voeding baby 7 weken

Hallo allemaal. Onze dochter van 7 weken krijgt iom CB Friso comfort, dit ivm de moeilijke ontlasting die ze had/heeft (gaat nu beter). Ze weegt iets meer dan 5300g en mag dus volgens de verpakking 5 x 180ml+6 schepjes. Dit drinkt ze ook op, hoor. Nu is alleen het probleem dat ze nog zeker 6x dag komt voor de voeding. Meestal zit er 4 uur tussen maar soms komt ze al na 3 uur. Dit betekent dat we haar 5x 180ml+6 schepjes en 1x 150+5 schepjes geven. Die 180ml drinkt ze echt elke keer op. 's Nachts komt ze ook 1x, vannacht was het zelfs weer na 4 uur na de laatste voeding. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie tips voor mij?
Ook vind ik dat ze vrij onrustig is. Na het eten ligt ze even in de box of wipstoel maar na ca. 15 min begint ze te huilen en wil volgens mij alleen vastgehouden worden. Dat kan niet altijd omdat we nog 1 dochter hebben rondlopen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Hoe reageert ze op de voeding? waarschijnlijk is ze gewoon een hongerige baby, maar soms kan het zijn dat ze reflux hebben... dan sluit het maagklepje nog niet goed waardoor ze veel zure oprispingen hebben. Dat doet pijn en kan alleen maar weggedronken worden. Ook omdat je aangeeft dat ze na de voeding altijd huilt.
Spuugt ze ook veel? Iedere baby geeft wel eens wat op, maar vind je er meer dan bij je vorige kindje?

6 x 180 cc is echt teveel hoor. Dan krijgt ze 1200 cc melk op een dag en dat mag echt niet... is slecht voor de nieren. En ze groeien er dan veel te hard op.

Tja... wat moet je doen... ik zou toch even naar de huisarts gaan en als het uitgesloten is dat ze reflux heeft, dan zou ik voeding voor hongerige baby's gaan geven... dat hebben wij ook tot 6 maanden gedaan. Geef niet meer dan 1000 cc melk op een dag, wil ze 6 voedingen, verdeel dan die 1000cc over 6 flessen en doe er voor de rest dan extra water in... dat mag altijd wel. Of het werkt weet ik niet, maar het is ook goed voor de ontlasting.

Succes meid.
 
Hoe reageert ze op de voeding? waarschijnlijk is ze gewoon een hongerige baby, maar soms kan het zijn dat ze reflux hebben... dan sluit het maagklepje nog niet goed waardoor ze veel zure oprispingen hebben. Dat doet pijn en kan alleen maar weggedronken worden. Ook omdat je aangeeft dat ze na de voeding altijd huilt.
Spuugt ze ook veel? Iedere baby geeft wel eens wat op, maar vind je er meer dan bij je vorige kindje?

6 x 180 cc is echt teveel hoor. Dan krijgt ze 1200 cc melk op een dag en dat mag echt niet... is slecht voor de nieren. En ze groeien er dan veel te hard op.

Tja... wat moet je doen... ik zou toch even naar de huisarts gaan en als het uitgesloten is dat ze reflux heeft, dan zou ik voeding voor hongerige baby's gaan geven... dat hebben wij ook tot 6 maanden gedaan. Geef niet meer dan 1000 cc melk op een dag, wil ze 6 voedingen, verdeel dan die 1000cc over 6 flessen en doe er voor de rest dan extra water in... dat mag altijd wel. Of het werkt weet ik niet, maar het is ook goed voor de ontlasting.

Succes meid.
 
Hoi,

Ik heb 2 hongerige baby's gehad en gaf ze Friso Extra. Dit is speciaal voor hongerige baby's want er zit johannesbroodpitmeel in dat langer een verzadigend gevoel geeft.
Ja, zul je zeggen, dat zit ik weer met die ontlasting te kijken. Ons jongste had ook last van moeilijke ontlasting en toen gaf de kraamverzorgster de tip om ipv leidingwater, bronwater (dus spa of bar-le-duc) te gebruiken. Dat hielp bij ons zoontje heel goed. Dus ik weet niet of je leidingwater gebruikt? Zo ja, dan is dat nog het proberen waard.
Maar kan me heel goed voorstellen dat je af en toe niet meer weet wat je moet doen. Bij onze oudste hield ik me altijd strikt aan hetgeen wat ze maximaal mochten. Ook wat betreft het max. aantal cc van 1000 per etmaal, maar met de 2e ben ik daar makkelijker in geweest hoor. Ze kunnen makkelijk zeggen ze mogen niet meer, maar je laat je kind toch geen honger lijden? En al ga je er een dag een 100cc ofzo overheen dan krijgen ze daar echt niets van. Misschien heeft ze de dag erna het weer niet nodig, maar af en toe een dagje wel!
Het belangrijkste is ook, doe wat je moederhart je ingeeft en luister niet te veel naar anderen. Dat is wat ik van mijn hongerige kinderen heb geleerd.
Succes!
 
