Voeding CB

Wat je misschien kan geven als je dat nog niet geprobeerd hebt is van ella kitchen melty sticks, van die chips achtige stengels is vanaf 7 maanden en zijn langer dan een Langevinger, dan smelt zo goed als in je mond en zeker als ze er op gaan sabbelen, hierdoor kunnen ze er zo goed als noet in stikken en leren te kauwen en door te slikken 
aterkte! 
 
Wat super lastig voor jullie! Het is super goed dat jullie oefenen, maar soms heb je gewoon wat hulp nodig. Nu is wel het moment dat je kindje echt niet meer genoeg heeft aan flessen, dus hij moet wat meer vast gaan eten. Hij krijgt natuurlijk wel fruit en groente, maar ook brood is belangrijk. Probeer je ook wel pap te geven op een lepeltje? Ik zou gewoon een afspraak maken met een logopedist. Baadt het niet dan schaadt het niet! En... niet onzeker worden! Jullie doen het hartstikke goed. Misschien met wat tips doen jullie het gewoon nog beter. 
 
Lieve mama,
Mijn kleine is 2 weken geleden 1 jaar geworden maar het is een pré en dysmatuur kind. Onze zoon weigert ook alle groente en fruit dat gepakt oid is. Alleen alles geheel glad gemalen en op vla dikte dat eet hij heel erg goed, beter dan gemiddeld. Onze zoon verslikt zich zeer zeer vaak als hetgeen dat hij krijgt te dun is.
Wij zijn heel blij met de logopedie, ik was er eerst huiverig voor hoor. Maar die hebben zoveel goede tips. Echt zoveel beter dan het CB. Steeds weer als ik op het CB ben dan is het bijna " vechten " want ja de kleine man doet het net wat anders dan wat zou moeten. 
Nou en?? Ons mannetje eet alles qua groente en fruit en vlees vis etc. En dat vinden wij zoveel meer belangrijk. Hij groeit in zijn lijntje best goed. ( geboorte 34 cm en maar 925 gran) nu precies 7 kilo en 70 cm. 
Om een idee te geven van zijn voedingsschena als ontbijt 90ml fles en de rest pap, 09.00 200 vers gemaakt fruit, 11.00 90ml pap én 100 gram verse groente,14.00 tussen de 200 en 275 gram groente/vlees/Vis etc. En om 19.30 120ml fles/pap.
Dikke knuffel en ga vooral door op jouw gevoel. Iedereen roept maar wat maar jij bent moeder en baas!
 
Ik zou wel een afspraak bij de logopedist maken. Baat het niet, dan schaadt het niet. Wie weet heeft hij/zij goede tips en adviezen voor het eten van vaste voeding en wordt het voor jullie allemaal leuk. 
Verder zou ik dat stukje stokbrood niet afpakken. Je schrijft dat hij gaat spugen van grote stukjes. Dus gaat het mis, dan kun je er eigenlijk wel op vertrouwen dat hij gaat spugen en niet stikt (denk ik). 
 
Terug
Bovenaan