan voetjes hooghouden en al dat soort adviezen. Vervelend hoor, ik hoop dat het snel beter wordt!

Hoi,

Ik heb het ook nog steeds in mijn vingers hoor. Lijken wel worstjes.
Ik dacht eigenlijk dat het gewoon bij het ontzwangeren hoorde en heb er nog niks over gevraagt aan de ha of vk. Plaspillen lijken me niet nodig want ook dat is na de zwangerschap nog steeds niet minder geworden.
Komt vast wel weer goed.

Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest, morgen ga ik bloed laten prikken (nuchter) voor controle van schildklier en cholesterol. En als dat allemaal goed blijkt te zijn, en dat denk ik zelf wel, dan zal ik aan de steunkousen moeten, volgens de huisarts.
Het vocht trekt dus nog steeds niet vanzelf weg.
Wel balen, want ik kan gewoon niet fatsoenlijk schoenen aan, niet dat het zeer doet, maar ik pas er gewoon weg niet in. Ook niet in schoenen die ik allang heb uitgelopen en normaal dus lekker ruim zitten.

Alice

Terug
Bovenaan