Hallo,

Geef je de voeding op vaste tijden of op verzoek?
Mijn zoontje krijgt ook flesvoeding. In het begin gaf ik op verzoek en daar werd hij erg onrustig van. Toen ben ik op vaste tijden gaan geven. Dat hielp enorm. Het was een paar daagjes wennen, maar hij had het zo door en was veel rustiger.

Geef je je kindje wel eens een speentje?
Bij het consultatiebureau zeiden ze, dat als een kindje steeds wil drinken, het ook kan zijn dat hij/zij gewoon wil zuigen. Sinds wij op vaste tijden geven, geven we tussendoor als hij wil zuigen een speentje en daar is hij ook heel tevreden mee.

Over het aandacht geven:
Mijn zoontje had eerst ook heel veel aandacht nodig, maar sinds hij zelf wat dingen kan is dat weer over gegaan. Hij verveelde zich in het begin erg. Wat hielp was om in de box iets op te hangen waar hij met z'n voetjes tegenaan kon trappelen (toen hij nog te klein was om iets vast te pakken) dat dan lawaai maakt. Dat vond ie helemaal geweldig: hij maakte zélf geluid. Ook dingen om tegenaan te slaan vond hij heel leuk.

Hoop dat dit je een beetje helpt.
Succes!
 
Hoi,

Mijn dochter heeft ook heel lang 6 flessen gehad hoor. Op het cb zeiden ze over moest naar 5 flessen van 210cc + 7 schep. Dat deed ze ook vanzelf. Ze regelen het vaak zelf wel.

En dat ze niet meer dan 1000cc mogen op een dag... Tja, je hebt zelf toch ook de ene dag meer zin aan eten dan de andere? Mijn dochter heeft een hele poos ''teveel'' melk (1300cc) gekregen en ze is supergezond en op het cb zijn ze zeer tevreden! Ze is nu 15 maanden en nog altijd dol op melk en zit nog altijd aan de max hoeveelheid melk op een dag. Kortom gewoon je eigen gevoel volgen en goed kijken naar je kindje.

Wat ik deed als ze graag bij me wilde zijn en het niet kon was haar in de wipstoel vlakbij me zetten zodat ze me zag en ik bleef tegen haar praten of zingen. Een speentje en/of een knisperboekje hielpen ook goed!

Succes!!
 
Hoi,

Wat een ramp he het regelen van de voeding. Ik werd er zelf erg onrustig van. Maar toen ben ik inderdaad gewoon naar mijn eigen gevoel gaan luisteren en toen ging het stukken beter. Wanneer jij rustig bent wordt je kindje dat meestal ook. En als ze nu iets te veel eten maakt dat naar mijn idee niet uit hoor. Als ze eenmaal gaan kruipen en lopen gaat het gewicht er vanzelf weer vanaf. Als ze maar niet echt een ongezond gewicht krijgt. Als dat niet zo is gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Het cb geeft advies en zeggen niet dat je het moet doen.

En mijn zoontje wilde in het begin ook nooit op zichzelf liggen. Hij werd dan heel erg boos. Zette hem vaak de wipstoel en dan was hij meestal wel tevreden. Dan kon hij meer zien wat hij erg leuk vond. En ik denk dat het vooral verveling was, want toen hij zelf wat meer kon doen, bijvoorbeeld dingen pakken. Toen was hij wel tevreden als ikhem even in de box legde. Dus het komt vanzelf wel weer goed.

Succes.
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie!
Ik heb toch maar met het cb gebeld en ze vonden de hoeveelheid melk ook veel maar soms zijn er gewoon kindjes die meer drinken dan normaal, zeiden ze. Ik ben overgestapt op de Friso Extra (voor hong. baby's) maar ga het nu combineren met Friso Comfort omdat haar ontlasting weer erg moeizaam ging. We geven idd bronwater, geen kraanwater. Ook krijgt ze Kindicol van VSM, hopelijk helpt dat wel. Tja, het blijft idd lastig, die voeding. Vannacht kwam mevrouw weer om 3 uur, dat is dus 4 uur na de laatste voeding (voor hong. baby's). Ik dacht dat meen je niet, hoe kan dat nou??? We hebben haar gewoon laten huilen, het duurde even maar uiteindelijk viel ze in slaap en kwam om 5 uur. Toen wel fles gegeven maar maar 150 ipv 180. Ik denk dat we het zo gaan proberen af te bouwen. Hopelijk werkt dat wel! :)
 
Terug
Bovenaan