voeden en groeien

Hier nog 7 voedingen, om de 3 a 3,5 uur, dag en nacht... nu 110 cc per keer, maar die drinkt hij in de nachten niet leeg. Joris woog bij geboorte 3780 gram, was na twee dagen al 3790 gram, woog bij een dag of 10 3900 gram en wordt morgen weer gewogen, dus ik ben benieuwd (dan is hij bijna 1 maand).
Nu dus 1 voeding in de nacht (meestal rond half 3). Ik zal blij zijn als hij uit het 24 uursritme gaat... Krampjes hebben wij gelukkig geen last van, dat scheelt wel enorm.

Meestal ook 7 voedingen, begin van de avond om de 2 uur en overdag vaak 3,5 a 4 uur tussen de voedingen. 's Nachts zit er vaak 4.5 uur tussen, hoop dat er snel meer tussen gaat zitten en dat mama weer lekker door kan slapen! Borstvoeding loopt heel goed maar ben wel blij als ik er 's nachts een keertje niet uit hoef haha!

Groeien doet hij in ieder geval goed, bij zijn geboorte 3.710 gram, inmiddels al 5.2 kilo op onze weegschaal en hij is nu ruim 5 weken :) mama geeft slagroom met een beetje pokon...

Voor de krampjes helpt cina baby van vsm soms ook nog wel eens en anders warmte op dr buikje van je hand of buik tegen buik. Helpt hier vaak wel aardig.

Gister bij het cb geweest en na2 weekjes is onze meid bijna 500gr aangekomen dus echt super goed..
Ze had als geboortegewicht 2600gr (afgevallen tot 2500gr) en na 6 weekjes weegt ze 3515gr.. Ben helemaal trots op me meisje..

Joshua woog bij geboorte 3480, viel een dag later af naar 3370 en is meteen daarna weer omhoog gegaan met zijn gewicht. Na een dag of 5 zat hij er al boven. We hebben een kleine zuipschuit! Voor zijn gewicht zou hij 100 a 110cc verdeeld over 7 voedingen mogen hebben, maar meneer zuipt met gemak 140cc weg in 6 voedingen. Volgens het cb was daar niets mis mee, als je merkt dat je kindje niet verzadigt raakt mag je gewoon opschroeven. Maar als het aan Joshua ligt gaat hij nu (morgen 5 weken oud) al naar de 150cc dus we gaan toch maar voeding voor hongerige baby's aanschaffen...

Terug
Bovenaan