Hallo dames,
Wat drinken jullie kindjes al veel tegelijk!!!! Hier krijgt onze Elise nog steeds de borst en daar doet ze het goed op!
Wel hebben we haar vanaf dag 3 laten wennen aan het flesje. Mijn vriendin had een flesweigeraar en dat wilde ik niet hebben.... Ze drinkt ook prima uit een flesje, maar alleen niet zo veel... Ik maak een flesje van 150cc afgekolfde moedermelk, maar ze drinkt vaak maar 130cc. Wat ze uit mn borst drinkt weet ik niet, we wegen ook niet voor en na een voeding, want ze groeit goed en heeft voldoende plasluiers.
Ze krijgt ook nog wel 6 voedingen per dag. Meestal overdag om de 3 1/2 uur en 's avonds gaat ze na de voeding van 19 uur haar bedje in en krijgt ze nog als wij naar bed gaan. Dat is tussen 22 en 23.30 uur. Dan komt ze meestal om 4 uur weer voor een voeding. het maakt ook niet uit of ze dan om 22uur of 23.30 uur heeft gehad. Een enkele keer komt ze pas om 6 uur!!! Dan ben ik helemaal blij, maar de volgende dag weer gewoon om 4 uur... jammer.....
Omdat ik dacht dat bv misschien voor de nacht niet voedzaam genoeg zou zijn, heeft ze 3 dagen achter elkaar de laatste voeding Friso gehad (150cc) maar ook toen kwam ze gewoon om 4 uur. Dus dan is de borst ook wel makkelijk.
Als ze 's nachts komt voor een voeding wil ik ook wel dr fopspeen geven, maar dan komt ze na een uur weer. Moet ik er 2 keer uit! Ook niet handig. Voeden duurt ongeveer 10 minuten en dan kan ik daarna gewoon verder slapen. Een luier verschonen doe ik dan niet...
Dit is mijn laatste verlofweek. Volgende week moet ik weer aan de slag. Ik vind dat wel heel spannend. Ik ga ook kolven op het werk. Iets wat ik bij mn oudste nooit heb gedaan. Daar wilde de bv niet lukken en die heeft vanaf een maand Friso fv gehad.
We zullen wel zien..... Wel hoop ik dat ze echt langere nachten gaat maken. Maar ik krijg er gewoon nog niet meer in.
Als ik haar met de fles nog een beetje wil geven, duwt ze de speen weg, en als ik het dan toch probeer ( ik ben een volhouder.... en uiteindelijk gaat alles erin, dan komt het er na 5 minuten met een boog weer uit.... ) Na de bv spuugt ze nooit, dus dan krijgt ze met de fles gewoon te veel en kan ze dat dus nog niet aan.....
Ach ... we zullen wel zien wat de toekomst brengt...
Gr Antoi