Voeding bij een kind van 2 jaar

Hallo,

Mijn zoontje is bijna twee en het is een hongerig kind , hij eet het volgende

Ontbijt
Beker melk met twee boterhammen

Tussendoor
fruit of koekje met diksap

Lunch
Beker melk met twee boterhammen

Tussendoor
een stuk fruit

Avondeten eet ie alles op

Aan dit schema heeft hij neit genoeg, hij blijft heel de dag zeuren om eten maar ik probeer het te negeren maar soms geef ik hem extra soepstengels of zo

Hij is best flink 15 kg en 92 cm

Wat is het voedingschema van jullie kindjes van twee jaar , ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Jeannette
 
Hoi hoi. Ons zoontje is 2 jaar en 4 maanden en kan ook zoveel wegwerken!
Ontbijt: bord pap (200 cc melk + volkoren groei-pap)
Tussendoor: stuk fruit + koekje (soms 2)....
Lunch: melk + 2 boterhammen
Na slaapje: bakje yoghurt of weer fruit
Tussendoor: koekje of snoepje (ook afh. van waar we zijn....opa en oma=snoepen!)
Avondeten: met de pot mee, soms nog Olvarit-potje (lekker makkelijk als we weg zijn) + toetje (yoghurt, kwark of vla o.i.d.)

Verder vraagt ie de hele dag nog meer snoep. Af en toe krijgt ie een rijstewafel, maar soms ook wel een tuc-je of een klein bakje chips (bijv. in de weekenden). Wij zelf eten dat ook af en toe en dan mag hij ook wat. En z'n avondeten lijdt er meestal toch niet onder.

Als ik jou opsomming zie, valt het denk ik best wel mee. Hij krijgt alles binnen wat ie 'volgens de boekjes' moet hebben aan bouwstoffen. En af en toe iets extra's mag toch best!?

Veel succes!
Patricia
 
O ja.....die van ona is ook nog eens vrij tenger (heeft ie van z'n vader...).
ca. 94cm en ca. 13 kilo. Dat zorgt er soms ook wel voor dat ik denk, ach.....nog een koekje kan geen kwaad! Doei, Patricia
 
Jeetje wat een goede eters hebben jullie zeg. Ik wou dat mijn zoontje zo goed zou eten.
Wij zijn rustig een uur aan het tutten voordat er eens 1 boterham inzit.

Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat m'n zoon op m'n vrije dagen uitslaapt tot een uur of tien, vervolgens tussen 2 en 5 z'n middgadut doet en om half acht weer naar bed gaat. We hebben dus ook nauwelijks tijd om te eten, want tussen z'n slaap door is hij wel   heerlijk aktief.

Overigens is hij ook ong 13 kilo en een cm of 90 (consultatieburo is al weer een hele poos geleden)

Groetjes,
Monique
 
Hoi Jeannette,

Onze Tijn is ook hongerig; maar dat is voor jou niks nieuws...hhahaa

Ontbijt: melk met 1 boterham
tussendoor: fruit met diksap soms doosje rozijntjes
lunch: melk en 2 boterhammen of 1 boterham met wat gebakken ei of knakworstje.
tussendoor: fruit met diksap
avondeten: alles op: schepje aardappelen en schepje groenten en stukje vlees. Yoghurt toe. Met pasta of nasi of iets dergelijks kan ik blijven opscheppen zo lekker vindt ie het!
voor het slapen gaan nog een flesje melk

Ook Tijn zeurt de hele dag om eten of snoep; naar mijn idee is dit meer aandacht vragen dan dat ie werkelijk honger heeft. Hij komt echt niks tekort zoals je boven ziet. Dus leidt ik hem af door stukje te gaan lopen/fietsen of met hem te spelen.Werkt bij ons perfect in ieder geval.

Groetjes Judith......snel weer msn'n...????
 
Hallo,

Mijn dochtertje van 2 is klein en tenger. Ze is 82 cm lang en 11 kilo.
Ze eet ong. het volgende op een dag.

Ontbijt:                        270 cc melk met pap (lekker stevig)
Tussendoor:         2 bekers sap en stuk fruit (heel soms koekje)
Lunch:                          0,5 tot 1 bh (meestal eet  ze maar 4 stukjes) en
                                            1 beker warme melk, gaat altijd op.
Tussendoor:         2 bekers sap en stuk fruit/koekje/rozijntjes
Avondeten:              Bijna niks, 2 stukjes vlees, 1 hapje aardappelen en groente
                                             (als we geluk hebben eet ze meer). Toetje, wil ze ook niet altijd.
Tussendoor:         1 beker sap en soms een beker warme melk.

Ook krijgt ze wel een chippies of andere versnaperingen, maar echt gek is ze niet op snoepjes of zo. Chippies wel en koekjes!!!!

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
 
Hoi,
Nou die van mij eet weinig avondeten! Hij is 2 1/2. Net naar cb geweest. Is 92 cm en bijna 14 kg. Groeien doet hij wel goed, vind dat wel bijzonder als je avondeten bestaat uit 1/4 bal gehakt en een bakje yoghurt! De rest eet hij gewoon niet op. Groente en aardappelen of rijst, bami of macaroni eet hij niet. Krijgt hij natuurlijk wel gewoon aangeboden. Is erg frustrerend. Er is niets waar je hem blij mee kunt maken. Ook patat eet hij niet!
Volgens cb komt dat vanzelf goed, geen aandacht aan geven, maar dat is zo moeilijk! Zeker omdat het al zo lang duurt(3 kwart jaar) Zijn er meer mensen die daar ervaringen mee hebben?

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan