vocht vasthouden

Mijn verloskundige kwam met het volgende advies:

Minder zout eten

Dat houdt voornamelijk in dat je minder kant-en-klare dingen eet (dus voorverpakte maaltijden, instant soep, sauzen etc.,  deze zijn allemaal veel te zout).
Ook bananen en druiven zijn niet goed, want  dat zorgt ervoor dat je lichaam vocht vasthoudt (en dat wil je nu juist niet).
Vochtafdrijvende produkten zijn volgens haar ananas, prei, bleekselderij en peterselie.

Hopelijk hebben jullie er iets aan. Ik doe iig mijn best om minder zout te eten nu.

Liefs Eefje

jaja, zo als mijn wijze voorgangers al zeiden; het is toch een zwangerschapskwaal ook.
Een hogebloeddruk hoeft niet persé. Mijn bloeddruk is te laag, terwijl ik bij mijn dochter vanaf het 1e contact tussen eicel en kikkervisje al vocht vast hield. Verschrikkelijk vond ik dat. Dikke vette enkels en opgeblazen hoofd, pfff. Gelukkig heb ik het nu minder, alhoewel ik de omvang van mijn enkels in de loop van de dag langzaam zie toenemen. Gelukkig was na de kraamweek ook alles er weer uit geplast!

Ik dronk groene thee en zout eten moest ik blijven doen ivm te lage bloedruk. Te veel zout is natuurlijk nooit goed. Maar ons lichaam heeft juist ook zout nodig om vocht af te kunnen drijven!!!

Of die groene thee geholpen heeft, geen idee trouwens....

Wat wel écht hielp was dat mijn man mijn voeten bijna elke avond even masseerde. Dan verdween het vocht grotendeels direct en had ik ook geen pijnlijke voeten meer. En eerlijk is eerlijk, ik vond dat ook geen straf om al die massages  te moeten ondergaan! In de avond sliep en slaap ik met mijn benen op een kussen.

En je ha of vk bellen is natuurlijk altijd ok als je ergens over twijfeld.

Sterkte!!!!!!

Terug
Bovenaan