Vocht vasthouden

hallo,

lastig hoor al dat vocht. Ik moest nieuwe schoenen kopen met een maat groter want ik kon mijn laarzen niet meer aankrijgen.

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik idd het voeteneinde van mijn bed omhoog moest doen. Dat helpt 's avonds en 's nachts tegen het tintelen. Veel water drinken en weinig zout gebruiken. Verder kun je er weinig aan doen. Wanneer je bent bevallen dan gaat het vrij snel weer over. Na diverse nachten zweten....

Sterkte ermee!
Groetjes  Sandra
(37,2 weken april forum)

hoi,

bedankt merel, nou heb ik nog een vraagje is het ook normaal dat je benen paars worden tijdens het douchen en dat je blauwe plekjes krijgt op je handen en voeten

groetjes,

patricia

quote: nicole1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2007 10:21:07'));

Hallo dames,

Ik ben nu 17,2 weken zwanger en hou flink vocht vast. Gisteren merkte ik het heel erg. De sokken en laarzen stonden nog in mijn enkels toen ik ze uit deed.

Nu weet ik waarschijnlijk ook  waar mijn extra gewicht vandaan komt.

Weten jullie wellicht wat je hier tegen kan doen?

Liefs
Nicole

Hoi!
Als je dus écht vocht vasthoud, dan is het niet alleen een kwestie van dat de afdruk van je sokken en laarzen in je huid staat. Maar dan zie je het gewoon duidelijk aan de buitenkant dat je echt hele dikke opgezette voeten en benen, gezicht enzo hebt. Je kunt dan geen schoenen meer aan bijna. Je vóelt het dan ook echt, en hebt er last van (kan het gevoel ff niet omschrijven). Een klein beetje vocht vasthouden is niet zo erg, en als het goed is heb je daar niet zoveel last van. Maar, blijf wel goed drinken en voorzorgsmaatregelen nemen. Houd het in de gaten, vertel het je VK, want het moet niet met zwangerschapsvergiftiging te maken hebben. Dit hoeft overigens helemaal niet, ik had ook heel veel vocht de laatste 6 weken. Echt extreem.... elke week werd mijn urine voor de zekerheid gecontroleerd.
Succes!

Terug
Bovenaan