Voeding 23.00u afbouwen

<p>Hoi, </p><p>Mijn zoontje is 3,5 maand. Ik moet hem iedere avond wakker maken voor de 23.00u fles. Daarna slaapt hij van 23.30 en moet ik hem om 07.30u wakker maken anders kloppen de flessen overdag niet meer. Hij drinkt altijd alle flessen leeg, hoeveel ik er ook in doe. Hebben jullie tips hoe ik deze kan afbouwen/stoppen? <br />Hij krijgt nu:</p><p>07.00 150/5 </p><p>11.00u 150/5</p><p>15.00u 150/5</p><p>19.00u 150/5</p><p>23.00u 180/6</p>

Ik zou zeggen: niet veranderen. Minder flessen is echt weinig voor zo'n kleintje! Waarom wil je die fles eraf hebben? (Mijn mening). Onze dochter van 5 maanden doet het prima op dezelfde tijdstippen als jij noemt, alleen telkens 180+6. Moet haar ook 'wakker' maken voor de fles rond 23 u maar die gaat prima naar binnen, en daarna tukt ze vrolijk door. 

Mijn dochter is 3 maanden en krijgt hetzelfde als jou kindje. Waarom wil je afbouwen? Ze hebben het inderdaad nog nodig. Heb liever om 23.00 nog een fles dan dat ze midden in de nacht komen! Want die kans zit er dan dik in..

Hier jongen die met 3 maand naar 4 flessen van 210 is gegaan. 
Wij hebben onze jongen behalve in de 1ste week nooit meer wakker gemaakt voor een fles s avonds of s nachts.
in het begin had hij omstreeks 23.00 nog wel een fles maar die is in de loop vd tijd steeds verder naar voren geschoven tot 20.00 met 5 flessen van 180.
toen op cb overlegt wat te doen want fles 4 en 5 kwamen binnen 2 uur, advies om naar 4 van 210 te gaan en dat gaat super. Wat misschien goed is om te weten dat hij met 3 maand al 7 kilo woog.
zou gewoon eens proberen om de andere flessen ook naar 180 te doen als hij dat al mag hebben.

Hier een ventje van 4 maanden die zijn eigen ritme bepaald en 5 flessen van 180 krijgt. Meestal rond 7.30, 10.30, 13.30, 16.30 en 20.00. Rekken en wakker maken werkt hier niet, dus we passen ons lekker aan aan hem

Hier een ventje van 4 maanden die zijn eigen ritme bepaald en 5 flessen van 180 krijgt. Meestal rond 7.30, 10.30, 13.30, 16.30 en 20.00. Rekken en wakker maken werkt hier niet, dus we passen ons lekker aan aan hem

Precies, ik zou vooral kijken of de kleine tevreden is. Wij hebben het een weekje geprobeerd om haar rond 22:30-23:00 niet wakker te maken en te kijken wat ze zelf doet. Maar dan werd ze 's nachts ergens wakker, wat natuurlijk opzich niet erg is. Maar dan wilde ze na de fles nooit meer slapen! Met deze tijden zijn papa, mama en baby tevreden :)

Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn kindje weegt indd al meer als 7kg. Lengte en gewicht gaat gelijk op, is ver boven gemiddeld. Verder is hij heel erg tevreden. Ik ga iets doen met jullie reacties :) 

Terug
Bovenaan