Voeding bij een kind van 2 jaar

Hallo Jeannette,

wow, ik wilde dat mijn dochter van  2  zo goed zou eten!!!!

'sochtends krijgt ze bambix (ze lust nl geen melk en zo krijgt ze het stiekem toch binnen) en een half broodje (meer wil ze echt niet)

tussendoor een stukje fruit of een koekje/doosje rozijntjes en iets te drinken

,et de lunch een beker drinken en een broodje (die ze niet altijd helemaal opeet)

tussendoor een stuk fuit en iets te drinken

en 's avonds....ja 'savonds... warmeten wil er dus echt niet in! soms een stukje aardappel of een stukje vlees, maar dat is het dan ook....

wees blij dat jouw moppie zo goed eet, want ik zit af en toe met mijn handen in het haar... gelukkig is ze goed op gewicht (12 kg en 87 cm) want anders...

maar ik snap dat een kind dat altijd honger lijkt te hebben je ook grijze haren kan bezorgen...

sterkte ermee



 
HOi hoi



Mijn dochter van 2 jaar en 2 maanden eet het volgende:



's ochtends een cracker of ontbijtkoek en een boterham



tussendoor koekje of snoepje



tussen de middag een boterham



tussendoor fruit



's avonds met de pot mee. Niet zoveel, ze is niet zo dol op warm eten,   en dan nog een toetje



Als ze vraagt om meer snoep of koek, dan kan ze een stuk fruit krijgen. Hier is ze dol op, dus dat accepteert ze goed.



Groetjes Ria

 
mijn zoontje 2jr en 4mnd

ontbijt pap 200cc melk met bambix 15mnd

tussendoor rozijntjes

middag 2broodjes

na slaapje stuk fruit en soms stukje  chocola ( is eigenlijk het enigste wat hij aan snoep krijgt )

avond eten eet hij zijn bordje leeg

hij drinkt per dag bijna een liter vocht
spa clear, water en soja melk

als ik een broodje tussendoor eet snoept hij daar ook van mee en soms krijgt hij een koekje.

mijn zoontje praat niet en vraagt dus ook nooit om eten dus ik weet nooit wanneer hij honger heeft kan soms best vervelend zijn want soms heeft hij wel een periodes dat hij meer trek heeft want dan gaat hij een raar geluidje maken beetje huilerig als ik zijn bordje pak om te gaan eten. en komt hij er gauw aan rennen.
dan denk ik ga toch praten dan begrijp ik je beter maar ja


 
Hallo onze dochter van bijna 2 eet het volgende

's ochtend een boterham met kaas of pasta en een kop thee (of 2) of een fles pap
's middags een boterham met een bekertje melk
's avonds een beetje aardappels, groente en vlees of vis en natuurlijk altijd een toetje.

Wat betreft tussendoortjes is het maar net waar we zijn. Ze is heel erg dorstig en drinkt wel 4 tot 5 bekers vocht (limonade, thee, water) extra op een dag. Daarbij eet ze vanalles. Ze is gek op olijven en stokbrood met kruidenboter. Als ze maar kan dippen.

Voor pannekoeken en patat hoef je haar niet wakker te maken.

Ik moet wel zeggen dat wij zelf erg makkelijk zijn. Als ze geen honger heeft dan maar niet dan komt het de volgende keer wel weer. Ik ga er geen drama van maken want dan wordt het zo ongezellig het eten en het moet toch een beetje gezellig zijn.
 
Terug
Bovenaan