voeding en doorslpaen

Hallo,

Met 3 weken doorslapen is echt een uitzondering! Laat je niet gek maken. Als een baby voor nacht voeding komt, geeft het alleen aan dat hij/zij dat nodig heeft.

Kevin heeft altijd flesvoeding gehad. Overdag voeden we op de "klok" en 's nachts op verzoek. Kevin sliep door toen hij 10 weken was, omdat wij met 10 weken begonnen wijn met de Ria Blom methode Regelmaat en Rust. Dat werkte heel geod voor Kevin. Wij hanteren de schema van: 7 uur/ 11uur/ 15uur/ 19uur en 22uur. Als hij 's nachts kwam voor voeding, zeg maar rond een uur of 3 - 4. Dan maakte ik een klein flesje klaar (bijv 60-100cc) en om 7 uur maakte ik hem wakker voor zijn eerste fles. Kwam hij heel vroeg in de ochtend, bijvoorbeerd rond 4-5 uur, probeerde ik het te rekken met een speen. Soms lukte dan en hij sliep dan door tot 6 uur. Dan was zijn eerste fles om 6 uur.

Succes ermee!

Loekie & Kevin 15 weken

Hoi

Tristan is nu 4,5 maand, en komt zo'n 3-5 keer in een nacht. Ik kan er eerlijk gezegd niet zo mee zitten. Ik vind het wel gezellig.

Vaak bedoelen mensen met doorslapen niet echt doorslapen, is mijn ervaring. Ze  krijgen dan 's nachts misschien geen voeding meer, maar pa of ma mag er nog wel even tig keer uit om de speen weer terug in de mond te doen. Nou, dan voed ik liever even een paar keer

Bedenk je dus wel dat flesvoeding geen garantie geeft op "doorslapen"!

Groetjes
Eleanor

Hallo jojo,

Als eerste: iedere baby is anders, de een slaapt na 3 weken door de ander pas na een paar maandjes.dat is helemaal niet erg.Je moet hem de tijd geven om eraan te wennen.Er komt een dag dat hij doorslaapt.
Ik lees dat je overstapt naar flesvoeding, er staat op het pak precies heoveel en hoevaak hij de voeding mag hebben.Je kunt ook proberen om van 7 naar 6 voedingen te gaan en daarna naar 5 voedingen.Hij is nog aan die 8 voedingen gewend.Zo kun je langzaam afbouwen.

Je kunt ook proberen om hem het sàvonds in bad te doen en dan de voeding te geven meestal zijn ze na het badje moe en vallen ze sneller in slaap.
Ook kun je proberen om in het begin de laatste fles om 23:30 uur te geven, dan zal hij zich later in de nacht melden of hij slaapt door tot 7 uur.En als hij dan doorslaap kun je zijn laatste fles eerder gaan geven.zo heb ik dat ook gedaan.

mijn zoontje nick slaapt al ongeveel sinds 1 week goed door.Ik geef flesvoeding en hij krijgt 5 voedingen per dag.Dat is om de 4 tot 4,5 uur een voeding.Soms red hij dat niet, dan geef ik hem wat eerder de voeding of ik geef hem 30ml voeding, om het een beetje te overbruggen.Dat is helemaal niet erg, het moet natuurlijk niet elke dag voorkomen.
Ik doe hem rond 18;30 uur in bad en om 19;00 uur krijgt hij de voeding.daarna gaat hij naar bed.Om 23:15 uur maak ik hem wakker  voor zijn laatste voeding voor de nacht, hij slaapt vrijwel meteen weer in.
En als hij s`nachts wakker wordt dan pakt hij zijn duimpje  ( ik help hem door natuurlijk bij ) of ik knuffel hem even.
Het heeft zeker een tijdje geduurd voordat hij doorsliep.Hij melde zich eerst altijd nog om 4 uur en dan weer om 7 uur, ik had vaak geen energie meer om wat te gaan doen.
Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
ik hoop dat ik je voldoende tips heb gegeven en dat je er wat aan hebt.
Bedenk wel het heeft zijn tijd nodig, zolang je er zelf rustig onderblijft is het goed.Zorg ook voor je eigen rust, ga eens het s`middags  als je kindje slaapt ook wat rusten.
Ik wens je heel veel succes.

Groetjes chantal.

Terug
Bovenaan