Vochtverlies

Ik had met 19 weken vermoeden van vruchtwater verlies. Ben toen gelijk doorgestuurd door mijn vk naar het UMC waaruit bleek met onderzoeken dat het geen vruchtwater was. Als je je zorgen maakt zou ik dus zeker zo'n onderzoek vragen. Ze kijken naar lekkage en nemen een monster van de binnen kant van je vagina die ze onder een microscoop leggen. Daar kunnen ze vruchtwater zien als dat er is. Uiteindelijk was het bij mij dus geen vruchtwater. Wat wel weet niemand idd urine of afscheiding. In het UMC waren ze heel lief en iedereen begrijpt ook echt dat je je zorgen maakt en zeggen ook dat als je het nog een keer meemaakt of blijft lopen je gewoon opnieuw aan de bel moet trekken 

Ik was zonet een half uur pas wakker en ik had meteen mijn ondergoed gecheckt, idd ook maar lichtgrijs ondergoed aangetrokken ipv heel donker ondergoed. Gelukkig helemaal droog, niet vochtig, gisterochtend was de slip echt gewoon nat. Nu niks te zien en ook mijn zeurderige buikpijn is weg. Toch blijft een stemmetje roepen: ja nou en? Je hebt ook nog nauwelijks bewogen dus alsnog ga ik de VK bellen maar BenB, nee gelukkig heb ik geen symptomen van een bevalling en / of bloedverlies. 
Oh dus grote kans dat het gewoon flink wat waterige afscheiding was? Misschien laat ik het toch nog voor de zekerheid checken. 

Gesproken zonet met de VK en ze gaf aan dat mocht het een scheurtje zijn dan zou ik continu iets van vocht verliezen, al bij een hoestje of een onverwachte beweging. Dat is gelukkig niet het geval dus ik leg dit onderwerp beter naast me neer. Er is vast niks aan de hand en ik ga weer verder met genieten :)
Erg bedankt voor de reacties. 
Liefs Zoë

[quote quote=10179825]Ik had met 19 weken vermoeden van vruchtwater verlies. Ben toen gelijk doorgestuurd door mijn vk naar het UMC waaruit bleek met onderzoeken dat het geen vruchtwater was. Als je je zorgen maakt zou ik dus zeker zo’n onderzoek vragen. Ze kijken naar lekkage en nemen een monster van de binnen kant van je vagina die ze onder een microscoop leggen. Daar kunnen ze vruchtwater zien als dat er is. Uiteindelijk was het bij mij dus geen vruchtwater. Wat wel weet niemand idd urine of afscheiding. In het UMC waren ze heel lief en iedereen begrijpt ook echt dat je je zorgen maakt en zeggen ook dat als je het nog een keer meemaakt of blijft lopen je gewoon opnieuw aan de bel moet trekken[/quote]
Even als laatste vraag. Ze hadden bij jou vermoeden van vruchtwaterverlies. Kwam het er in een grote hoeveel uit of steeds in kleine hoeveelheden? 

[quote quote=10179931] Even als laatste vraag. Ze hadden bij jou vermoeden van vruchtwaterverlies. Kwam het er in een grote hoeveel uit of steeds in kleine hoeveelheden?[/quote]
"Grote hoeveelheid" ongeveer een koffie kopje daarna is het niet blijven lopen. En ondanks ik gelijk naar het UMC werd gestuurd zei de vk wel dat het een goed teken was dat het niet bleef lopen, ik geen krampen of dergelijke had en mijn baarmoeder soepel aanvoelde. Ze zei ook dat je blijkbaar 2 vliezen hebt. Je kunt 1 van de 2 breken en daar kan wat vocht tussen zitten. Maar gezien uit het microscopisch onderzoek kwam dat t geen vruchtwater was is de kans dat dat is gebeurd erg klein. Nu 10 weken verder niks meer verloren 

Oh dan heb je echt het idee dat je in je broek hebt geplast. Maar goed dat het stopte en het niks bijzonders was. 
Bedankt voor het antwoord. 
Lieve groet Zoë

Terug
Bovenaan