Voeding en slaapjes bij 12 weken?

Hoi,
Mijn kereltje is nu 12 weken en krijgt de volgende voedingen:
7.45 uur        180+ 6 schepjes nutrilon
11.00 uur      ''  
14.30 uur     ''
17.30 uur     ''
20.15 uur     ''

Hij slaapt sinds 2 weken goed door en de laatste fles gaat nu eerder (was 21.30ur), dan voorheen. Daarna gaat hij naar zijn bedje en slaapt dus door tot 7.30 uur ongeveer. Nu vind ik het natuurlijk heerlijk dat hij zo goed drinkt en slaapt, maar doodat hij nu vroeger naar bed kan, heb ik dus een beetje geschoven met de voedingen. Er zat eerst steeds 4 uur tussen. Nu denk ik eraan om over te gaan op 4 voedingen, maar ben bng dat hij dan misschien weer 's nachts gaat komen. Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn jullie voeding/ slaapschema's rond de 12 weken?

Lukas is nu 12 wk. De eerste voeding krijgt hij tussen zes en zeven. De laatste altijd om elf uur. Hij is sinds kort over op 180 cc. Dat gaat nog niet altijd op.
Hij krijgt vijf voedingen. Rond een uur of vijf s'nachts moet ik meestel ff een speentje geven om hem weer in slaap te krijgen.

De voeding van elf uur is een ramp. Hij is nauwelijks nog wakker te krijgen. Volgende week moet ik naar het CB en dan ga ik ff vragen wat ik daar aan kan doen. Ik durf het ook niet vroeger te geven omdat hij dus rond een uur of vijf al wakker wordt.

Annemieke

patrick is nu 11 weken en slaapt sinds vorige week door tot 7 - 8 uur. Heerlijk.
Hij kreeg hiervoor nog 6 voedingen maar dat zijn er nu 5 geworden. Hij krijgt ongeveer 180 ml. soms 190 maar meestal drinkt hij de fles niet eens leeg.

Nu heb ik ook een vraag. slapen jullie baby's tussendoor nog?
Patrick zijn schema
7 uur fles daarna slapen tot half 12 ofzo.
12 uur fles daarna slapen tot een uur of 3.
dan krijgt hij om  16 uur weer een fles
19.30 uur weer fles
23.00 uur weer fles
meestal is hij na 16 uur wakker tot 21 uur dan valt hij weer in slaap. Soms ook niet. overdag is hij ook wel eens wakker maar valt meestal na een uurtje weer in slaap.

Hoe doen die van jullie dat? en waar laten jullie ze slapen? Bed,box?

groetjes sacha

Hoi hoi,
Dit is noou precies hetgeen ik me vandaag ook af zat te vragen. Ik heb het gevoel dat ik met David, 10 weken oud, een beetje aan het rommelen ben.

Zijn voedingen:  

7.00 uur,
10.00 uur
13.00 uur
16.00 uur
19.00 uur

Dit is het ongeveer, ik geef borstvoeding dus soms is het wat eerder of later. David slaapt 's nachts door en slaapt overdag ook nog erg veel. Soms vraag ik me af of dat wel normaal is: hij is echt maar een paar uurtjes per dag wakker!  
Wat ik me dus ook afvraag  is, wanneer moet ik hem overdag in zijn bedje leggen en wanneer moet ik hem in de box leggen? Ik ben van mening dat een kindje het beste kan slapen in  zijn bed, maar dan ligt hij wel erg veel in bed!

Ik zat nu te  denken hem tussen de tweede en derde voeding naar bed te brengen en tussen de vierde en vijfde  voeding. Dan na de laatste voeding even ophouden tot 20.30 uur, eventueel nog een klein slokje drinken en dan naar bed. Maar hoe doe je dit dan weer als je weg moet, plannen jullie alles volgens het ritme van je kind?

Groetjes Sascha.

Hoi,

Yari is nu bijna 15 weken, en ik geef flesvoeding.
Zijn schema:

7.00 uur beginnen we de dag met een flesje 180 cc (incl. voeding ) nog ff wat spelen op bed, wassen, kleren aan.

8.30 uur Yari gaat weer naar bed.
10.30 uur Yari wordt nu meestal wakker.  Ff in de box spelen en flesje van 180 cc drinken
om 11.00 uur
Dan nog ff op schoot spelen. Ook vaak nog ff in de box.
12.00 uur Yari gaat weer naar bed.
14.30 uur Yari wordt weer wakker, ff spelen, en om 15.00 uur flesje 180 cc drinken.
16.30 uur Yari gaat weer naar bed.
1830 uur Yari wordt wakker, ff spelen en om 19.00 uur flesje van 180 cc, ff spelen,in de box, pyama aan.
1930 uur weer naar bed.
23.00 uur Yari wordt vaak zelf wakker, flesje 200 cc.

Sorry ik drukte op plaats bericht, maar was nog niet klaar.
Yari ligt dus ook heel veel in bed, maar langer ophouden heeft bij hem geen zin, hij wordt dan huilerig en nu als ik me aan dit schema hou dan huilt hij alleen als hij erge honger heeft. Verder hoor ik hem nooit. Hij lacht  de hele  dag en is hartstikke tevreden, dus wat wil je nog meer. En als hij dan wakker is ben ik ook vaak de hele tijd met hem bezig...

En inderdaad plannen we weggaan aan aan de kids, tja het is ff niet anders maar onze kids gaan overal mee naar toe en mogen dan gewoon daar evt. slapen als het bedtijd is.
En ik moet zeggen dit gaat vaak heel goed.

Groetjes Marina.

Hoi,

Die van mij is nu 11, 5 weken en zijn schema ziet er als volgt uit:

6 a 7  uur            wakker
7                                  eerste voeding (BV)
8.30                          weer naar bed...vervolgens is ie rond 9.30 meestal wel weer wakker
11.00                  2de  voeding (KV 200 cc)
12.00                        weer naar bed
14.30                        wakker
15.00                        3de  voeding (BV)
Daarna gaan we vaak wandelen en spelen etc.  
Einde van de middag is vaak moeilijk....dan is ie moe maar wil niet slapen. Ik leg hem wel op bed (ligt ie  nu ook), maar hij valt niet in slaap en blijft mekkeren....erg irritant.

Vervolgens  moet ik echt moeite doen om het allemaal vol te houden tot +/- 18.30. Dan krijgt hij zijn 4de voeding (KV 200 cc) en gaat  rond 19.00 naar bed.
Om 23.00 uur krijgt hij nog een voeding (KV 165 cc...deze drinkt hij nooit leeg). Voor deze voeding moeten we hem wakker maken.

En dan  snachts krijgt hij nog rond 3 uur de borst.  

We hopen dat die nachtvoeding er langzaam af gaat, want we  zijn de gebroken nachten wel een beetje zat.  

Overigens gaat  het wel al beter  sinds ik de bv aan het afbouwen ben. Meneer wordt nog maar 1x snachts wakker ipv 5 of 6 keer....joepie...

Het zou  beter voor hem zijn als ie einde van de middag ook nog even zou kunnen slapen....

Terug
Bovenaan