Vocht vasthouden

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben nu 17,2 weken zwanger en hou flink vocht vast. Gisteren merkte ik het heel erg. De sokken en laarzen stonden nog in mijn enkels toen ik ze uit deed.

Nu weet ik waarschijnlijk ook  waar mijn extra gewicht vandaan komt.

Weten jullie wellicht wat je hier tegen kan doen?

Liefs
Nicole

Hoi Nicole,

Als het vocht vooral in je benen zit, zou je bijvoorbeeld je voeteneinde van je matras wat kunnen verhogen,door er bijv. een kussen onder te leggen.
Ik heb dat ook gedaan ,en bij mij hielp het wel.
Nu hou ik op meerdere plaatsen vocht vast op het moment,ook mijn gezicht en zo,maar dat is pas sindskort ,maar dat is normaal Ik ben namelijk al 40wk2dg zwanger.
Je kan zoute dingen geloof ik ook beter laten staan,maar dat weet ik niet 100% zeker.

Groetjes Merel

Inderdaad voeten omhoog wanneer kan en.....heel veel water drinken. Het klinkt tegenstrijdig maar daar ga je goed van plassen en raak je wat kwijt. Mijn VK kwam er met mijn vorige zwangerschap mee aan en verdomd, ze had gelijk ook! Verder was de opmerking: het enige dat helpt is bevallen....tja, dat duurt nog even  voor jou!

Ingeborg

Hoi.
Inderdaad is het enige dat echt helpt bevallen... Maar dat duurt nog wel even.
Wel heb ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje brandnetelthee gedronken.
2 glazen per dag. En verdomd het hielp echt. Ik begin nu ook weer vocht vast te houden
dus ga morgen weer wat thee inslaan.
Liefs Melanie 33.4wk zwanger van nr 2

hoi,

ik heb een vraag voor mijn vriendin.
ze 36,3wk en houdt sinds vorige week vocht vast en en n iet alleen in de benen maar ook armen, handen en hoofd. Nou begon ze vandaag erover dat overal waar ze vocht vast houd het pijn doet, weet iemand of dat kan?

ik heb zelf 2 kinderen maar heb nooit vocht vast gehouden, ze kan ook   niet VK want wij wonen in duitsland en die heb je daar niet.

groetjes patricia

Hoi Patricia

Volgens mij is het normaal dat vocht vasthouden pijn kan doen,vooral als je veel vocht vasthoud.
Je huid wordt helemaal uitgerekt natuurlijk, dus het voelt alsof je op knappen staat.
Nu hou ik niet zo vreselijk veel vocht vast,en is het geleidelijk gegaan dus heb ik niet echt pijn,wel voelt het als ik te lang sokken en schoenen aan hebt gehad,alsof mijn voeten slapen ,en dan tintelt het,dat is soms wel een vervelend gevoel.

Groetjes Merel

p.s. Als ze er heel veel last van heeft kan ze mischien wel gewoon naar de dokter ermee mischien?

Hallo allemaal,

ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen ook veel vocht vast gehouden. Nu begint het alweer. De verloskundige vertelde me dat ik niet te veel meloen en komkommer mocht eten. Dat werkt normaal vochtafdrijvend, maar als je zwanger bent gaat het niet naar je blaas, maar naar je enkels enzo. Bevallen werkt inderdaad het beste.

Veel liefs van Marloes

Hallo allemaal,

Veel water drinken en extra veel fruit schijnt goed te helpen.
Suc6,

Marlo

Terug
Bovenaan