voeding en slaapschema 14 maanden

Kunnen jullie me even vertellen hoe jullie dag eruit zag met een 14 maandertje? Ging die nog 2 keer slapen, hoe lang sliepen ze dan en hoe laat gingen ze 's avonds slapen, wat aten ze wanneer??

grtjs, Bea
 
Hoi hoi

Ikheb eenzoon van 13 maanden en zijn dag ziet er ongeveer zo uit:

Tussen half 6 en 6 wakker worden, een fles melk.
Dan bed weer in voor een uurtje

Als wij ontbijten,bied ik hem ook een halve boterham aan ( eet vaak maar een paar stukjes)

Tussendoor drinken (dixsap) en fruit of een soepstengel/ liga

Tussen de middag ( tussen 12 en 12.30) een boterham en een glas melk.

Tussendoor drinken en fruit of soepstengel/ liga

Avondeten met de pot mee. En een toetje erachter aan. Vaak gele vla met yoghurt ( is hij gek op!!)

Voor het slapen gaan nog wat drinken.

Hij gaat overdag de ene dag 1 keer slapen en de andere dag 2 keer. Hangt er echt vanaf hoe hij zich voelt.
Ik hou wel altijd het middagslaapje na het brood eten aan. Dan gaat zijn zus ook slapen, dus dan heb ik echt even mijn handen vrij.

'sAvonds gaat hij tussen 19 uur en 19.30 naar bed.

Groetjes Ria
 
Hallo,

Hier dochtertje bijna 14 maanden. Haar schema is als volgt:

7.00uur wakker eet dan 1 a 1 1/2 boterham + 120 cc melk
8.00uur tot 10.00uur slapen
10.00uur fruithap + drinken
drinken doet ze trouwens ook tussendoor
12.00uur 1 a 2 boterhammen + 120 cc melk
12.30uur slapen tot ongeveer 14.30uur
drinken + koekje uit bed
17.30uur eet ze met de pot mee met yoghurt als toetje
19.30uur 180cc nutrixpap gemaakt van  halfvolle melk en dan aangeboden  uit een bordje
20.15uur naar bed tot de volgende ochtend
 
Hoi, Tygo is 13 maanden en zijn schema ziet er al maanden zo uit:

7-8 uur wakker en een papfles
9.30 uur fruit (gewoon uit het vuistje) en evt. sap
11.30 uur boterham, sneetje peperkoek en melk
12 uur naar bed, half 3, 3 uur wakker
3 uur fruitreepje, koekje en sap
17-17.30 uur eten (over het algemeen met de pot mee) en een toetje
19 uur naar bed

Tygo krijgt nog een laatste fles. Dit is zo omdat hij veel ziek (in het ziekenhuis gelegen heeft enz)  is geweest, we zijn die nu aan het afbouwen en dat gaat prima.
 
Tygo heeft nooit veel slaap nodig gehad en slaapt dan ook al vanaf zijn half jaar nog maar 1 keer op een dag, namelijk om 12 uur. Verder is hij heel de dag wakker en aan het spelen.
 
Hallo Bea,

Onze kleine meid is nu bijna 14 maanden en heeft een strak schema, dat werkt het beste voor haar en voor mij.
Het schema is als volgt:

7.30/8.00 uur  wakker worden en Brinta pap eten
  9.30 uur  kaakje of iets dergelijks met flesje sap
10.30 uur  naar bed
12.30 uur wakker worden en warm prakje eten (ze eet tussen de middag  
                              warm  omdat  ze 's avonds daar erg energiek van wordt), met flesje thee.
15.30 uur fruit (vers) met flesje sap
16.00/16.30 uur naar bed
18.00/18.30 uur wakker worden en 2 boterhammen eten met flesje thee.
20.00 uur naar bed met een flesje dreumesmelk.
hierna volgt een heel ritueel met tandjes poetsen (Ze heeft inmiddels al 8 tanden en 3 kiezen) en voorlezen...

Het is natuurlijk voor iedereen anders. Wij willen graag dat Indra nog 2x overdag naar bed gaat, maar het kan heel goed zijn dat jij kiest voor 1x naar bed overdag.

Veel suc6 met het vinden van een goed schema.

Groetjes
Pascalle.
 
Hoi,

had daarstraks geen tijd om te schrijven hoe ons schema eruit ziet, moest gaan werken.

