Voeden op verzoek s nachts 4 weken

Alle tijd die het je kost om te rekken kost je meer energie dan gauw even te voeden. Je kindje is nog zo klein. De tijd tussen de voedingen wordt vanzelf langer.
 
Ach ja, hongerige kleintjes is echt best een werk! Drinkt je kleintje goed? En 1 of 2 borsten? Ik probeer nog we eens na 10 minuten de andere borst aan te bieden om ‘af te tanken’. Nu voelt het als eindeloos vaak, maar als je nog drie keer knippert is je kind opeens 8 weken en drinkt het wel om de 3/4 uur en ‘s nachts om de 4 (tenminste, dat heb ik nu… Gaat veel te snel!)
 
Zoals je zelf al aangeeft, je voedt hem op verzoek ;) Ik zou je kindje gewoon volgen. En jij kunt het beste inschatten of het honger is of dat er iets anders is. Maar wat je zegt, als het minder energie kost om hem te voeden dan te rekken zou ik lekker voeden! Rekken lijkt me sowieso niet nodig en laten huilen al helemaal niet. Hij is nog zo klein! Lekker voeden wanneer hij wil, er komt echt wel een tijd dat hij er langer tussen laat.
 
Krijgt hij beide borsten aangeboden? Anders zou je dat nog kunnen proberen om hem wat langer verzadigd te krijgen. Zou hem gewoon voeden als hij daarom vraagt. Snap dat het pittig is en vooral in de nacht. Wat mij hielp was om steeds te voeden na wakker worden. Dus slapen - verschonen - voeden. Zo kwam er langzaamaan een ritme. Als hij tijdens de voeding in slaap valt, probeer hem dan wakker te houden als je denkt dat hij nog niet genoeg heeft.

Drinkt hij trouwens goed? Of veranderd het na een aantal minuten in sabbelen? Want dan kan het ook zuigbehoefte zijn ipv honger.

Savonds vaker drinken is normaal, dat is clusteren. En helaas kunnen ze dat ook snachts gaan doen.
 
Hij drinkt meestal goed. Soms begint hij na een paar minuten te huilen aan m'n borst, geen idee of dat ligt aan darmkrampjes, een boertje dat dwarszit, te veel melk in een keer of geluidsprikkels om ons heen, heb allemaal wel gedacht.
Vandaag en gisteren heb ik elke keer gerekt tot minstens 2 uur tussen de voedingen, en dat gaat eigenlijk best aardig. Nadat ik hem een paar minuten moet troosten als ik hem normaal zou voeden, valt hij weer in slaap en kan zomaar een halfuur of langer nog slapen.
Misschien zie ik het verschil niet zo tussen honger en sabbeldrang, maar als ik hem wel na 1.5 uur aanleg als hij hongerig overkomt dan drinkt hij wel gewoon goed.
Meestal bied ik een borst aan, omdat m'n productie wel redelijk hoog is heb ik het idee, en ik bang ben dat ik anders teveel stuwing in de hand werk.
Ik hoop dat hij nu wat meer gewend raakt aan een ritme van meer tijd tussen de voedingen, en dat dat zich vooral s nachts doorzet. Elke 2 uur wakker worden is best wel pittig...
 
Terug
Bovenaan