Voeding&6mnd

Nou Simone, het is niet dat we perse koekjes willen geven. Anouk wil gewoon graag ergens op sabbelen. Zoals vandaag was ze alleen rustig tre krijgen als ze met het wipstoeltje bij ons aan tafel mocht zitten toen wij aan het eten waren. Zij kreeg dan een koekje waar ze meer mee speelt dan eet. Haar rammelaartje gooide ze steeds weg en ze maakte smakgeluidjes. Vandaar dus een koekje gegeven. Ze krijgt er nauwelijks iets van binnen. Er hangt meer op haar wangen en kleertjes dan dat er in haar mondje gaat. Het is meer spelen met iets eetbaars. Ik ben met brood bang dat dat wat te grof is. Die koekjes worden lekker zacht.

En ja, waarom? Het is onze eerste dus allemaal spannend natuurlijk en leuk om te zien wat ze al mag hebben en hoe ze het eet. Vandaar ook al met 4 mnd begonnen met bijvoeding. Wellicht heb jij dat bij de eerste meer gehad dan nu? Maar misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik geen borstvoeding geefm don't know...

Onze kleine meid is helemaal trots met haar koekje en als ze veel groente eet, en dat is juist zo heerlijk om te zien vinden wij.

Om misverstanden te voorkomen: dit is bedoeld als een aardige mail en geen aanvallende verdediging of zo... :)

Ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor, ik vroeg het mij alleen maar af. Ik heb zelf bij mijn kinderen altijd zo lang mogelijk gewacht met koekjes e.d. Nou is het bij een tweede en derde altijd lastiger, want ja, dan zien ze dat de oudere broer en zus wel wat krijgen he?
Heeft op zich niks te maken met bv, oudste heeft ook snel een flesje gekregen, daar lukte de bv niet zo goed.
Let alleen wel op met die liga he? Want daar is een waarschuwing voor geweest......

@tammy76 : ja t consultatie bureau zei van wel je mag gewone thee geven(zonder suiker) en diksap een heel klein beetje erin doen... niet zo zoet maken tis maar voor de smaak!

@ moonpoontje: Brood en een speciaal koekje mag een kindje ook vanaf de 6 maanden vlgs CB......
Dus als hun t liegen lieg ik het ook hihi... ;-)
Maar idd wat tammy zegt de reden voor zn koekje is omdat ze sabbelt en dat wordt lekker zacht dus niet zo eng als een broodkorst in zn mondje....

@Simone: met Liga wacht ik idd nog even om die zo te geven. Die koekjes zijn van de Bambix en niet zo hard als Liga. Ligr verkruimel ik alleen af en toe door een groentehapje als die wat dun is.

Ik zal zeker jouw opmerking onthouden! Thanx!

Terug
Bovenaan