Voeding&6mnd

Mijn kleine meid wordt al groot!
Wanneer zijn jullie begonnen met brood geven? Hoe geven jullie dat?
Hoe pakte jullie dat aan?

Onze meid krijgt fruithap & afentoe klein stukje rijstenwafel.
Pap ging er niet goed in & ben ermee gestopt.
Alle tips&ideeen zijn welkom ;)

x

Mmm, dat wil ik ook wel weten. Anouk krijgt alleen melk, pap (uit fles, in bord is fiasco!!!), groentehapje en fruithapjes. Krijgt ze al sinds ze 4 maanden is. Ze is vorige week 6 maanden geworden. We zijn overgestapt naar de 'grote meisjes potjes', haha! Alleen is de Friso 1 nog altijd niet op. Maar de bodem komt in zicht en dan kunnen op 2 overstappen.

Wanneer mogen ze een Liga uit de hand eten?

Ik ben gewoon vanaf dat het CB zei dat t mocht (dacht ook pas bij 8 mnd) maar dus bij 6 maanden, gelijk brood gaan geven en dit vond Dani meteen lekker....
smiddags rond de 12 u voeding samen met zijn zusje aan tafel, gewoon een bruine boterham met boter ben ik mee begonnen.
Ik weet nog wel dat je t brood beetje onder zn kaken moet duwen waar normaal de kiezen zitten dan krijgen ze t beter weg, anders wipt de kleine t brood elke keer uit zn mond. hihi...
Maar zo kun je dus beginnen en kijken hoeveel hij zelf lust. Meestal eet dani een halve boterham.
En daarna krijgt hij nog een fles opvolg melk.

Dani's schema sinds 6 maanden

8.00 fles opvolg met rijstebloem

10.30 fruit

12.00 brood en fles opvolg

14.30 koekje (liga, biscuit, lange vinger, of speciaal voor 6 mnd kindjes koekjes, fruit) en flesje thee / diksap

17.00 potje groente of verse groente

20.00 flesje opvolg met rijstebloem of pyama papje

Het is gewoon allemaal uitproberen wat ze wel en niet lusten enz. maar ik moet zeggen dat DAni nog geen last heeft gehad ergens van!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....
Succes Dames

Wat ik heb begrepen is dat kleintjes nog niet zo goed de gluten kunnen verdragen die in brood zitten. Daarom adviseren ze (cb etc) om vanaf zeven á acht maanden met brood te starten.
Af en toe een broodkorstje kan geen kwaad. Onze kleine krijgt dat soms ook, maar ik merk dat zij er heel erg op reageert. Later spuugt ze al het gesabbelde weer uit.
Als het kan, is het prima.

Anouk heeft vandaag voor het eerst een koekje gehad! Uiteraard een speciaal kinderbischuitje voor kids vanaf 6 mnd. Ze vond het maar wat interessant om lekker op te sabbelen. Het was een flinke zooi op haar shirt, broek en natuurlijk handen en gezicht maar ze vond het lekker! Brood wacht ik nog even mee. Eerst maar eens kijken hoe het met liga en de koekjes gaat.
@Jedi81: thee en diksap? Mogen ze dat al hebben dan? En wat voor thee dan?

Ja, misschien vinden jullie me wel weer een zeur, maar waarom wil je zo perse een koekje geven aan een baby van 6 maanden? Ik snap dat dus niet zo. Ze kunnen nog de hele leven koekjes eten. Het heeft totaal geen meerwaarde. Koekjes hebben een voedingswaarde van 0,0, maar leveren wel een hoop lege calorieen. Ik zou dan nog eerder een korstje brood geven dan een koekje eerlijk gezegd. Ik ben echt niet anti snoep of zo, en mijn twee oudere kinderen krijgen echt wel een koekje of een snoepje, maar we hebben het hier altijd wel zo lang mogelijk uitgesteld. Maar goed, ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Vroeg me alleen af wat je dan de meerwaarde van een liga vind. (er stond trouwens pas geleden bij de kruidvat dat liga stap 2 waren teruggeroepen ivm stikkingsgevaar)

Wij zijn nog helemaal niet zover. Joost eet alleen wat groente. Soms gemalen, soms a la Rapley (uit het vuistje) Brood ga ik ws pas geven als hij een maand of 8 is. Ach, wij hebben geen haast. Het eerste jaar is de verhouding bij bv kindjes 75%bv / 25% bijvoeding.

Ik vraag mij af vanaf wanneer je brood mag geven. Mag dat vanaf 6 mnd?
Vandaag is Feline precies 6 mnd & ik wil volgende week met brood beginnen. Is dat verstandig?

Wanneer begonnen jullie daarmee?
x

Terug
Bovenaan