voeding 15 maanden oud kindje

hoi dames,

dit is wat mijn dochter krijgt op een dag:
sochtends rond 8u pap (180 melk). dit eet ze ongeveer 3/4 tot helemaal op.

dan rond 10.30 fruit (druifjes, banaan of id)

dan tegen 12.30 1 a 1,5 boterham met iets erop (tevens een paar slokjes melk, meer drinkt ze niet).

dan rond 15u weer fruit (om extra vocht binnen te krijgen)

tegen 17.30 avondeten met toetje

tegen 19.30 pyamapapje (laatste paar dagen maar 2 slokjes)

wat eten/drinken jullie kindjes van deze leeftijd?
 
Fabienne is sepember 2008 en eet/drinkt het volgende:

2 flessen melk 's-ochtends a 220 cc / 440 cc
1 bruine soepstengel
fruit (2 mandarijntjes meestal)

2 boterhammen om 12 uur

ruim 2 a 3 bekers roosvicee a 220 cc 's-middags/ na het eten ...

ontbijtkoekje of ander koekje 's-middags

17.00 uur avondeten

18.45 toetje

ze drinkt vaak tussendoor uit haar beker ... 4-5 bekers op 1 dag is hier wel normaal.

Groetjes Esther
 
Vanmorgen heeft ze met pappa gebakken ei gegeten, stukjes augurk? Ze vind het allemaal lekker.

Het is nu half 1 en ze heeft 2 grote bekers melk op + zeker een halve beker roosvicee. Na haar slaapje drinkt ze die eerst zo goed als leeg?!

5 x 220cc haal ik hier dus zeker wel. Ze drinkt gewoon heel graag, ... ook als ze's-nachts even wakker is, = drinken ... warm is het niet in haar kamer, 18 graden dus waar al die dorstigheid vandaan komt weet ik niet.

Het ene kind drinkt veel en het andere weinig?
 
Hoi, Mijn dochtertje is van augustus 2008
en eet s'morgens een boterham en een beker melk (gewone)
Dan rond 10.00uur fruit en roosvivee of i.d een beker
soms anderhalve beker.
rond 12.00 uur anderhalve boterham ongeveer en een beker melk.
Dan rond 15.00 koekje of ontbijtkoek met beker roosvicee
soms om 17.00 doosje rozijntjes en beker drinken en dan rond 18.00 uur warme maaltijd met als toetje kinderkwarkje of yoghurt en soms nog wat drinken.

Groetjes Nicole
 
Robin is van dec 2008, die eet :

07.00 1 boterham (gaat meestal niet eens op) + 150cc melk
09.30 fruit + half flesje sap
12.00 1 boterham (gaat meestal niet eens op) + 150cc melk
tussendoor koekje/soepstengel + half flesje sap
17.15 groenten/yoghurt + half flesje sap
19.00 150cc melk

De ene dag drinkt ze wat meer en de andere dag wat minder, maar over het algemeen een flesje of 2 per dag (1 fles = 130 cc) Haar melk drinkt ze ook niet altijd op. Maar gemiddeld denk ik 300 á 400 cc melk op een dag.

Zolang ze vrolijk is en goed groeit maak ik me geen zorgen.

Groetjes Jessica
 
mijn dochter (09-10-08) krijgt het volgende:

07.00 : pap van 210 cc halfvolle melk. vaak is ze dan nog boos als het op is....

09.30 : fruit (bij kleinere soorten zoals kiwi of mandarijn krijgt ze er twee) en 270 cc limonade. Ook bij de fruit en limonade is ze vaak boos als het op is.

12.00 : 2 bruine boterhammen met smeerkaas, smeerworst of heel soms een andere soort vleeswaar. Hiernaast een bekertje halfvolle melk. Brood eet ze meestal niet helemaal op, en van haar melk maar een paar slokken.

15.00 : tussendoortje (liga, sultana of een paar soepstengels) en 270 cc limonade. En natuurlijk boos als het op is hihihi....

17.30: avondeten met de pot mee en een bakje volle yoghurt. Of ze dit op eet ligt erg aan wat de pot schaft. Zolang het geprakt kan worden eet ze meestal meer dan bijv. een olvarit potje voor 15mnd, maar met pasta eet ze alleen de paprika er tussen uit... Ze krijgt ook altijd een beetje jus door haar eten, en haar eigen vleesje. Dus een hele worst of cordon bleu enzo.....

18.30: paar slokken water bij het tanden poetsen.

Als ik het zo teruglees, is het wel een hongerlap hihihi. Ze zit ook geen moment stil en zit al har hele leventje op de middelste lijn op de groeicurve, dus het zal allemaal wel goed zijn....
 
Terug
Bovenaan