voeding en doorslpaen

mijn zoontje is nu 2 maanden en slaapt snachts nog niet door.
Hij gaat vaak  na  de voeding  van 9  uur al de nacht in en komt dan weer rond 2 uur en 6 uur ong. Hoe kan ik hem door laten slapen want ik hoor veel mensen om me heen dat hun kleine al door sliep met 3 weken???
Ik  ben nu over aan het stappen op fles voeding (nutrilon) en er staat dat hij 5 voedingen over 24 uur mag maar dat red hij niet hij komt vaker kan het kwaad als ik hem meer geef??
Dat komt omdat hij nog gewend is om 7 a 8 keer over 24 uur te eten van de borstvoeding.
als hij 5 keer over 24 mag eten dat zou in houden dat er ong.3.5 uur tussen zou moeten zitten en dat hij dan 7 uur moet doorslapem maar dat doet hij niet hj zou dan nog een keer inde nacht komen...
Graag wil ik hier advies over

Hoi jo jo,

Wat betreft het overstappen van bv naar de fles kan ik je aanraden eens te bellen met borstvoeding natuurlijk of la leche league. Of op borstvoeding.com staat ook heel veel.
Dat doorslapen met 3 weken is echt wel een uitzondering hoor! Je moet gewoon dikke mazzel hebben als je kindje dat doet. Het enige waarmee ik wel een beetje heb kunnen sturen is ze overdag om de 3 uur voeden en niet meer uren ertussen. Dan kunnen ze overdag het meerendeel drinken en zou het 's nachts minder kunnen gaan worden.
Onze oudste sliep met 2 weken al van 12 tot 6. Onze jongste sliep met 6 maanden pas door. Daar wen je wel aan trouwens en is het met de borst makkelijker dan met de fles om 's nachts even te voeden. Maarja, ik ben dan ook wel voor bv als het even kan :)

Succes ermee! Jo

Hoi,

Misschien kun je de dag zo indelen dat hij zijn laatste voeding iets later krijgt (rond 23.00), dan heb je kans dat hij wat langer doorslaapt. het is niet erg als je je kindje voedt als hij nog geen honger heb. Dit werkte bij ons erg goed. Ze sliep dan door tot 6 uur ongeveer. Toen ze een maand of 3 was heb ik een beetje Nutrix toegevoegd en toen sliep ze vanaf de 23.00 voeding door tot 8 uur. Toen ze steeds langer ging slapen (uiteindelijk een keer zelfs tot half 11) heb ik de 23.00 fles vervroegd en uiteindelijk laten vallen.

Succes!

groetjes,

Desiree

Hoi,

Ik zou inderdaad de laatste voeding rond een 23:00/23:30 geven.
Als laatste voeding kan je ook Nutrilon voor hongerige baby's geven misschien dat ze dan langer doorslaapt.
Mijn zoontje sliep pas na 6 maanden door. Hij kwam elke ochtend om 05:00 en wilde echt zijn fles.
Nu is hij 11 maanden en drinkt al vanaf 7 maanden amper zijn flessen meer leeg. In het begin was ik bang dat hij te veel kreeg omdat hij 's nachts nog kwam en nu ben ik weer bang dat hij te weinig krijgt.
Ik hoorde ook alleen maar verhalen van kinderen die met een maand al doorsliepen maar niet alle kindjes zijn hetzelfde.

Nog even volhouden ( heel vermoeiend vooral als je weer aan het werk moet) maar uiteindelijk gaan ze vanzelf doorslapen.

Sterkte ermee.

Gr. Kim ( Kai 17/10/05)

Hoi,

Die van ons is 6 1/2 week en slaapt ook zeker nog niet door. Hij krijgt om 2300 uur laatste fles poedervoeding (de rest vd dag krijgt hij bv) en dan komt hij om 3.00 en om 6.00 uur weer.......als we geluk hebben, want soms is het ook 2.00 uur en/of 5.00 uur. Als hij dus eerder komt dan probeer ik hem niet te geven en te rekken met een speentje. Dat gaat opzich wel, maar op een gegeven moment wil hij toch gewoon eten.

Heb eerlijk gezegd niet het idee dat dit snel voorbij zal zijn.
Ik probeer me er maar op in te stellen, maar ik ben wel vreselijk moe zeg....gaap!

Ik hoop maar dat onze kindjes het stiekem toch snel gaan leren.

Sterkte!

Oh ja, door die bv weet ik natuurlijk niet wat hij per voeding binnen krijgt. Maar zijn laatste fles maakt mijn vriend 135 cc....en dat drinkt hij nooit op. Terwijl er op de achter kant van het nutrilon pak staat dat hij wel 165 cc zou mogen hebben.

Ik heb nu vandaag een grotere speen gekocht....misschien lukt het daarmee om hem wat meer te laten drinken, waardoor hij het langer uit kan houden snachts.....hoop hoop!

Volgens mij verstaat iedereen  wat anders onder  "doorslapen". Het klinkt heel stoer, maar meestal vind ik het geen doorslapen... Als je aan mensen doorvraagt wat ze verstaan onder doorslapen word ik daar niet enthousiast van!
Mijn zoon is 8 weken en doet het heel goed! Ik geef bv en ook ik kom vaak zo uit dat ik rond 20.00 uur of 21.00 uur voed en daarna komt hij vaak pas weer rond 3 of 4  uur 's nachts. Daarna komt hij dan weer om 8.30 of 9 uur. Ik vind dit perfect! Ik kan 's avonds op tijd naar bed en heb 's nachts maar één onderbreking voor een voeding. Ook kan ik dan 's ochtends op een mooie tijd mijn bed uit (na de ochtendvoeding).
Op de zwangergym vertelde iemand mij dat haar dochter al doorsliep met 4 weken, maar dat hield het volgende in: zij voedde nog om 23.30/0.00 uur, daarna weer om   6.30 / 7 uur. Nou, dat klinkt leuk, maar zou ik niet blij mee zijn. Dan kan je zelf dus pas na 0.00 uur gaan slapen en ga je dan na 7 uur 's ochtends weer je bed in? Zo niet, dan heb je dus 2 onderbrekingen per nacht!!
Ik heb nu nog zwangerschapsverlof en vind dit ritme heerlijk. Die nachtvoeding verplaatst vanzelf wel meer naar de ochtend toe (als het goed is... hihi)....

Hoi,

heb je overlegt voor je ging overstappen op kv?

Het beste voor je borsten is per week een voeding vervangen (om borstontstekingen te voorkomen).

Ik zou eerst hetzelfde ritme als nu aanhouden. (Is  denk ik logisch dat hij  nu dat flesje nog niet helemaal leeg drinkt).  Dan kun je de hoeveelheid kv die hij op een dag mag hebben verdelen over het aantal voedingen.  Eerst nog niet kijken naar hoeveel hij per fles mag drinken.
Meer zou ik niet geven, is niet goed voor de nieren!!!
Als je straks helemaal over bent op kv kun je op zoek naar een nieuw ritme, zodat hij misschien per fles meer gaat drinken en ook minder vaak.

Doorslapen kun je trouwens niet afdwingen... M'n eerste twee sliepen op kv pas na 3 jaar door. M'n derde op bv na 8 weken van 23:00 tot 7:00 en na 8,5 maand van 19:00 tot 7:00...
Ligt vaak meer aan het kindje zelf dan aan het soort voeding dat het krijgt.

Als je nog vragen hebt horen we het wel, succes ermee, Joke.

Terug
Bovenaan