Voeding aanmaken met kraanwater??

Goedenavond,

Ik heb eigenlijk een vraagje.. Op het buro werd mij gezegd dat ik de flesvoeding gewoon mocht klaarmaken met water dat op temp. is uit de kraan??

Ik krijg veel reacties dat dit vroeger ook niet mocht??

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?

Graag hoor ik jullie mening hierover

Groetjes carola mama van Daan van 3 maanden

Hoi hoi,

Ik heb een dochter van 18 jaar   en een zoontje van 4 maanden. Ik maak nu de fles klaar met kraanwater maar dan wel met koud en dan in de magnetron opwarmen tot de juiste temperatuur en dan de voeding ebij. 18 jaar geleden mocht dat indd niet toen moest je water koken en af laten koelen. Toen mocht je het voor de hele dag tegelijk klaarmaken maar dat mag nu schijnbaar ook nie meer al zei mijn kraamverpleegster dat dat geen kwaad kon, maar ik doe het dus maar niet.
Groetjes Michelle

hoi ik heb een dochter van 6 jaar en een zoontje van 6 maanden en bij mijn dochter mocht dat absoluut niet moest echt gekookt worden,
en nu kan ik het water uit de kraan gebruiken echt raar hoe snel alles weer veranderd.
wel doe ik koud water en warm dit in de magnetron op.
mvg mascha

Hoihoi,

Ik kook altijd het water voor mijn dochter (is nu 13 maanden). kleine moeite voor mij.  
Ik drink zelf namelijk ook nooit uit de kraan.. maar dat is persoonlijk natuurlijk..

groetjes

Jess

Bij mijn zoon, nu 2,5 moest ik het water ook altijd koken.
nu bij mijn dochter 10 weken mocht ik het water warm uit de kraan nemen. Heb dit de eerste 2 weken ook gedaan maar ik merkte dat ze daardoor juist meer ging spugen en krampjes kreeg. Mijn moeder zei toen, Daan kook het water gewoon weer is het toch zachter. Dit scheelde voor het spugen/krampjes heeel veel.
Dus ook nu kook ik het water toch nog ff, ze zijn nog zoo klein en kunnen naar mijn ervaring toch nog best last krijgen van kraanwater/kalk.

Ik vond het ook altijd onhandig warm water te nemen omdat ik dan bijna nooit dezelfde/juiste temperatuur had. Nu doe ik het gekookte water in de fles en warm het op in de flessenwarmer. Altijd de juiste temperatuur ideaal.

Hoihoi,

Wij hebben een dochtertje Evy van bijna 9 maanden. Ik heb eerst bv gegeven.
Toen ik over ben gestapt op fv heb ik eigenlijk vanaf het begin eerst het water gekookt en dan steeds de benodigde hoeveelheid water weer opgewarmd in de flessenwarmer.
Maar het leek alsof Evy de melk niet lekker vond. Toen ze 3,5 maans was zijn we op vakantie geweest in België. Hier dronk ze opeens stukken beter. Bij thuiskomst met de cb overlegd en overgestapt naar Barleduc water. Hier reageerde ze heel goed op en drinkt veel beter.
Als ik een pak Barleduc open, gebruik ik het de eerste 24 uur zo uit de ijskast en na de 24 uur kook ik steeds de benodigde hoeveelheid en zet dit in een voedingskan in de ijskast (als het afgekoeld is).

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ik denk altijd maar zo... het veranderd inderdaad zo vaak wat alleen maar wil zeggen dat het allemaal helemaal niet zoveel zal uitmaken! Uitkoken van speentjes schijnt ook alweer niet meer te hoeven?? 4 jaar geleden bij mijn zoon moest het nog tot 3 maanden...

Lekker je gevoel volgen dus!

heyhey

vroeger mocht dit idd niet, omdat er toen nog heel veel bacterien in zaten. nu word t water veel schoner gemaakt, waardoor het wel mogenlijk is.

de eerste 7 maanden heb ik bij mn dochtertje gewoon gekookt/afgekoeld water gegeven.

maar ik maakte het wel klaar voor de hele dag hoor. en dat ging dan gewoon de koelkast in (afgedekt)

sinds ze 7 maanden was, ben ik kraamwater gaan gebruiken.

koud en dan in de magnetron opwarmen.

de tip is alleen om even te kijken hoe je kleine daarop reageert (ivm krampjes die je kleine kan krijgen)

succes ermee

groetjes, do

Terug
Bovenaan