Ja, misschien vinden jullie me wel weer een zeur, maar waarom wil je zo perse een koekje geven aan een baby van 6 maanden? Ik snap dat dus niet zo. Ze kunnen nog de hele leven koekjes eten. Het heeft totaal geen meerwaarde. Koekjes hebben een voedingswaarde van 0,0, maar leveren wel een hoop lege calorieen. Ik zou dan nog eerder een korstje brood geven dan een koekje eerlijk gezegd. Ik ben echt niet anti snoep of zo, en mijn twee oudere kinderen krijgen echt wel een koekje of een snoepje, maar we hebben het hier altijd wel zo lang mogelijk uitgesteld. Maar goed, ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Vroeg me alleen af wat je dan de meerwaarde van een liga vind. (er stond trouwens pas geleden bij de kruidvat dat liga stap 2 waren teruggeroepen ivm stikkingsgevaar)
Wij zijn nog helemaal niet zover. Joost eet alleen wat groente. Soms gemalen, soms a la Rapley (uit het vuistje) Brood ga ik ws pas geven als hij een maand of 8 is. Ach, wij hebben geen haast. Het eerste jaar is de verhouding bij bv kindjes 75%bv / 25% bijvoeding.