vocht vasthouden

Hoi, ciomama nou dan valt het bij mij nog reuze mee. Kan mijn ring gelukkig nog om, en schoenen krijg ik nog aan, maar zitten strak. Maar zakt wel weer weg na een paar min.

Ga wel wat meer drinken en duimen dat de bevalling snel gaat komen donderdag

x yvonne

ik heb het ook wel wat in mijn benen en voeten maar niet zo erg dat kniks meer aankan. en mijn handen zijn zo slank dat mijn ringen er soms los van zitten.. zo raar. ik ga savonds meestal lekker in bad en erna met de pootjes de lucht in..

Hier inmiddels 36 weken. Ik pas m'n schoenen ook niet meer en die zijn al wat maten groter gekocht :-S. Wat mij helpt is inderdaad met de benen omhoog, veel drinken, weinig zout en bewegen. Met bewegen dan bedoel ik met name lopen, flink doorstappen en niet slenteren. Niet de hele dag hoor, maar in ieder geval wel een half uur per dag. Wisselbaden helpt ook wel, als je daarna een tijd met de benen omhoog gaat. Ik douchte altijd lekker warm, maar daardoor zwollen mijn voeten erg snel op. Dus dan maar wat minder warm douchen. Heb ook wel iets over brandnetelthee gehoord, maar nog niet uitgeprobeerd. Iemand?

Lopen helpt hier al niet meer haha. Als ik eventjes een stukje met mijn dochter loop ben blij dat ik zit, ik krijg dan een doof tintelend gevoel in mijn enkels. Hier dus zoveel mogelijk met de voetjes omhoog en veel drinken. Ik heb er verder geen last van dus vind dit niet het ergste kwaaltje wat ik heb.

Van die thee heb ik nog nooit gehoord, maar ben ook niet zo'n fijn van kruidenthee. Heb liever vruchtethee zoals bosvruchten, mango etc. Douchen doe ik wel lekker warm, dat is weer fijn voor mn buik. Vind geen jeuk belangrijker dan geen dikke enkels haha.

Liefs ciomama

@ciomama: oh jeetje, dat kan dus ook nog :-S. Nou, sterkte ermee! Hoop odat het bij meevalt. Heb ook wel andere klachten die vele malen vervelender zijn. Van warm douchen krijg ik juist weer jeuk. Ieder mens is weer anders, grappig.

@zusteryvonne: Vervelend dat lopen niet meer gaat. Naast het vocht vasthouden ook andere klachten? Sterkte ermee!

Grappig idd zoals het bij iedereen weer anders is! Ik kijk nu al uit naar de kraamweek, dan zwel ik nog iets meer op en vervolgens raak ik ineens alles kwijt. Zo ging het bij mn dochter tenminste. En wat heb ik toen genoten van mijn enkels!! Ik kon er uren naar kijken hihi! Ik heb van mezelf dunne enkels en nu dus mega enkels, tis weer eens wat anders haha.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan