Voeding koud/warm?

Wij geven ons zoontje Friso Comfort - kan je dat ook koud geven? We staan nu nl. 's nachts met onze slaaphoofden steeds een flesje te maken, maar als we dat nou ook al voor het naar bed gaan kunnen klaar maken, scheelt dat weer!
 
hoi mama Britt,

Ons dochtertje krijgt 's morgens om 6 uur haar eerste voeding. Deze fles maken we de avond ervoor al klaar. Dan is het om 6 uur alleen nog even in de magnetron en klaar is de fles.

Je kunt de voeding inderdaad ook wel koud geven, maar of je zoontje dat hebben wil is natuurlijk de vraag. Hij is het gewend om warme melk te krijgen, en om dan 's morgens vroeg ineens koude melk te drinken, vindt-ie vast niet fijn.

Succes!

Groetjes,

Ingrid
 
Wij vinden het alleen niet prettig om het in de magnetron op te warmen. We hebben wel een flessenwarmer, maar dan duurt het weer een eeuwigheid - of je moet dat ding de hele nacht aan laten staan?!?
 
hoi,

een collega van mij had de flessenwarmer op een tijdklok staan, zodat de warmer en fles op temperatuur waren als de kleine moest drinken. Dus fles in warmer naast het bed met tijdklok.

Wij deden ook de fles de avond van te voren klaar maken en dan even in de magnetron en klaar. Da's een kwestie van een aantal seconden. Eerst deden we het ook met een flessenwarmer omdat we niet van de magnetron gebruik wilden maken voor de fles. Maar op het CB zeiden ze dat het geen probleem was om flessenvoeding (poeder, niet bv) in de magnetron te doen.

Succes!
Pauline
 
Hoi Mama Britt

Wij maken nu de fles wel warm in de magnetron.
De eerste week hebben wij hem in een beker kokend water warm gemaakt, dat deed de kraamverzorgster.
Als je de fles in de magnetron warm maakt, moet je hem wel even heen en weer bewegen zodat alles goed warm is. Wat een nadeel is, is dat de voeding sneller afkoelt.
Ze zijn al lang met onderzoekbezig ofdat het kwaad kan, maar daar is nog niets over bekend. De fabrikanten van de voeding, zeggen ook gewoon dat het in de magnetron kan.
Succes ermee.

Groetjes Jannie en Lieke
 
Hoi,

Ik heb ook een tijd een flessenwarmer gebruikt omdat ik afgekolfde borstvoeding gaf. Nu geef ik kunstvoeding dus dat doe ik gewoon in de magnetron.

Als ik heel eerlijk ben dan snap ik het probleem niet zo. Tuurlijk is het niet zo lekker om midden in de nacht 5 minuten in de keuken te wachten tot de fles klaar is, maar je doet het toch graag voor zo'n klein guppie? Je gaat zo'n kleintje toch niet serieus koude voeding geven voor je eigen gemak? Dat kan er bij mij echt niet in.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi,

Wat ook een idee is, dat doen wij als we op stap gaan ('s nachts gebruiken wij de magnetron), is water van te voren koken en in  een thermoskan doen. De poeder doen wij per voeding in een torentje (kan je bij prenatal kopen) doen. En omdat het natuurlijk heet water is en je het direct wil geven, kan je een derde of de helft koud water in het flesje doen. Als ie dan wakker wordt, doe je het andere gedeelte gekookt water erbij, dan het poeder erbij en klaar is je flesje. Binnen een halve minuut ben je klaar.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Dees
 
Terug
Bovenaan