voeding 15 maanden oud kindje

jah, ze drinkt echt goed! Ook hier dus meer dan haar papa hihihi... Maar ze zeurt er ook echt om! En met de plasluiers valt het wel mee, ze gebruikt 4 a 5 luiers op een dag, dus waarschijnlijk heeft haar lichaam gewoon veel vocht nodig.....
 
Jeemig!!! Wat eten jullie kindjes veel!! Opeens snap ik waarom Sam 's nachts nog honger heeft, hihi. Die moet natuurlijk inhalen wat er overdag niet ingegaan is (en hij zit op de groeicurve +2). Sam eet per dag:
's morgens papfles van 200 cc
10. oo Nijntjekoekje met beker sap of Roosvicee
12,00 halve boterham (andere helft smeert 'ie in zijn haar)
15.00 half potje fruit of ongeveer half stuk vers fruit
17.30 avondeten met de pot mee (meestal ongeveer evenveel als er in een KLEIN potje van Olvarit zit, die van 6 maanden). Een toetje wil hij dan niet meer
19.00 fles melk van 200 cc
23.00 fles pap van 200 cc
01.00 OF 04.30 uur fles opvolgmelk 180 cc
 
Mijn zoontje eet/drinkt sinds hij een jaar is opeens veel minder. Dit is zijn schema:

07.00/70.30 pap van 200c melk (gaat helemaal op)

10.00 met geluk 1 mandarijntje (was altijd 1 appel en 1 mandarijn/kiwi/druiveb/pruim)

12.00 met geluk 3/4 boterham (was altijd 2 boterhammen) met een beker melk van ongeveer 100cc

15.30 100cc thee met 1 mandarijntje

17.00 warm eten met de pot mee, met geluk eet hij 10 hapjes (was altijd 200 gram) en 100cc yoghurt

19.00 proberen we nog een sojamelk fles voor het slapen gaan, hij drinkt dan tussen de 40 en 140cc op, wisselt per dag.

Mijn zoontje is dus ook geen grote eter, helaas!
 
Vamorgen voor de grap eens geprobeerd de fles te vervangen door een boterham, en dan met gewone melk erbij (leek me voedzamer dan een papfles), en tot mijn verbazing ging de boterham schoon op!! Dus ga nu maar eens een paar dagen proberen de dagelijkse hoeveelheid eten zachtjes aan te verhogen, in de hoop dat Sam dan 's nachts doorgaat!
 
Nataly,

Mijn dochter heeft ook zo´n periode gehad dat ze ineens bijna niets meer wilde eten nadat het altijd super was gegaan. Ze was toen 11 maanden.
Na een tijdje kwamen wij er achter dat ze 4 kiezen tegelijk kreeg. Toen die eenmaal door waren na een maandje ofzo, ging ze ineens weer prima eten....

Wellicht dat dat het kan zijn bij jouw zoontje....
 
Mijn dochter (19 maanden) krijgt dit:

7:30 pap (brinta, havermout ofzo) en 2 slokjes thee
9:30 koekje en een kwart bekertje drinken (40 ml ofzo)
12:00 boterham en 3 slokken melk
15:30 fruit (hele banaan, halve appel, mandarijn) en weer maximaal een kwart bekertje drinken.
17:30 avondeten (veeeeel aardappelen, beetje vlees en 1 hap groente en een slokje melk en een paar hapjes yoghurt of vla)
18:30 fles melk (200 ml)

ik geef s morgens pap, omdat ze anders nooit genoeg drinken binnen krijgt.
Eten kan ze de hele dag wel. Ze komt meteen na haar ontbijt al met de koektrommel aangewandeld. En gisteravond na haar fles, ging ze haar bordje pakken: 'pap!'. haha
 
Hoi,

Ik heb een dochter van 15 maanden:

's ochtends om 7.30 uur fles Nutrilon 3 met Bambix
Half uurtje later vaak nog een mandarijntje of stuk ontbijtkoek zodat ze bij ons aan tafel 'mee kan eten'.

10.30 uur biscuitje of rijstwafel met beker roosvicee.

12.00 / 12.30 uur 1 tot 2 broodjes met leverworst, kaas of jam.

Als ze uit bed komt rond 14.15 uur doosje rozijntjes of nijntje koekjes.

16.00 uur banaan, appel of sinaasappel.

17.30 uur bordje warm eten en soms een toetje.

19.00 uur fles nutrilon 3 (drinkt ze meestal niet leeg).

Hier wordt trouwens door het CB afgeraden om meer dan 2 keer per dag sap te geven. Omdat het zoet is geeft dat juist meer dorst. Gevolg is te veel (dikke) plasluiers en te veel suikers.
Als er meer behoefte is aan vocht kun je beter water geven. Zoete sappen is ook gewenning en vult de maag behoorlijk, net als tussendoortjes.
 
Terug
Bovenaan