Voeding 23.00u afbouwen

Wauw, wat een lekkere flinkerd :) onze zoon woog pas 7 kilo bij 6 maanden, maar hij is juist heel fijntjes. 
Ik zou sowieso even overleggen met het CB. En verder, of 4 flessen van 210 cc geven of de laatste nog even houden. 

Ik zou eens proberen naar 4 flessen van 180 te gaan en die laatste te laten vallen. Niet ineens naar 210 gaan hoor, dat lijkt me veel te heftig als ie nu op 150 zit.
Succes!

@annassas mag ik vragen hoe jij dat doet met 5 flessen en hapjes? Onze dochter 5 maand en 6 kg fles om 7/11/15/19/23 momenteel drinkt ze weinig en erg wisselend wij kijken dan ook per 24 uur drinkt ze gemiddeld 600/700 

Onze dochter is bijna 5 maanden en ga vanavond voor het eerst geen late fles meer geven, ben heel benieuwd haha
Gaf de laatste fles sowieso al "slapend" en de laatste 2 weken nog maar 90cc in de fles.

komt hij echt nog voor de fles van 23uur? Anders gewoon eens laten slapen en kijken wat er gebeurd? Mocht hij in de nacht komen weet je dat het nog te vroeg is

Wees blij dat hij doorslaapt en hou die voeding er lekker in!!!! 
Hier een meisje van 3 maanden, ze krijgt ook om 23.00 de laatste fles maar dan is her afwachten of ze s nachts om 3.00 al komt voor de volgende fles of om 5.30... maar later is het nooit. Dus geniet alsjeblieft van het feit dat je kindje zo lang slaapt en blijf lekker die fles geven om 23.00. Haal je die eraf, slaapt hij waarschijnlijk nog niet door.. hij is echt nog te klein om van 19.00-7.00 door te slapen zonder voeding!

Wees blij dat hij doorslaapt en hou die voeding er lekker in!!!! 
Hier een meisje van 3 maanden, ze krijgt ook om 23.00 de laatste fles maar dan is her afwachten of ze s nachts om 3.00 al komt voor de volgende fles of om 5.30... maar later is het nooit. Dus geniet alsjeblieft van het feit dat je kindje zo lang slaapt en blijf lekker die fles geven om 23.00. Haal je die eraf, slaapt hij waarschijnlijk nog niet door.. hij is echt nog te klein om van 19.00-7.00 door te slapen zonder voeding!

Vooral doen waar jij je goed bij voelt. Mijn mening is dat kindjes prima aangeven wanneer ze honger hebben, moe zijn, etc. Hier hebben we onze zoon nooit wakker gemaakt voor een fles. In het begin betekende dit 's nachts er een keertje vaker uit. Maar al snel werd dat verschoven naar de ochtend. Onze zoon zit sinds dat hij 3,5 is op 4 fles (180cc overdag en 's avonds voor het slapen 210cc). Hij groeit goed en is tevreden, cb vond het helemaal prima. Inmiddels is hij 6,5 maanden en zit hij op 3 flessen. 'S ochtends 180cc, overdag 150cc en voor het slapen 210cc. Hij had nog steeds erg tevreden en heeft hij een keertje wat meer honger, dan geef ik hem een klein flesje extra. 
Gewoon je gevoel volgen en kijken naar de signalen van je kindje :)

Terug
Bovenaan