voeden en groeien

Hi meiden,

hoeveel voedingen hebben jullie kleintjes en hoe groeien ze

Maike woog met haar geboorte 2990, viel af naar 2745 en een week later had ze haar geboorte gewicht. Nu afgelopen vrijdag woog ze 3565 gram.

Ze krijgt 7 flessen met 90 water en 3 scheppen (dus 100cc) gemiddeld om de 3 uur.

Ze laat er nu snachts wat langer tussen en overdags zou ze dat ook al kunnen in ieder geval begin van de middag.

Ze heeft sinds een paar dagen echt enorm last van krampjes, infacol lijtk hier niet meer bij te helpen (of wel en dan wil ik eigenlijk niet weten hoeveel last ze heeft) dus vandaag ABC Dophilus besteld, hopelijk morgen in huis en dan meteen mee beginnen
fietsen met hara beentjes, wrijven over haar buikje lijkt allemaal niet te helpen.

Voeden jullie op verzoek? misschien krijgt ze wel teveel... ze drinkt ook erg gulzig, zelfs de Dr brown fles...

ben even zoekende :)

Ik weet niet hoeveel ons mannetje weegt (volgende week naar CB), maar hij krijgt 120 cc borstvoeding (nog steeds afgekolfd) per keer, soms ook flesvoeding aangezien ik het niet meer kan bijbenen.

Infacol hielp hier ook niet tegen de krampjes, cinababy van vsm wel!! Soms nog wat krampjes, maar veel minder. Andere flessen helpt ook niet, boeren tussen de voeding door wel.

Succes!

alysha woog 2660 met de geboorte, afgevallen tot 2500, ze woog met 4 weken 3030, nu morgen (2 weken later) weer wegen..
ze krijgt sinds gister 6 flessen bv met 120 cc, waarvan de laatste fles voor de nacht gemengd met kunstvoeding, en daarmee slaapt ze perfect door omdat die wat zwaarder is..

toevallig kreeg ik gister een tip om 10 cc rooibos thee ( natuurlijk op de goede temp) voor de normale voeding te geven..
vandaag meteen geprobeerd en dat werk super goed, ze heeft helemaal nergens geen last meer van..
ook vertelde ze me dat als je zelf bv geeft, en je eet vaker chocolade dat dat juist de krampjes kan veroorzaken.. dus voor mij even geen chocolade meer!!

ik voed op verzoek, maar ze komt zelf bijna altijd tussen de 3 en 4 uur.. gelukkig heeft ze zelf ook al wat regelmaat gevonden zodat mama ook weer dingen kan plannen haha

misschien moet je iets meer geven 135 cc in 6 voedingen ,misschien kun je de voedingen iets uitstellen met een fopspeen,heeft bij mij ook veel geholpen gezien ze ook gulzig is en nog veel zuigbehoefte heeft.
gr

700cc is wel veel voor 3,5 kilo. Volgens de bereking van 150 per kilo en mqx 180 per kilo kom je op 630. Dus dit kan idd best met de gulzigheid enzo te maken hebben.
Gulzigheid en teveel drinken kan ook voor darmkrampen zorgen..
Misschien toch zoeken naar een speen die je zelf kunt prikken? Of de merkloze flessen (of alleen spenen) proberen..
Cb bellen om te kijken of je voeding voor hongerige baby's kunt gebruiken?

Noa woog bij haar geboorte 3740, viel af naar 3500, zat na een week weer op haar geboorte gewicht. Een week daarna woog ze 4020 en nu wordt ze maandag weer gewogen bij CB (ben erg benieuwd.

Ik geef borstvoeding en ze drinkt om de 3 a 4 uur. ' S nachts laat ze er 6 uur tussen. Ze heeft nu ook last van krampjes. Veel op dr buik leggen/ dragen/vasthouden helpt.

Van het weekend gaan we voor het eerst afgekolfde melk uit de fles proberen omdat ik dinsdag een avondje weg ben, ben erg benieuwd!

Hier na 4 weken nog steeds 8 voedingen en dat begint wat op te breken trouwens.. vooral 's nachts iets meer ruimte zou tof zijn

Steijn woog bij geboorte 2984 is afgevallen tot 2710 (even uit mijn hoofd hoor, weet het niet zeker) en was na 2 weken weer op zijn geboorte gewicht. maar ja hij dronk dan ook de eerste anderhalve week niet zelf en is pas met ruim een week met groeien begonnen.
Toen ging het hard want vorige week woensdag woog onze kanjer al 3380

owja ook hier krampjes.. van 20.00 tot 24.00 ongeveer.. maar goed daar moeten we even doorheen..ze zeggen toch dat het met 6 weken minder wordt? nou, dan is het nog 2 weken..

(gek idee trouwens dat ik morgen pas uitgerekend ben...)

Terug
Bovenaan