Dus, nu ons schema voor vandaag:

7.30: fles van 240 cc
9.30: fruit + water
10.30: slapen tot 11.15
12.00: boterhammen, de laatste tijd maar eentje en sojamelk (is allergisch voor koemelk)
14.30: koekje en rozijntes + water
15.00: slapen tot 16.30
17.30: groentepap
19.30: douche
20.00: fles 240 cc
ca 20.30: slapen

Maar nu wou hij vandaag in de voormiddag niet slapen, hij lag na een half uur nog te vertellen, toen heb ik hem maar opgehaald en ben ik al naar mijn ouders gegaan omdat hij daar blijft als ik ga werken. Zijn hebben hem dan uiteindelijk slapen gedaan rond half 2 en hij heeft geslapen tot half 4, hij heeft dus iets meer dan 2 uurtjes geslapen, terwijl hij anders ca 2.5 u slaapt.
Ik wou effe gewoon weten of het normaal is dat hij nu rond deze leeftijd over gaat naar 1 slaapje

Ik ben zelf ook voor een strak schema, onze Wiebe heeft er veel baat bij, dat hebben we gemerkt. Ik vind het ook moeilijk om ervan af te wijken en doe dus ook veel moeite om me aan het schema te houden ookal moet ik me dan sommige dingen ontzeggen. Hiermee bedoel ik dat hij dus ook altijd in een bedje slaapt, niet in de buggy, tijdens het wandelen ofzo. Wij maken ook altijd uitstapjes tussen zijn slaapjes door.

Maar jullie kindjes gaan allemaal zo vroeg slapen. Ik durf Wiebe dus niet vroeger slapen te doen, omdat ik bang ben dat het anders 's morgens veel vroeger wordt. en jah, dan is het wel moeilijk om hem pas rond half 2 slapen te doen, dan duurt de voormiddag weer veel te lang en om hem op te houden????? Want jullie weten allemaal dat een zeurende kleine echt niet fijn is.
Hebben jullie ooit het gevoel dat jullie je kindje moeten wakkerhouden?

grtjs, Bea
 
Hoi,

had daarstraks geen tijd om te schrijven hoe ons schema eruit ziet, moest gaan werken.

Dus, nu ons schema voor vandaag:

7.30: fles van 240 cc
9.30: fruit + water
10.30: slapen tot 11.15
12.00: boterhammen, de laatste tijd maar eentje en sojamelk (is allergisch voor koemelk)
14.30: koekje en rozijntes + water
15.00: slapen tot 16.30
17.30: groentepap
19.30: douche
20.00: fles 240 cc
ca 20.30: slapen

Maar nu wou hij vandaag in de voormiddag niet slapen, hij lag na een half uur nog te vertellen, toen heb ik hem maar opgehaald en ben ik al naar mijn ouders gegaan omdat hij daar blijft als ik ga werken. Zijn hebben hem dan uiteindelijk slapen gedaan rond half 2 en hij heeft geslapen tot half 4, hij heeft dus iets meer dan 2 uurtjes geslapen, terwijl hij anders ca 2.5 u slaapt.
Ik wou effe gewoon weten of het normaal is dat hij nu rond deze leeftijd over gaat naar 1 slaapje

Ik ben zelf ook voor een strak schema, onze Wiebe heeft er veel baat bij, dat hebben we gemerkt. Ik vind het ook moeilijk om ervan af te wijken en doe dus ook veel moeite om me aan het schema te houden ookal moet ik me dan sommige dingen ontzeggen. Hiermee bedoel ik dat hij dus ook altijd in een bedje slaapt, niet in de buggy, tijdens het wandelen ofzo. Wij maken ook altijd uitstapjes tussen zijn slaapjes door.

Maar jullie kindjes gaan allemaal zo vroeg slapen. Ik durf Wiebe dus niet vroeger slapen te doen, omdat ik bang ben dat het anders 's morgens veel vroeger wordt. en jah, dan is het wel moeilijk om hem pas rond half 2 slapen te doen, dan duurt de voormiddag weer veel te lang en om hem op te houden????? Want jullie weten allemaal dat een zeurende kleine echt niet fijn is.
Hebben jullie ooit het gevoel dat jullie je kindje moeten wakkerhouden?

grtjs, Bea
 
Hoi,

Ons slaap en eet schema ziet er zo uit. Mijn dochter is 13 maanden:

8.00 wakker en bord pap
10.00 beker thee of water
12.00 1,5 boterham en thee
12.30 slapen tot 14.00
14.30 koekje/plakje ontbijtkoek en beker thee
16.00 fruit
18.00 warm eten (met de pot mee) en een beetje yochurt
20.00 thee en naar bed.

Ze slaap nu ongeveer een maand nog maar 1 keer overdag. Ze houdt niet erg van slapen en verzette zich ook hevig, maar nu gaat het goed. Wij hebben ook een hele tijd gerommeld tussen één en twee slaapjes.

groetjes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan