voeding klaar maken en buggy gebruik

halloo,

tegenwoordig staat er op de verpakking dat je de voeding per fles klaar moet maken. Dat kan met gewoon kraanwater als je geen loden leidingen hebt. Koud water in de magnetron en dan melk erbij. lees verpakking voor de zekerheid nog eens na.

Wij hebben wel loden leidingen en ik kook daarom het water vooraf.

In de buggy kan vanaf een maand of 6 als je kindje goed kan zitten. Mijn zoontje barstte uit zijn kinderwagen vandaar dat ik hem, ma overleg met cb, in de buggy heb gedaan. Die kan bij mij bijna helemaal plat.

succes ermee
 
Als ik wegga neem ik de poeder in zo'n torendoosje mee (kun je poeder voor drie voedingen indoen en er zit een makkelijk schenkding aan de bovenkant zodat de poeder er makkelijk uit kan). Dan open ik een dicht flesje spa blauw, 120 cc (zoveel krijgt mijn zoontje) in het flesje, poeder erbij, goed schudden, in magnetron en klaar. Ik maak wel voor elke voeding een nieuw flesje spa blauw open. Thuis kook ik water en maak voeding voor 24 uur.

Over die buggy, ik heb gelezen dat je daar mee moet wachten tot 6 maanden omdat het teveel schudt en er geen steun voor het kindje is als ie nog zo klein is.

groetjes
 
Beetje late reactie.

Voor de oppas maak ik ook altijd flesjes van tevoren klaar. Ik kook ze iedere dag uit (magnetron steralisator, ideaal. Ik neem afgekoeld, gekookt water en de flesjes bewaard de oppas in de koelkast. Ik heb 4 gewone flessen voor het bewaren en een AVENT fles om te drinken. De warme melk wordt dan overgegoten in de AVENT. Dit is voor mij de goedkoopste oplossing en werkt prima.

Mijn dochter heeft tot bijna 7 maanden in de kinderwagen gelegen, dat beviel haar uitstekend. Het is per kind verschillend of ze zo lang willen liggen. Weet wel dat te vroeg zitten de rugwervels te zwaar kan belasten. Ik zou zeggen, zolang ze niet echt wil gaan zitte/kijken, laat haar dan lekker liggen.
 
Terug
Bovenaan