Voedigsdilemma

Ik ben nu bijna een week helemaal over op flesvoeding. Had te weinig bv voor Sophie ben ook eerst 1 a 2 voedingen gaan vervangen voor fv en daarbij afkolven. Mijn voeding liep nog harder terug en ben toen door alle fv borstvoeding gaan mengen zolang ik kon. De flesjes gaf ik zelf en ze had absoluut geen tepelverwarring wel moest ze heel erg wennen in het begin aan de fles, had meer krampjes en begon scheten te laten. Nu is ze helemaal over op de fles en doet ze het geweldig. ik gaf haar evenveel bv als flesvoeding maar als ze bv kreeg wou ze meer ik gaf haar dat ook gewoon, omdat flesvoeding meer en langer verzadigd.

Afgelopen woensdag werd ons door het cb verteld dat er een nieuw advies is en dat je geen hypo alrgene voeding hoeft te geven samen met bv of als je overgaat naar fv. en ze raden het nu zelfs ook af omdat je kindje in principe geen allergenen heeft. ) mocht je fv willen halen )

sophie woog 4,5 kilo afgelopen woensdag en krijgt 165 cc en vanaf morgen 170 cc. en dan elke week er 5 cc bij op advies van cb.

Ik breek even in, kom uit het aprilforum.

Mijn zoontje werd op een gegeven moment ook erg onrustig aan de borst. Dit bleek later het teken dat de borst leeg was en hij over moest naar de andere borst.
Dus misschien dat dat de onrust kan zijn?

Ik kolf ook, omdat ik weer werk en mijn zoontje krijgt elke voeding ongeveer tussen de 130 en 150 cc moedermelk.
En hij is morgen 15 weken.

Met moedermelk kun je inderdaad niet overvoeden, hij stopt vanzelf wel.
Als hij de hele dag huilt en onverzadigt lijkt, krijgt ie misschien te weinig, maar dat merk je dan echt wel.
Kindjes die borstvoeding krijgen, groeien in het begin heel erg snel.
Mijn zoontje is nu meer dan 3 kg gegroeid.
Vanaf 3-4 maanden gaan ze minder hard groeien, omdat de melk zich dan aanpast.
Dus ik zou me geen zorgen maken over overvoeden of ondervoeden, want dat merk je snel genoeg.

Hoe lang drinkt hij aan de borst?
En drinkt hij dan echt, of zit ie ook wel gewoon te sabbelen?

Noah drinkt aan elke borst zeker 15 minuten.
Als ik eerder stop is hij nog niet verzadigd.
Hij mag van mij gewoon drinken tot hij vol zit, meestal 15-20 minuten per kant.

Volgens de huisarts was dit erg lang, maar de Lactatiekundige die ik sprak vond het heel normaal. Ze mogen tot 45 min drinken. (hij mag natuurlijk niet gaan sabbelen, maar echt drinken).

Hoe kolven jullie trouwens zo veel?
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar kom niet veel verder dan ongeveer 40 cc per borst.
Doen jullie dat handmatig of elektrisch?

Groetjes Mariska

Ik kolf nu 150/200 cc per keer. Mn meid is nu 7 weken. Ze krijgt 130-150 cc per voeding. Ze drinkt 3 gekolfde voedingen en 4 keer aan de borst en weegt nu ook 4600 gram (is aan de grote kant. Ze was 3 weken te vroeg)
Er is idd geen limiet aan borstvoeding. De berekening moet je meer zien als minimum hoeveelheid. Niet als de max.

@ Mariska, ik kan alleen maar zoveel afkolven als ik kolf in plaatst van dat ik de voeding met de borst geef, anders heb ik ook niet zo veel melk hoor! Was het maar zo'n feest, dan had ik nu al een dikke voorraad in mijn vriezer ;-)

Het borstvoeden gaat nu trouwens weer een stuk beter, dit komt omdat Joep nu eindelijk heeft leren drinken zonder tepelhoedje, wat een verademing!!! Ik was/ben zo trots op dat jongie!!! ?

Terug
Bovenaan