Vocht vasthouden

Ik ben nu 34 weken zwanger en hou ontzettend veel vocht vast in mijn benen en voeten.

Heeft iemand een idee wat ik daaraan kan doen? Mijn voeten doen nu heel erg  veel pijn.

Groetjes  Anet  

Vervelend he.
Ik had dat ook toen ik zo'n 34 weken was tot aan mijn bevalling, kon geen schoenen meer aan. Je moet het wel even melden bij je VK, dan doen ze voor de zekerheid even een urinetestje. Meestal is er niks aan de hand als je al 34 weken bent, en het is erg warm weer. Maar toch even melden.
Je kunt een wisselbadje koud/warm nemen. Eerst een paar minuten in een koud badje, dan warm, dan weer koud enz. En daarna, heel belangrijk: met je benen omhoog liggen. Dus je benen/voeten moeten hoger liggen. En: heel veel drinken!!!
Meer kun je volgens mij niet doen, of er moet nog iemand met een tip zijn!
Succes met de laatste loodjes!

Mijn vk zei dat al die dingetjes (voeten omhoog, zoutarm eten, wisselbaden etc etc) wel een beetje verlichting geven maar echt helpen doet het niet (na een uurtje rechtop staan is het net zo hard weer terug).
Er is maar 1 ding dat echt helpt: bevallen!
Maar ja, dat willen we ook nog niet, dus nog ff volhouden. En bedenk dat je niet de enige bent. Succes!
Liefs Phira

hallo,

Ik houd ook heel veel vocht vast, ik kan geen ringen meer om en mijn schoenen passen ook niet meer. Ik heb anderhalve maand geleden steunkousen laten aanmeten, zodat ik in ieder geval normaal kan lopen, mijn voeten zagen uit als opgeblazen huishoudhandschoenen (die roze dingen)
Ik ben erg blij met de steunkousen, mijn mooie zomerschoenen kan ik nog steeds niet aan maar met mijn all-stars kom ik er ook wel (alleen niet echt charmant onder de meeste kleding)

groetjes Wendy
32 weken (meisje!!)

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap hield ik zoveel vocht vast dat ik niet eens meer in teenslippers paste. Deze knelden gigantisch. Heb ook steunkousen laten aanmeten. Ideaal. Heb ze alweer klaar liggen voor het geval dat het nu weer gebeurd! (charmant is idd anders, maar lopen is toch wel prettig)

groetjes, Jonna

Hoi Anet,

Ik weet precies hoe je je voelt. Net zoals vele andere a.s. moeders. Bij mij is het nog iets anders. Ik ben vorig jaar van de trap gevallen. Nou ja laatste tree gemist. Hierdoor de enkel op drie plaatsen gebroken. Slim he?
Maar goed. Alle schroeven moeten er nog uit omdat ik nu niet voor de volle 100% kan lopen. Operen doen ze pas na de bevalling dus loop ik nu altijd met 1 dikke enkel vol met vocht. Niet zo'n klein beetje.
Ook de andere enkel begint nu wat dikker te worden met dit weer. Had steunkousen laten aanmeten maar kreeg van die dingen waarbij je om de middel van die klitterbanden hebt. Absoluut niet fijn als je zwanger bent. Ben nu bijna 24 weken en wacht nog steeds op de juiste kousen.
De tips die de andere a.s. moeders hebben gegeven helpen wel. Zoals het voetenbad etc.
Ik heb er nog een tip bij. SOLIDAGO van A. Vogel. Helpt ook wel. Een homeopatisch middel wat door huisartsen goedgekeurd word. Misschien heb je er wat aan

Succes met de zwangerschap

gr Liesbeth

Terug
Bovenaan