voeding en slaapschema 14 maanden

hallo,

Het dagritme van mijn zoontje Jochum 15 maanden ziet er zo uit. Ik weet dat het luxe is.

09:00 wakker worden, dan krijgt hij pap
09:00 lekker in bad
10:00 thee met melk, en een koekje
van 10:00 tot 12:00 is hij aan het spelen of mij aan het helen met het huishouden (van de regen in de drup ha ha)
Om 12:00 boterham eten met een glas melk
12:30 op bed tot 14:30
Dan krijgt hij driken en fruit
17:30 warm eten (met de pot mee) en een toetje
na het eten nog wat drinken en om 19:00 op bed.

Groetjes Geeske
 
Nee Tygo hoeven we niet wakker te houden. De reden dat hij om 19 uur naar bed gaat is omdat ik dat een normale tijd vind voor die kleintjes. Ze 'horen' nu zo'n 12 uur achter elkaar te kunnen slapen, dus vandaar dat hij ook slaapt van 19 tot 7 uur. Ik denk dat je gewoon het schema moet aanhouden welke bij jullie past. Ik vind het gewoon fijn dat Tygo van 12 tot half 3 slaapt, dan heb ik mijn handen ff vrij en na 19 uur ook. Maar dat is voor iedereen weer anders en ook voor ieder kind weer anders. Ieder schema is wennen geblazen.
 
mijn dochter is nu 13 maanden en dit is ons schema,

8uur uit bed,en een bord pap
10.30 stuk fruit en drinken tussendoor
12uur een boterham/of 2 boterhammen
13uur naar bed tot 16uur
dan koekje of iets dergelijs met een beker drinken
17.30 mee eten uit de pot
19uur nog een klein beetje 100cc warme melk
19.30 ligt ze in bed

voorheen sliep ze nog drie keer op een dag,toen ben ik het slaapje van de morgen eraf gaan halen en de dag erop ook vroeg in de avond ook eraf gehaald.we hebben der wel ff moeten bezig houden als ze moe werd maar nu is ze er doorheen en gaat het kei goed
 
hoi, mijn dochter is nu 14 maanden.

tussen 6-7 uur wakker (vaker 6 dan 7 helaas)
ontbijt: 2 boterhammen + beker melk
tussendoor: 1 tot 1,5 stuk fruit
lunch: 2 boterhammen ( of 1 boterham en nog een plak ontbijtkoek ofzo) + beker melk
tussendoor: rozijntjes of soepstengel of nog wat fruit
avondeten: met de pot mee en wat haar betreft het liefst hollandse pot
drinken tussendoor is meestal water en  soms dixap of roosvicee (meestal niet meer dan 1x per dag, ze drinkt een beker bijna nooit in 1 keer op en anders lurkt ze de hele tijd aan zoetigheid)

en met de slaapjes zijn we aan het rommelen. Soms slaapt ze maar 1x op een dag en valt dan om 19:00 om van de slaap. soms slaapt ze nog 2x en dan gaat ze wat later naar bed  20:00-20:30.
 
Mijn dochtertje Olivia is 14 maanden oud en zo ziet haar dag eruit:
06:00/06:30 uur een fles van 240 cc.
Dan weer slapen tot 08:15 uur.
09:00 uur een beetje sap en een boterham.
tussendoor een koekje of rozijntjes en iets te drinken.
12:00 uur boterham met iets te drinken.
13:00 uur tot 14:30 slapen.
15:00 uur fruithapje (stukjes fruit in een bakje en zelf laten eten).
17:30 uur vers gemaakte groenten (alleen hele harde stukken groenten gepakt en anders gewoon zo laten). Met een beetje appelmoes, en een beetje drinken. Als toetje een bakje yoghurt.
19:00 uur naar bed tot de volgende dag.
 
Terug
Bovenaan