vocht vasthouden

Haa meiden,
Ik hou echt ontzettend vocht vast.. Ben vandaag 29 weken zwanger van onze eerste.. Maar mijn voeten en enkels zijn niet om aan te zien.. Zou dit van de wamte zijn of kan er ook een andere reden voor zijn (ik heb al iets gelezen over een te hoge bloeddruk en dat dat gevaarlijk is voor de kleine). Morgen ga ik denk ik maar langs de huisarts om het even na te laten kijken! Wat vinden jullie?!
Hebben jullie er ook al zo'n last van??
xx Fee

Ik denk dat het weer grotendeels mee speelt.
Het is best flink warm geweest.

En de ene zwangere zal er vast gevoeliger voor zijn dan de andere denk ik.

Mijn linkerbeen/voet is wel wat dikker momenteel, maar tot nu toe mag ik niet klagen.

Een afspraak bij de ha of vk kan nooit kwaad he, zeker als dat je geruststeld.

Liefs Manda 27 wk

Hoi Feetje

Gelukkig heb ik er nu (nog) geen last van, maar bij Vera hield ik ook erg veel vocht vast. Het is ook een zwangerschapskwaal, maar kan idd ook te maken hebben met een hoge bloeddruk. Gewoon even na laten kijken.
Verder slaap ik nu met mijn voeten wat hoger, schijnt ook te helpen.
En heel tegenstrijdig, maar veel water drinken, schijnt ook goed te zijn.
Als het even kan met de voeten omhoog gaan zitten of liggen.

Nou veel succes ermee.
groetjes Daniela

Hallo,

Ik denk ook dat het weer mee speelt. Een hoge bloeddruk merk je wel hoor. Ik heb het helaas. Dan krijg je ook andere klachten! Maar vocht vasthouden, met dit weer is heel normaal. Leg je voeten als je zit wat hoger, dat helpt echt! En wel goed blijven drinken.

Succes

feetje, ik heb dat ook! Sinds vorige week ineens echt superdikke enkels (m'n bot is 's avonds gewoon niet meer te zien :S) en vingers. Ik moet donderdag weer op controle dus dan wilde ik meteen vragen wat ik eraan kan doen en hoe erg het is... Hopelijk valt het mee (alhoewel ik op voorschrift minder werken niet zo erg zou vinden eigenlijk hihi)

Hoi,
Ik had dit afgelopen dagen ook wel een beetje, maar tijdens mijn eerste zwangerschap het ergst. Ik hoor heel vaak dat deze kwaal tijdens de eerste zwangerschap het ergst is... weet ook niet waarom dit zo is.
De warmte speelt zeker mee, mijn jongste is in de winter geboren en toen heb ik het helemaal niet gehad. Dus er staat ons nog wat te wachten.... waarschijnlijk. Ben best blij dat het nu weer een beetje koeler is.
Veel drinken helpt, en ik douche altijd koud (nou ja, zo koud mogelijk) na, dat schijnt ook je vochtafvoer te stimuleren. Het proberen waard.
Inderdaad de beentjes omhoog als het ff kan en als het erg wordt, spoel ik een paar keer per dag mijn benen en armen  onder de  douche af met koud water. Weet niet of het helpt, maar het voelt wel erg fijn haha.
Succes! Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hier nog 1 met dikke voeten en enkels...
Gister toevallig aan de VK gevraagd en het is echt een zwangerschapskwaal, helemaal bij deze weersomstandigheden..
Aangezien we echt de hitte tegemoet gaan,staat ons denk ik nog wel wat te wachten!
Veel blijven drinken en veel fruit helpt ook. Wisselbaden (warm koud en eindigen met koud) en Sávonds de voeten omhoog!

Je bloeddruk moet niet te hoog worden,anders heb je kans op zwangerschapsvergiftiging.

Succes!

Grtz Suus 27w 4 dgn,

Terug
Bovenaan